Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69611 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 16 september 2005, 11:30:29
MMT-busje dan. Volgens mij is ze er vrij ernstig aan toe, voor de zekerheid toch maar het MMT waarschuwen, weet jij veel hoelang dat uitgraven nog duurt?!  ::)

Greetz!
343, never forget.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #281 Gepost op: 16 september 2005, 12:56:35
De foto's tonen geen breuken, wel heeft zich inmiddels een enorm hematoom gevormd aan de boven- en achterkant van zijn schouder.

x-schouder en x-thorax:
Geen fracturen/geen pneumothorax op de x- foto,
Bij auscultatie v/d longen waren ook geen bijzonderheden aangetroffen.
als het verdere lichamelijk onderzoek niets heeft opgeleverd dan:

heeft joost :
- een hoofd wond die geplakt is/wordt en mag 2 dagen daar door het hoofd niet nat maken
- een hematoom op boven -en achterkant schouder
mitella of sling geven
advies: bij uitbreiding verergering van klachten retour SEH
Pijnstilling geven: 3x dd 1 gr paracetamol
wekadvies en naar huis (of i.o.m. opname)

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 16 september 2005, 14:23:00
De foto's tonen geen breuken, wel heeft zich inmiddels een enorm hematoom gevormd aan de boven- en achterkant van zijn schouder.

Verder gravend stuit de brandweer 20 minuten later op Charlotte. Zij is niet bij bewustzijn, heeft een zeer trage ademhaling en is bedekt met bloed en stof. Haar hoofd en thorax hebben ze al snel vrij van brokstukken, maar vanaf haar middel ligt ze nog bedolven.
Wat is het plan? Uitgraven en a.s.a.p. naar de ambulancehulpverleners buiten? Of laat je ambulancehulpverleners naar binnen gaan?

Inmiddels is er vaag contact met Roel en Melanie. Een brandweerman probeert erachter te komen wat zij mankeren (info volgt).

Indien de brandweer het op die plek veilig heeft gegeven een ambu bemanning daarheen of het MMT wat al enige tijd geleden gelijk met het GNK gealarmeerd was, ( weet niet precies hoeveel tijd er nu voorbij is)
A: Kan mogelijk bedreigd zijn door stof en bloed, evt uitzuigen.
B: Ik zou kiezen voor intubatie, denk gezien deze omstandigheden dat ze de tube wel accepteert. Je weet op deze manier zeker dat een vrije ademweg gegarandeerd blijft. Verder uiteraard controle op ( spannings) pneumothorax, hematothorax ( bloed in de longen) of een fladderthorax.
C: Indien er gekozen wordt voor een "rapid extrication" sluit ik de monitor niet aan, maar ik denk zo maar dat het wijzer is om het toch wat meer gecontroleerd te gaan doen. Monitor er op dus. Ze ligt nog tot haar middel beklemd, ze zou buik-, bekken-, beenletsel kunnen hebben. Dus eerst maar eens 2 grote lijnen er in en vullen. Daarna mag er pas verder gegraven gaan worden.
Plank en spin op de achterhand houden, zodra ze vrij komt gelijk daarop. Even buiten het gebied behandeling pas gaan starten, anders loop je iedereen in de weg en is de toestand niet veilig voor je om te werken.

De OvD-G doet alvast een voorwaarschuwing aan een ziekenhuis.

Deze casus begint trouwens te lijken op een casus die zich jaren geleden in ons gebied heeft afgespeeld.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #283 Gepost op: 16 september 2005, 14:24:44
MMT-busje dan. Volgens mij is ze er vrij ernstig aan toe, voor de zekerheid toch maar het MMT waarschuwen, weet jij veel hoelang dat uitgraven nog duurt?!  ::)

Greetz!

Sigma en MMT waren al gewaarschuwd, die zitten bij het GNK in!

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #284 Gepost op: 16 september 2005, 14:30:18
Sigma en MMT waren al gewaarschuwd, die zitten bij het GNK in!

Klopt. SIGMA - incl. ambuteams - is onderweg. Kan er elk moment zijn Het MMT is alleen nog niet gealarmeerd omdat het nog niet nodig zou zijn...

Is gealarmeerd, komt over de grond en kan er binnen 8 minuten zijn. ;)

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #285 Gepost op: 16 september 2005, 14:33:52
Ik dank de centralist voor het juist plotten van de aanvragen!  ;D ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #286 Gepost op: 16 september 2005, 14:34:15
De ingezetten brandweerploeg is al even bezig,en gezien de tijd die het waarschijnlijk nog gaat duren.Willen ze aan een aflossing gaan werken

MHL

• Gast
Reactie #287 Gepost op: 16 september 2005, 15:06:23
Vrijwilligers worden al op de hoogte gestelt voor het wisselen.   ;)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 16 september 2005, 15:30:29
Klopt. SIGMA - incl. ambuteams - is onderweg. Kan er elk moment zijn Het MMT is alleen nog niet gealarmeerd omdat het nog niet nodig zou zijn...

Is gealarmeerd, komt over de grond en kan er binnen 8 minuten zijn. ;)

Klopt tegen mijn zin mocht het MMT niet gewaarschuwd worden.  >:(
Men heeft er voor gekozen om liever om een MMT verlegen te zitten dan met een MMT.  :-\ :-X
Een sigma dat een ETA heeft van 50 min. en een nacht-MMT met een ETA van 8 min. zijn wel een beetje buiten de werkelijkheid. ???
Maar goed de casus gaat verder... :D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #289 Gepost op: 16 september 2005, 15:49:25
Klopt tegen mijn zin mocht het MMT niet gewaarschuwd worden.  >:(
Men heeft er voor gekozen om liever om een MMT verlegen te zitten dan met een MMT.  :-\ :-X
Een sigma dat een ETA heeft van 50 min. en een nacht-MMT met een ETA van 8 min. zijn wel een beetje buiten de werkelijkheid. ???
Maar goed de casus gaat verder... :D

Het sigma heeft een ETA van 50 minuten, omdat ze eerst nog naar de opkomstplaats moeten, dan naar de PI moeten rijden en vervolgens operationeel moeten worden, dus tent opzetten etc.

MMT heeft al een vooraankondiging gehad, hoeven aleen maar naar de PI te rijden en zijn direct inzetbaar...

... verschil moet er zijn. ;)