Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69599 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 3 september 2005, 19:39:09
Dat maakt het niet makkelijker.

Maar ze zijn dus niet direct bij de fietsen te water gegaan (in de veronderstelling dat ze meer als alleen zwemkleding aan hadden).
Voor duikers dus nog even niets te doen.

Kortom de politie en de boten zullen met exta eenheden in een kring rondom de gevonden fietsen te zoeken.
In ieder geval het weiland in richting de rivier om te kijken of daar kleding langs de oever ligt.
Gezien het feit dat ze met een groep zijn moeten sporen te zien zijn.

Politie zal buurtonderzoek bij de boerderijen starten.
Bezoekje aan het kasteel is ook zeker de moeitje waard (beschadigingen aan het hek??)

Wellicht kan de brandweer voor wat verlichting zorgen op het weggetje en weiland.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 3 september 2005, 19:40:08
Ik ben het gedeeltelijk met palmpie eens, er moet gezocht worden in de boerderijen en kasteel, kan met heli met infrarood, maar ook met speurhonden, dan is misschien gelijk duidelijker of ze richting rivier gegaan zijn danwel richting de gebouwen.
Ook kan er gelet worden op platgetrapt gras en riet. zo kan je misschien bepalen welke richting ze op gegaan zijn. Mochten ze van het afvalhout een vlot hebben gebouwd moet je in ieder geval op die plek veel platgetrapt gras en/of voetafdrukken zien.

Voor de brandweer zie ik hier nog geen taak eigenlijk, tenzij ook de rietkragen afgezocht moeten worden.

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 3 september 2005, 20:58:06
Als plaatselijke afdeling van het RK hebben we dan wel geen concrete rol bij (rampen)hulpverlening, wel hebben we een 'telefooncirkel' waardoor onze vrijwilligers snel ingezet kunnen worden. Daarnaast staan er altijd twee aanhangers met basis EHBO-materiaal uitrukgereed, evenals verbindingsmiddelen.
In dit geval kunnen we dus wel even zorgen dat een beschikbare ruimte (camping-kantine) ingericht wordt voor het opvangen van de ongeruste familieleden, zodat deze niet de hulpverlening in de weg lopen.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 3 september 2005, 21:06:38
Op zich een goed aanbod
Ongeruste ouders vang je niet op. Ik bedoel die houdt je niet in een kantine. Die willen zoeken!!

De groep is redelijk beperkt, ze kunnen in het politiebureau worden opgevangen als ze willen.
Zo zijn ze ook voor de politie het snelst bereikbaar.

Een RK-vrijwilligers naar het politiebureau is wellicht een suggestie.

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 3 september 2005, 21:12:24
Oké, gaan er een paar die kant op :)

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 3 september 2005, 21:17:21
Als plaatselijke afdeling van het RK hebben we dan wel geen concrete rol bij (rampen)hulpverlening, wel hebben we een 'telefooncirkel' waardoor onze vrijwilligers snel ingezet kunnen worden. Daarnaast staan er altijd twee aanhangers met basis EHBO-materiaal uitrukgereed, evenals verbindingsmiddelen.
In dit geval kunnen we dus wel even zorgen dat een beschikbare ruimte (camping-kantine) ingericht wordt voor het opvangen van de ongeruste familieleden, zodat deze niet de hulpverlening in de weg lopen.

Het is goedbedoeld, maar ik denk dat je de ouders in het politiebureau op moet vangen, of bij 1 van de ouders thuis met een agent er bij die in verbinding staat bij het bureau.
Daarbij vraag ik mezelf nu af of ik braaf binnen zou blijven zitten wat RAdeR ook al zegt.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 3 september 2005, 21:18:31
Oké, gaan er een paar die kant op :)

Moet je wel eerst ingezet worden!  ;D

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 3 september 2005, 21:26:04
Ow jah. Ik bel ze weer ff op dat ze binnen blijven  :laugh:

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #88 Gepost op: 3 september 2005, 23:02:18
Nu er aan wijzingen zijn  dat er fietsen staan kan er met een hond "jawel daar is tie weer "gezocht worden naar eventueele sporen.

Ook een zoektoch in en om het kasteel waar vaak kerkers en waterputten bij zijn is aan te raden.

Het hout dat er ligt is dat groot genoeg om er een vlot van te maken en is het nog drijfwaardig???
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #89 Gepost op: 3 september 2005, 23:06:57

Het hout dat er ligt is dat groot genoeg om er een vlot van te maken en is het nog drijfwaardig???

Jep. ;)