Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69525 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #210 Gepost op: 11 september 2005, 19:43:28
Bij ons gaat de politie om 23:00 uur huis hoor.

Maar goed ik zeg al niets meer.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #211 Gepost op: 11 september 2005, 19:45:22

Je mag gewoon verder hoor. ;)

Vergeet alleen niet dat het neefje van een van de agenten daar vast zit... die gaat niet naar huis. En zijn collega's zijn al evenmin van zins hem dit alleen te laten verwerken. De jongelui zijn allemaal afkomstig uit hun dorp... :-\

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 11 september 2005, 20:41:09

Lekker als jij agent zou zijn.................."Jongens het is elf uur, kom we gaan!"........... :-\

Mja......

Wat ik zou vragen:

-Zijn jullie nog met 8 personen?(zo ja, zoekactie te water staken)
-Zijn er gewonden?
-hebben jullie water/COČ nodig?
-kunnen jullie zien waar wij mogelijk bij jullie zouden komen?(dus een beetje licht tussen de stenen door ofzo)
-Is er nog meer instortingsgevaar?

En de Sigma nog niet laten komen, er staan al 2 ambu's eerst afwachten het aantal gewonden.

Mvg Jeroen

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #213 Gepost op: 11 september 2005, 20:52:57
Het duurt een uur voor de sigma er is, en er zijn maximaal 8 mensen daarbinnen, en het lijkt er niet op dat we ze zomaar eruit krijgen... En als ze uren opgesloten zitten zonder voedsel, water en warme kleren...
Arts  www.alphalog.nl

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 11 september 2005, 20:54:20
En de jongeren natuurlijk aan de praat houden!
343, never forget.

Paul SEH

• Gast
Reactie #215 Gepost op: 11 september 2005, 21:30:22
Hoeveel mensen zijn er in het pand.
Wat zijn hun letsels. Zijn ze bij bewustzijn. Ademen ze nog.
Laat maar een sigmateam aanrukken.
Als er meer informatie komt bekijken we of we meerdere ambulances sturen. Het zal toch nog enige tijd duren voordat ze bevrijdt zijn.
MMT houd ik nog effe in mijn achterhoofd. Met de informatie die ik nu heb laat ik ze nog niet komen.  8)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 12 september 2005, 00:01:00
De pieper gaat.  :o

Naar de opkomstplaats dan maar.  ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #217 Gepost op: 12 september 2005, 00:33:36
Goed, we moeten gaan besluiten wat er naar binnen gaat en of er niet eerst verder gestut moet gaan worden.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat USAR ter plaatse kan zijn? Dan kunnen we aan de hand daarvan beslissen wat te doen.

Sorry Bianca, nog ff geen hondjes ter beschikking. Er wordt aan gewerkt, maar heeft nog wat voeten in aarde. Geduld dus nog. ;)

Voor het gemak geef ik de jongelui allemaal een naam, zodat we weten over wie we het hebben.

Joost met zijn vriendin Charlotte;
Amber;
Mitch;
Roel;
Jesse;
Wessel met zijn vriendin Melanie.

De jongen die we horen is Joost en hij is redelijk te verstaan. Er komt antwoord op een aantal vragen:

- ze zijn inderdaad met z'n achten naar binnen gegaan.
- Joost liep achteraan en hij zegt dat het leek alsof de vloer onder hen ineens wegzakte, voordat de trappen instortten.
- hijzelf is in goede conditie. Hij zit niet bekneld, voelt wel dat hij bloed in z'n haar heeft en zijn schouder doet hem flink zeer. Hij is aan het graven, maar heeft geen idee in welke richting hij aan het graven is. De ruimte waar hij zit is klein en hij zit daar alleen.
- in de uren dat hij daar zit heeft hij van 5 personen gehoord dat ze nog praten/huilen/roepen. Dit zijn: Mitch, Roel, Wessel, Melanie en Charlotte.
Hoewel het sinds een paar uur akelig stil is, blijven er zo nu en dan hulpkreten hoorbaar. Charlotte is sinds een poosje erg stil en hij maakt zich vreselijk zorgen om haar. Ze heeft hem gezegd dat zij bedolven ligt onder het puin met haar middel en rechterbeen en de communicatie met haar is vanaf het begin af aan steeds verder afgenomen. Ze reageert niet meer op zijn roepen. Van de anderen heeft hij nog niet kunnen horen of ze al dan niet iets mankeren.
Steeds als ze begonnen te roepen naar elkaar viel er gruis naar beneden, dus ze durven niet zoveel te bewegen en te praten.
- Bij Joost is voldoende zuurstof, hoewel hij geen daglicht ziet heeft hij niet de indruk dat dat al op raakt.
- Joost heeft wel verschrikkelijk veel dorst.

Naarmate de gesprekken tussen de brandweerman en Joost vorderen klinken meer stemmen door. Deze stemmen klinken echter veel gesmoorder, alsof ze veel verder weg zijn.

U kunt weer verder?! ;D

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 12 september 2005, 01:08:43
Goed, we moeten gaan besluiten wat er naar binnen gaat en of er niet eerst verder gestut moet gaan worden.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat USAR ter plaatse kan zijn? Dan kunnen we aan de hand daarvan beslissen wat te doen.

Dit stukje stond op hun site:

Inzet
Er is wekelijks ergens ter wereld een ramp waar hulp kan worden geboden. Maar de inzet van USAR.NL moet wel zinvol zijn. Dat wil zeggen aanvullend op de locale (hulpverlenings)-mogelijkheden. Voor Nederland, Aruba en de Nederlandse Antillen wordt dit beoordeeld door het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Over de inzet in het buitenland beslist het Ministerie van Buitenlandse Zaken. De beslissing tot inzet wordt altijd in overleg met de Commandant USAR.NL genomen.

Ik weet niet hoe snel je midden in de nacht het Ministerie van Buitenlandse Zaken te pakken krijgt? Tot die tijd zullen we andere dingen moeten gaan verzinnen.

De zoekaktie op het water kan nu iig gestaakt worden.

Ik wil nu de GNK ter plaatse gaan hebben., + 2 ambu's er bij, zodat het totaal aan ambu's op 4 terecht komt.

We hebben iig te maken met 6 personen die in eerste instantie nog goed gereageerd hebben.

Gezien het verhaal van Joost over Charlotte kunnen we er haast wel vanuit gaan dat zij zwaar gewond is of mogelijk nog erger.

Maar nu de grote vraag hoe krijgen we ze hier veilig uit? Je zult op een gegeven moment toch ergens moeten gaan beginnen.

Kan de brandweer misschien stutten? en ik weet niet precies hoe groot de brokken puin zijn, maar als de hele boel daar te  instabiel is om met machines aan de gang te gaan, moet er wellicht met de hand begonnen worden met ruimen. Maar daar kunnen de brandweer collega's vast meer zinnigs over vertellen.

Jammer dat er op korte termijn geen honden beschikbaar zijn. Kunnen die misschien uit de nabij gelegen regio gehaald worden?

Ook wil ik weten ( via de laatste eigenaar?) of er tot die kelders ook een andere toegang is, van buiten af of zo. je hebt wel eens van die luiken naast een kasteel.

Joost heeft dorst, maar hij ziet geen daglicht, dat kan  2 dingen inhouden: 1) We kunnen niet met water bij hem komen omdat er gewoonweg geen toegangsruimte is. 2) Hij ziet geen daglicht omdat het immers nacht is!  ;)

Het is prettig en aan te raden om ook warme lucht naar binnen te blazen indien mogelijk. (Denk aan onderkoeling van je slachtofers)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #219 Gepost op: 12 september 2005, 09:33:31
Ministerie van BiZa is dag en nacht bereikbaar. De PMK moet daar gegevens van hebben.

Het is even de vraag of de (regionale) brandweer dit aan kan?
De brandweermensen houden zich akelig stil  ;) :-\ :-X

De SO's moeten zsm er uit, maar zonder verergering van het letsel en zonder gevaar voor hulpverleners.

In ieder geval moet geprobeerd worden zoveel mogelijk met de slachtoffers aan de praat te blijven.

Oh ja, er zit nog een clubje verontruste ouders in het politiebureau. Wellicht willen die of enkelen van hen ter plaatse komen onder begeleiding van politie en slachtofferhulp.

Verder heeft Thijs gelijk de dienst van de meeste agenten eindigt om 23:00. Ze zullen best even door willen werken voor de afwikkeling van een incident. Maar dit kan nog wel even duren en morgen hebben ze weer een nieuwe dienst.
Aflossing dus waar nodig.
Aangezien de so's in het kasteel zitten kunnen de extra ingezette eenheden bij de zoektocht langs het water naar huis.
Verder is er aan politie weinig inzet bij het kasteel nodig.
De landweg moet afgezet worden voor alle (forum)fotograven ;) en andere nieuwsgierig publiek en media.
Daar is de persvoorlichter voor.

Verder wordt opgeschaald naar grote hulpverling (bestaat dat?)voor de brandweer verwacht ik.
Verder grip1
De commando HAB graag tp voor het ctpi.