Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69671 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #150 Gepost op: 7 september 2005, 08:36:21
En voeg meteen de vraag er aan toe,voor hoelang  :-\

Dat was mijn volgende vraag ;)

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #151 Gepost op: 7 september 2005, 14:59:14
De ts, hv en ovd waren al onderweg of ter plaatse  ;)

Hmmmm gaat wel een beetje vaag deze keer, ik dacht dat degene alleen de casus bedacht en dat wij de voertuigen en de rest allemaal deden maargoed

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #152 Gepost op: 7 september 2005, 16:34:17
Hmmmm gaat wel een beetje vaag deze keer, ik dacht dat degene alleen de casus bedacht en dat wij de voertuigen en de rest allemaal deden maargoed

Ik heb ergens een paar pagina's terug voorgestelt om een ts en hv te laten rijden.  ::) maar goed we gaan verder

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #153 Gepost op: 8 september 2005, 00:07:30
Bij aankomst van de Ts zou ik er zelf aan denken om 1+2 en 3+4 naar binnen te sturen bij kelders van het kasteel. Het liefst na het zien van de plattegronden, als deze binnen afzienbare beschikbaar zijn. De ingezette ploegen wel, zo nodig (afhankelijk van ventilatie) voorzien van ademlucht. In ieder geval een toestelletje op de rug als back-up en natuurlijk een lampie. En de koppels vastgemaakt aan een redlijn, om de terugtocht in ieder geval te waarborgen. Wel de ploegen goed instrueren om goed op de condities van de gangen te letten en als het erg link begint te worden, terugtocht aanvaarden en een deskundige inschakelen.

Personeel HV ook even een toestelletje klaar zetten als back-up ploeg.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #154 Gepost op: 8 september 2005, 09:54:23
Nu Usar niet naar New Orleans hoeft  willen ze misschien wel naar het kasteel komen.  ;D ;)

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #155 Gepost op: 8 september 2005, 19:58:20
Misschien dat Jorrin ons weer even aan het werk kan zeten, want zo schiet het niet op voor de jongelui.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #156 Gepost op: 8 september 2005, 20:03:45
Misschien dat Jorrin ons weer even aan het werk kan zeten, want zo schiet het niet op voor de jongelui.

De jongelui moeten begrijpen dat de schoorsteen hier ook moet branden en er dus zo nu en dan gewerkt moet worden. ;)

Ik kom later vanavond terug voor een update... nog even volhouden! ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #157 Gepost op: 8 september 2005, 22:21:43
De zoektocht door blusboot en waterpolitie op de rivier wordt bijgestaan door de reddingsbrigade die inmiddels is opgeroepen te helpen.

Er is een eerste TAS ter plaatse gekomen voor algemene assistentie waar nodig...

Als de politie een omtrekkende beweging rond het kasteel maakt, wordt duidelijk dat er daarbinnen iets helemaal hopeloos mis is!
Behalve een enorme scheur in de megadikke buitenmuur, valt - kijkend door een venster - op dat een verdiepingsvloer gedeeltelijk is ingestort.

Het begint er naar uit te zien - hoewel men nog niets heeft gehoord - dat er sprake van zou kunnen zijn dat de jongelui zich in het gedeeltelijk ingestortte kasteel bevinden. De politie wil wel naar binnen, maar heeft daarover nog een verschil van mening met de brandweer.

Wat ze weten van de indeling van het kasteel:

Je komt binnen door twee enorme houten deuren, dan kom je via een kort gangetje in een enorme hal. Middenin die hal bevindt zich een grote stenen trap naar de bovenverdieping.
Links van die grote trap loopt een smalle trap naar de kelder.
Ik maak een rondje door de hal.
Helemaal links is een grote kamer, daarnaast een soort opkamer met bij de deur dus een trapje naar boven en een trapje naar beneden naar een soort klein keldertje.
Links achterin de hoek weer een grote kamer.
Daarnaast (dus eigenlijk achter de trap naar boven) de keuken met daarin 3 ingebouwde voorraadruimten. De middelste van die voorraadruimten heeft ook weer een trappetje naar de kelder, alwaar zich de wijnkelder bevond.
Rechtsachterin een kleinere kamer met een vlizotrapje naar de bovenverdieping.
Daarnaast een enorme kamer die pratisch doorloopt tot helemaal rechts voorin. Direct rechts voorin bevindt zich alleen nog de toiletruimte en een voorraadruimte.
Op de bovenverdieping rondom de trap afwisselend grote en kleinere kamer, 2 ruime badkamers en een smalle gang met een trap naar de zolderverdieping. Deze ruimte is maar matig door de vele hoekjes en tussenmuurtjes die er staan.

Even wat nadere informatie omtrent de staat van het pand...

Het kasteel staat al jarenlang leeg en is behoorlijk vervallen. De grote stenen trap in het midden lijkt ingezakt te zijn, waardoor een deel van de bovenverdieping boven de keuken ook naar beneden gekomen is.
De trap naar de kelder toe is door grote brokken puin niet meer toegankelijk. Er is niet te zien of deze trap nog wel intact is. In de keuken is ook een puinberg, waardoor deze totaal ontoegankelijk geworden is.

Wat doen we met de ploegen op het water?
Wat wordt de inzet in het kasteel?

Laat het circus maar draaien. ;)

Oh ja, en als iemand er een schets van tracht te maken... ik vul wel aan. ;D

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #158 Gepost op: 8 september 2005, 22:42:56
Ik zou nu toch een paar ambu's standby willen hebben.
Ik weet niet hoe de ovdg daar over denkt.

Zodra zeker is dat jongeren in het kasteel zijn, kan zoektocht water gestaakt worden.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 8 september 2005, 22:59:56
Ja hoor, de OvD-G is het er nu helemaal mee eens dat er 2 ambu's minstens ter plaatse moeten gaan komen. Sta nog te twijfelen nu over het GNK en sigma, laat denk ik een voorwaarschuwing naar ze uitgaan.

Ik zou zeker opschalen tot een GRIP 1. Het is nu immers wel zeker dat er iets goed mis is.

Niemand tot nu toe het kasteel in laten gaan voordat de brandweer de boel gestut heeft en er veilig binnengetreden kan worden.

Speurhonden werd al eerder als optie genoemd, lijkt mij nu een prima idee.

Ook het doorzoeken op het water idd door laten gaan zolang er nog niets zeker is.

Via de gemeente zal vast de laatste eigenaar van het kasteel te achterhalen zijn, die zal vast van nut kunnen zijn wat betreft de ins en outs van het kasteel.

Verde is het van belang dat de familieleden goed op de hoogte worden gehouden. Het is niet wenselijk dat ze ook ter plaatse gaan.

Voor de politie een schone taak om publiek op afstand te houden, aan en afvoerroutes vrij te houden, pers door te verwijzen naar de persvoorlichter op het gemeentehuis.

Nou, dit zijn zo de eerste dingen die nu in mij opkomen.

O, ja, naast de honden kan er misschien ook gebruik gemaakt worden van hele gevoelige microfoons.

En grof geschut ( Kranen, buldozers) op de achtergrond houden. ( via sloopbedrijf??)  Zij hebben immers ook de expertise hoe je iets veilig kunt weghalen/slopen zonder dat de hele boel in elkaar donderd.