Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69616 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #290 Gepost op: 17 september 2005, 18:47:02
Wat gaan we nu doen?

Gast48368

• Gast
Reactie #291 Gepost op: 17 september 2005, 20:00:42
Pfieuw........na ff 30 pagina's gelezen te hebben, ben ik weer bij (geloof ik  ;D ).

Het lijkt mij noodzakelijk dat er snel moet worden uitgegraven, en een AVK bij een slachtoffer laten hangt af of het slachtoffer levensbedreigend gewond is. Als de situatie het toelaat, kan er eerst even een check plaatsvinden, en daarna gaat de brandweer weer verder graven.

AVK's blijven stand-by op een veilige plaats.

Verder zou ik hier niet te veel mensen heenhalen, daar dit toch weinig zin heeft wegens de tijdsdruk.

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #292 Gepost op: 17 september 2005, 22:38:08
KOFFIE, THEE, LEKKERE BROODJES!

Kom ze halen nu ze nog warm zijn!! Ik dacht, jullie zullen wel honger en dorst hebben van dat harde werken!

;D
TWITTER foto's suck....

Gast48368

• Gast
Reactie #293 Gepost op: 17 september 2005, 23:30:02
Chinees vind ikke ook wel lekker  ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #294 Gepost op: 18 september 2005, 21:08:04
Aflossing voor de brandweer is voor gezorgd. Ploegen worden nu afgelost.

Joost brengt een nachtje in het ziekenhuis door. Wat hierin meespeelt is dat hij toch niet uit het ziekenhuis weg wil, omdat hij wil weten hoe het met de anderen gaat. De buitengewone omstandigheden hebben hem een plekje in het ziekenhuis opgeleverd.

Er is een ambulanceteam bij Charlotte gelaten, waardoor de graafwerkzaamheden voor een korte tijd worden stil gelegd. Er volgt een snelle controle.

De hulpverleners zijn erin geslaagd door middel van een microfoontje Roel en Melanie verstaanbaar te krijgen. Het blijkt dat zij bij elkaar in een kleine ruimte zijn. Amber is daar ook. Zij heeft echter vanaf de instorting nergens meer op gereageerd. Roel en Melanie zijn dan beiden ook behoorlijk overstuur.
Roel heeft een forse verwonding op de rechterachterkant van de thorax, zolang Melanie deze wond dichtdrukt gaat het redelijk. Doet ze dat niet, dan verslechtert de ademhaling van Roel aanzienlijk. Maar ze is inmiddels doodmoe in haar armen en geeft aan het niet heel lang meer vol te houden. Zelf is ze er redelijk vanaf gekomen, vindt ze zelf. Beiden geven wel aan op diverse plaatsen pijn te hebben en bloed te voelen.
Er wordt hen uitgelegd dat er zo snel mogelijk wordt doorgegraven, maar dat er een noodgedwongen pauze wordt ingelast ivm de behandeling van Charlotte.

Controle van Charlotte wijst het volgende uit:

A: lichte stridor (stof?).
B: 10 p/m, oppervlakkig, cyanotisch uiterlijk, sat. 89%, geen gestuwde halsvenen, trachea niet verschoven, thoraxhelften komen allebei op, maar aan de rechterzijkant stuiten ze op een fladder.
C: geen grote uitwendige bloedingen boven navelniveau, freq. 90 p/m, iets weker, CR iets vertraagd, RR 100/70.
D: P/U

Een rapid extrication is niet aan de orde. De brandweer is er zelfs al niet zo blij mee dat de pleeg bij Charlotte wil blijven terwijl ze haar verder uitgraven.

MMT is er bijna (2 min.). Wat wordt er nu gedaan, waarmee wordt gewacht op het MMT en op welk moment wordt verder gegraven?

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #295 Gepost op: 18 september 2005, 21:12:49
Sorry ik ben geen verpleegkundige. Van deze taal begrijp ik niks. Ik laat me maar aflossen want ik ben doodop.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #296 Gepost op: 18 september 2005, 21:17:38
Goed,de ploegen die afgelost worden praten de nieuwe ploegen helemaal bij over de stand van zaken.
Ik wil graag in klare Jip en Janneke taal weten wat er vermoedelijk aan de hand kan zijn met die Roel EN charlotte.

Dan die pleeg,ik heb hem/haar liever weg van de werkplek.Dus zodra de medische handelingen zo afgehandeld zijn dat charlotte het even zelf kan ..Graag!!!
Onze eigen gewondeverzorger houdt haar wel in de peiling,bij bijzonderheden roepen we de pleeg er wel weer bij.En leggen we desnoods de graafwerkzaamheden wel weer even stil

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #297 Gepost op: 18 september 2005, 22:46:32
Aflossing voor de brandweer is voor gezorgd. Ploegen worden nu afgelost.

Joost brengt een nachtje in het ziekenhuis door. Wat hierin meespeelt is dat hij toch niet uit het ziekenhuis weg wil, omdat hij wil weten hoe het met de anderen gaat. De buitengewone omstandigheden hebben hem een plekje in het ziekenhuis opgeleverd.

Er is een ambulanceteam bij Charlotte gelaten, waardoor de graafwerkzaamheden voor een korte tijd worden stil gelegd. Er volgt een snelle controle.

De hulpverleners zijn erin geslaagd door middel van een microfoontje Roel en Melanie verstaanbaar te krijgen. Het blijkt dat zij bij elkaar in een kleine ruimte zijn. Amber is daar ook. Zij heeft echter vanaf de instorting nergens meer op gereageerd. Roel en Melanie zijn dan beiden ook behoorlijk overstuur.
Roel heeft een forse verwonding op de rechterachterkant van de thorax, zolang Melanie deze wond dichtdrukt gaat het redelijk. Doet ze dat niet, dan verslechtert de ademhaling van Roel aanzienlijk. Maar ze is inmiddels doodmoe in haar armen en geeft aan het niet heel lang meer vol te houden. Zelf is ze er redelijk vanaf gekomen, vindt ze zelf. Beiden geven wel aan op diverse plaatsen pijn te hebben en bloed te voelen.
Er wordt hen uitgelegd dat er zo snel mogelijk wordt doorgegraven, maar dat er een noodgedwongen pauze wordt ingelast ivm de behandeling van Charlotte.

Controle van Charlotte wijst het volgende uit:

A: lichte stridor (stof?).
B: 10 p/m, oppervlakkig, cyanotisch uiterlijk, sat. 89%, geen gestuwde halsvenen, trachea niet verschoven, thoraxhelften komen allebei op, maar aan de rechterzijkant stuiten ze op een fladder.
C: geen grote uitwendige bloedingen boven navelniveau, freq. 90 p/m, iets weker, CR iets vertraagd, RR 100/70.
D: P/U

Een rapid extrication is niet aan de orde. De brandweer is er zelfs al niet zo blij mee dat de pleeg bij Charlotte wil blijven terwijl ze haar verder uitgraven.

MMT is er bijna (2 min.). Wat wordt er nu gedaan, waarmee wordt gewacht op het MMT en op welk moment wordt verder gegraven?

OK, gaan we: Ik zou Charlotte intuberen, ( gezien de lage saturatie en vertraagde Cappilaire Refill) 2 infusen bij haar inbrengen, als pleeg blijf ik bij haar en kan niet weg. Zeker niet nu ze geïntubeerd is. Monitor aansluiten, bliebje aan zodat ik kan horen als er iets veranderd. Verder nekkraag omdoen. Mijn collega zet alvast de brancard en plank + spin klaar. Contact hou ik met mijn collega via de porto. (DMO stand) o, ja, m'n helmpje ook op uiteraard, anders krijg ik ruzie met de brandweer!  ;)

Brandweer gaat door met bevrijden, er wordt niet gewacht, het MMT heeft nu geen meerwaarde wat betreft de gebruikte bevrijdingstechniek.

MMT kan Charlotte mooi overnemen als ze er uit komt en evalueren in de Sigma tent. ( Of ambu als ze er nog niet zijn)
Verder het MMT informeren dat er nog een aanspreekbare jongen met thoraxletsel (Borst/longen) aankomt, en nog een aanspreekbaar meisje met onbekend letsel en nog een niet aanspreekbaar meisje met onbekend letsel.  

De OvD-G laat via de CPA het gewondenspreidingsplan ingaan en hoort van hen ( of via de VC indien ter plaatse) waar de volgende slachtoffers heen kunnen.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #298 Gepost op: 18 september 2005, 22:52:28
Dan die pleeg,ik heb hem/haar liever weg van de werkplek.Dus zodra de medische handelingen zo afgehandeld zijn dat charlotte het even zelf kan ..Graag!!!
Onze eigen gewondeverzorger houdt haar wel in de peiling,bij bijzonderheden roepen we de pleeg er wel weer bij.En leggen we desnoods de graafwerkzaamheden wel weer even stil

Ehh, sorry Peter, maar ik denk niet dat je het zelf afkan. Het gaat hier om een zeer zwaargewond meisje dat met haar ademhaling bedreigd is, daarbij vermoedelijk indwendige bloedingen heeft. Ik denk niet dat je daar je gewondenverzorger mee moet gaan belasten, hij/zij is niet genoeg opgeleid om alle parameters goed te beoordelen. Wat wel zou kunnen, is een afstandje van een meter of 2.5 te nemen van het slachtoffer, zolang ik maar op mijn monitor kan kijken, hem kan horen, de beademingsmachine in de gaten kan houden/horen, en zicht heb op het slachtoffer.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #299 Gepost op: 18 september 2005, 23:26:35
Op welke manier heb je haar even van de wereld gehaald om te intuberen  ???