Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69581 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #300 Gepost op: 19 september 2005, 09:37:20
Ik zou haar gewoon aan de zuurstof leggen met een maskertje.
Arts  www.alphalog.nl

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 19 september 2005, 09:39:43
Waarom is rapid extraction niet aan de orde.
Als de enige weg naar de andere so's die er blijkbaar net zo slecht of nog slechter aan toe zijn langs Charlotte gaat, dan zou ik dat toch overwegen.

Een lastige overweging, dat geef ik toe. Maar er zijn andere so's waarvan er in ieder geval 1 dringend medische hulp nodig heeft.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #302 Gepost op: 19 september 2005, 17:00:05
Waarom is rapid extraction niet aan de orde.
Als de enige weg naar de andere so's die er blijkbaar net zo slecht of nog slechter aan toe zijn langs Charlotte gaat, dan zou ik dat toch overwegen.

Een lastige overweging, dat geef ik toe. Maar er zijn andere so's waarvan er in ieder geval 1 dringend medische hulp nodig heeft.
Kun jij zo snel graven dat het ook nog verantwoord blijft?
terug komend op Charlotte,laat de pleeg dan op een afstandje toekijken.Als het echt niet anders kan,dan moet het maar

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #303 Gepost op: 19 september 2005, 17:03:14
Net als met open knippen van een auto is er toch verschil tussen rapid extraction en gecontroleerde bevrijding?!
Zo lijkt me dat in het kasteel ook.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #304 Gepost op: 19 september 2005, 17:08:35
Net als met open knippen van een auto is er toch verschil tussen rapid extraction en gecontroleerde bevrijding?!

Ja,maar iemand uit het puin en troep halen is iets heel anders  ;)

Gast48368

• Gast
Reactie #305 Gepost op: 19 september 2005, 18:16:12

Met een auto heb je toch nog enigsinds controle over het voertuig> iemand snel uit een auto halen is voor het hulpverlenend personeel meestal wel verantwoord.

Maar als je iemand uit het puin moet halen, weet je nooit wat er gebeurd als je dit snel zou doen. Als de boel daardoor instort ben je verder van huis> je hebt er een probleem bij als je de hulpverleners ook nog moet uitgraven  ;) ;D

Ik heb geen verstand van medische zaken, maar misschien is het een idee om het medisch personeel eerst, voor zover mogelijk,t.p. levensredend te laten optreden, en vervolgens verantwoord uit te graven  ???

Dat geeft ons extra tijd.

maar misschien is de situatie daar ook wel zo dat er geen mogelijkheid is dat het verplegend personeel daar verantwoord te werk kan gaan. Dan is het hopen dat ze het redt totdat wij haar hebben bevrijd..................

dus, Jor, hoe is het daar nu precies gesteld qua instortingsgevaar???

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #306 Gepost op: 19 september 2005, 18:28:14
De situatie lijkt nu stabiel qua instortingsgevaar, maar het is moeilijk in te schatten hoe dat met verder graven gaat. "Even snel" gaan uitgraven is dan ook absoluut niet verantwoord.

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #307 Gepost op: 19 september 2005, 18:37:59
Is er al iets meer bekend over "onze" 2 vermisten?

Gast48368

• Gast
Reactie #308 Gepost op: 19 september 2005, 23:28:30
Is er al iets meer bekend over "onze" 2 vermisten?

Nee, het woord zegt het al> ze zijn vermist  ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #309 Gepost op: 19 september 2005, 23:54:51
De situatie lijkt nu stabiel qua instortingsgevaar, maar het is moeilijk in te schatten hoe dat met verder graven gaat. "Even snel" gaan uitgraven is dan ook absoluut niet verantwoord.

Het lijkt me toch eens handig om een telefoontje naar USAR te doen....... Deze mensen zijn opgeleid om met dit soort problemen om te gaan en hebben ook materiaal om te stutten, slijpen, kijken enz... Ik vind niet dat de plaatselijke brandweer zijn kunnen moet overschatten. Dit is niet iets van ff een beetje zand weg graven, hier komt meer bij kijken. Misschien is er wel een groep aanwezig in de regio die redelijk snel tp kan zijn. (Ik heb ergens gezien dat ze een hele trailer met spullen hebben klaarstaan in Zoetermeer. ;))

Misschien moet er van buiten uit wel een nieuwe ingang gegraven worden naar de kelder. Dat kan een beter plan zijn dan te gaan werken aan de instabiele instorting..... zomaar een idee..... ;)