Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69638 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 5 september 2005, 21:15:30
Restlicht kijker en Infraroodkijker voor de wal ploegen is al erg bruikbaar..

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 5 september 2005, 22:04:20
Voor de brandweer dan nog maar een koffie?

Target77

• Gast
Reactie #122 Gepost op: 6 september 2005, 00:07:25
Voor de brandweer dan nog maar een koffie?

Schenk nog ff een bakkie voor me in  ;) ;D ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #123 Gepost op: 6 september 2005, 08:44:17
Misschien kan de KLPD heli zulu 00 of de 8431 wat uitrichten? verlichting en infrarood camera aan boord

als die er nog niet is
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #124 Gepost op: 6 september 2005, 09:03:02
Schenk nog ff een bakkie voor me in  ;) ;D ;D

Komt goed  ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #125 Gepost op: 6 september 2005, 14:58:03
Goed, tijd voor een volgende update, want anders komt die koffie straks jullie oren uit... ::)

Zoekende langs het hek van het kasteel (waar met een beetje goede moed wel overheen te klimmen is) treffen we aan de achterzijde, evenals aan het water een wirwar van voetsporen aan. Het onkruid op het landgoed is richting het kasteel behoorlijk platgetrapt.
En inmiddels is een van de ouders er bij andere vrienden in geslaagd informatie te krijgen over "de kerker"... de gangen onder het kasteel schijnen behoorlijk vaak toevluchtsoord te zijn voor de jongeren om even onder het waakzaam oog van de ouders vandaan te zijn. Mogelijk dat ze daar ook nu naar toe gegaan zijn.
Maar dat ze bij het water zijn geweest is aan de verse sporen te zien ook behoorlijk zeker.

De KLPD heeft een boot stroomafwaarts zoekende. Een helikopter is op dit moment niet beschikbaar. De brandweer heeft de blusboot ingezet om te zoeken. En er zijn nu 4 eenheden politie ter plaatse. Een eenheid zoekt langs het water, twee eenheden zijn ingezet om links en rechtsom van het kasteel te zoeken. De laatste eenheid is bezig nieuwsgierigen af te hoeden.
De ouders zijn op het bureau opgevangen. Voor hen is slachtofferhulp ingeschakeld.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #126 Gepost op: 6 september 2005, 15:04:35
Misschien even een hondje naar de kerkers.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 6 september 2005, 15:05:32
Jorrin, ik neem aan dat de tijd ook een stukje verder is?

Ik wil voorstellen dat de brandweer de omgeving waar de voetsporen zijn en het kasteel goed verlicht.

Verder zou ik een duikteam willen laten zoeken op de plek waar het het meest aannemelijk is dat ze te water gegaan zijn.
Ik weet het is zoeken naar een speld in de hooiberg. Maar aangezien de tijd verstrijkt en er geen levenstekenen komen, moet je iets doen.

Zoeken langs de oever en op het water, met name ook stroomafwaarts moet in volle hevigheid doorgaan.

Het kasteel moet natuurlijk ook goed onderzocht worden. Deskundigen van de brandweer moeten wel eerst beoordelen of het veilig is dat hulpverleners naar binnengaan.

De brandweer moet het kasteel gaan doorzoeken. Zij hebben betere beschermende factoren dan politie.
De o2 in de kelders/gangen kon weleens niet optimaal zijn. Dus in iedergeval met ademluchtbescherming naar binnen.

Ik twijfel om een ambu ter plaatse te laten komen.
Als er een ambu komt dan graag met 8 keer zuurstof dekens e.d., want anders heb je aan 1 ambu nog niks.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #128 Gepost op: 6 september 2005, 15:09:25
Ik denk dat we straks te maken krijgen met een ingestortte tunnel/kerker

Target77

• Gast
Reactie #129 Gepost op: 6 september 2005, 15:51:34
Ik denk dat we straks te maken krijgen met een ingestortte tunnel/kerker

Graag wel ff uitgaan van feiten en niet gaan speculeren Thijs  ;)