Sept 2005: Vermissing groep jongeren

Auteur Topic: Sept 2005: Vermissing groep jongeren  (gelezen 69500 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #340 Gepost op: 22 september 2005, 22:33:53
Komt nu wel of niet het usar??

Ze hadden er allang kunnen wezen als we deze direct na constatering hadden geallarmeerd.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #341 Gepost op: 22 september 2005, 22:41:50
Denk niet dat ze komen.
Maar daar weet Jor wel antwoord op :D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #342 Gepost op: 22 september 2005, 23:18:59
Denk niet dat ze komen.
Maar daar weet Jor wel antwoord op :D

Er is uiteindelijk besloten dat de brandweer deze klus zelf gaat aanpakken, geen USAR dus. ;)

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #343 Gepost op: 22 september 2005, 23:37:31
Joost liep achteraan en hij zegt dat het leek alsof de vloer onder hen ineens wegzakte, voordat de trappen instortten.

... voor wat betreft de vloer van de kelder. Oppassen geblazen dus.

Terwijl de brandweer doende is met de voorbereidingen een gat in de tussenwand te maken, gaat het bij het graven goed mis.
Charlotte is zo goed als bevrijd, wanneer er puin begint te schuiven.
De meneer van het MMT en een brandweerman hebben de tegenwoordigheid van geest Charlotte razendsnel weg te trekken.
Een tweede brandweerman heeft minder geluk en krijgt een grote brok puin op zijn onderarm. Onmiddellijk verschijnt hierop een ei van noemenswaardige diameter.
Vrijwel meteen stopt het schuiven weer en is het stil.
Korte tijd later begint Melanie te snikken... wonderlijk genoeg klinkt dat ineens veel luider dan de angstkreten die we voor die tijd van haar doorkregen. En wanneer het stof is opgetrokken zitten de hulpverleners ineens oog in oog met Melanie.
Totaal overstuur doet ze nog steeds verwoedde pogingen de grote wond op de rug van Roel dicht te drukken, terwijl ze heftig met haar ogen knippert tegen het felle licht van de lantaarns.
Roel vecht intussen voor zijn leven. Zijn ogen zijn angstig opengesperd hapt hij letterlijk naar adem.
Het roerloze lichaam van Amber ligt gedeeltelijk onder het puin verscholen. Zij reageert nergens op.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #344 Gepost op: 23 september 2005, 08:39:05
Ik weet niet hoe diep we nu zitten en hoe groot het gat is misschien kan Jorrin dat vertellen?

Als het gat groot is en de ruimte waar de 3 slachtoffers liggen ruim genoeg is. Zou er een arts bij de slachtoffers kunnen kijken. Met assistentie van de brandweer. De arts zou het dicht drukken van de wond op roel's rug over kunnen nemen van Melanie.
En als roel niet onder puin ligt. Zouden we een reddingsbrancard naar beneden kunnen laten vieren. En roel naar boven kunnen hijsen.
Ik kan de verwonding niet bepalen, dat laat ik over aan het medisch personeel, op hun teken zouden we roel naar boven kunnen halen.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #345 Gepost op: 23 september 2005, 09:15:26
Goed, even het medische gedeelte:

-Charlotte opnieuw controleren, met name op D, er zou bij het snelle wegtrekken best iets beschadigd kunnen zijn.
-Roel door het MMT ABC laten controleren, en ik wil hem graag kandidaat maken voor 2 infusen, zuurstof (sedatie&intubatie?) en een spoedvervoer naar ofwel de sigmatent om verder te stabiliseren, ofwel de ambulance in om A1 naar het ziekenhuis te rijden. Oh, en luister even naar zijn longen, het klinkt alsof er wel eens een thoraxdrain in zou moeten, of misschien een dikke naald (spanningspneumothorax).
-Melanie lijkt me lichamelijk redelijk ongeschonden er van af gekomen. Als ze ABC stabiel is doorsturen naar de sigmatent en snel een psycholoog bij laten komen.
-Amber: ABC controleren. Als ze geen circulatie heeft vrees ik het ergste, maar goed... ik wil eerst de ABC van haar weten.
Arts  www.alphalog.nl

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #346 Gepost op: 23 september 2005, 15:56:02
Mooi het gaat opschieten.Tja de colega die gewond is geraakt wordt van de klus afgehaald,en ik neem aan dat ik hem kan overdragen aan een ambulanceteam voor een eerste check.daarna bepalen we wel of hij direct onder dokters behandeling moet worden gesteld,of dat hij het even kan uitzingen.Want dan laten we zelf een dienstauto opkomen om hem richting ziekenhuis te brengen,dan gaat dat niet ten koste van de aanwezige medische mensen.

Tja,we hebben een spontane verschuiving van het puin gehad,dus alle voorzichtigheid is nu geboden.Er gaan onder geen beding mensen door het gat wat door de verschuiving is ontstaan,ik heb weinig behoefte om een collega eronderuit te moeten graven.
Dus we gaan door met de muur doorbreken,en als dat goed en snel genoeg verloopt zit ik erover te denken om de slachtoffers door het gat van de muur te halen.Via het gat in het puin vindt ik te gevaarlijk

Jorrin

• Senior gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 23 september 2005, 15:58:48
Mooi het gaat opschieten.Tja de colega die gewond is geraakt wordt van de klus afgehaald,en ik neem aan dat ik hem kan overdragen aan een ambulanceteam voor een eerste check.daarna bepalen we wel of hij direct onder dokters behandeling moet worden gesteld,of dat hij het even kan uitzingen.Want dan laten we zelf een dienstauto opkomen om hem richting ziekenhuis te brengen,dan gaat dat niet ten koste van de aanwezige medische mensen.

Tja,we hebben een spontane verschuiving van het puin gehad,dus alle voorzichtigheid is nu geboden.Er gaan onder geen beding mensen door het gat wat door de verschuiving is ontstaan,ik heb weinig behoefte om een collega eronderuit te moeten graven.
Dus we gaan door met de muur doorbreken,en als dat goed en snel genoeg verloopt zit ik erover te denken om de slachtoffers door het gat van de muur te halen.Via het gat in het puin vindt ik te gevaarlijk

Leg dat Melanie maar eens uit... :-\

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #348 Gepost op: 23 september 2005, 16:01:29
Wou ik net zeggen, de ahv-ers kiezen voor eigen veiligheid. Maar zou lijdzaam toezien is ook niet alles.
 :-\

Even informatief, mag de brandweer die beslissing nemen?
Of wordt daarover in het ctpi overlegd en is het een gezamenlijke beslissing?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #349 Gepost op: 23 september 2005, 16:04:42
Leg dat Melanie maar eens uit... :-\
Ja ik weet dat ik met haar een acuut probleem heb,maar dat weegt niet op tegen onze eigen veiligheid.
Als er wat met ons gebeurt,staat de hele hulpverlening stil.Ik heb al 1 gewonde onder mijn eigen personeel,en dat vindt ik al 1 teveel ik heb straks weer wat uit te leggen aan de korpsleiding :-\

Melanie zal het nog even vol moeten houden totdat het verantwoord is iemand bij haar kan komen