Nieuwe eisen sport keuring?

Auteur Topic: Nieuwe eisen sport keuring?  (gelezen 11435 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2015, 17:25:55
Citaat van: Rutger1 link=msg=1336448 date=1426074770
Er gaan geruchten binnen onze opleiding en vanuit onze IBT docent dat er extra eisen gesteld gaan worden bij de sportkeuring.

Prachtig idee.  ::) Dan krijg je in ieder geval dienders die min of meer topfit door de keuring komen. Dat ze daarna in het vervolg van hun carrière niet meer sporten is dan verder niet zo belangrijk.  :D

Overigens heb ik liever dat ze (beter) kijken naar de mentale competenties. Sport valt makkelijk te trainen, het andere vlak wat minder snel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

guest15549

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2015, 17:29:06
Dus dan ga je dienders krijgen die fit door de keuring komen, de rest van de opleiding redelijk fit doorlopen maar uit de opleiding geknikkerd worden omdat ze een test die veel zwaarder is niet halen..?

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2015, 17:38:56
Goed idee om een zwaardere test in te voeren. Hoop alleen wel dat het gelijk jaarlijks terugkomt, niet alleen voor aspiranten is en dat er consequenties aan vastzitten als je het niet haalt.   O0
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2015, 17:48:48
Citaat van: quattromontanes link=msg=1336509 date=1426091936
Goed idee om een zwaardere test in te voeren.
Grapjas.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2015, 17:53:43
Citaat van: Red link=msg=1336513 date=1426092528
Grapjas.
Want? Ik kan me er wel in vinden.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2015, 18:01:35
Grapjas.
Goed onderbouwde mening.
De huidige test is, mits je hem op vol vermogen loopt best wel zwaar, maar kijkend naar de tijden die je mag lopen, is hij niet uitdagend. Ik loop hem op dit moment 4 keer per jaar, 2x in het korps en 2x op school. DE verzuring die optreedt wanneer je hem pittig loopt is absoluut zwaar, maar naar mijn mening mag er naast dit intensieve parcours, ook wat meer naar de langere duur gekeken worden en een behendigheidsparcourtje waar je bijv. een muurtje over moet, denk aan een achtervolging van een woninginbreker op heterdaad die er tussenuit probeert te smiezen.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2015, 18:13:11
Citaat van: quattromontanes link=msg=1336516 date=1426093295
Goed onderbouwde mening.
De huidige test is, mits je hem op vol vermogen loopt best wel zwaar, maar kijkend naar de tijden die je mag lopen, is hij niet uitdagend. Ik loop hem op dit moment 4 keer per jaar, 2x in het korps en 2x op school. DE verzuring die optreedt wanneer je hem pittig loopt is absoluut zwaar, maar naar mijn mening mag er naast dit intensieve parcours, ook wat meer naar de langere duur gekeken worden en een behendigheidsparcourtje waar je bijv. een muurtje over moet, denk aan een achtervolging van een woninginbreker op heterdaad die er tussenuit probeert te smiezen.

Ik heb persoonlijk geen last van verzuring, helaas wel van mijn uithoudingsvermogen  :'( Zoals jij aangeeft is hij te halen, maar ik vind hem persoonlijk erg pittig.

Wat mij betreft mogen ze wat meer naar kracht kijken. Ik vind dat er tijdens de keuring eigenlijk niks qua kracht terug komt. En dan heb ik niet over push ups, maar meer iets zoals het kracht apparaat wat bij defensie gebruikt word. Mocht je de verdachte te pakken krijgen is het toch wel makkelijk als je hem naar de grond krijgt ookal is hij een kop groter.

Ik vind persoonlijk de FVT zwaar zat, maar zou dit jaarlijks herhaald moeten worden incl bijbehorende consequenties.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2015, 18:16:38
Grapjas.
Ik vind niet dat je door het niet behalen van de zwaardere test geen goede agent kan zijn. Dat de academie studenten pusht fit te worden kun je volgens mij niet afkeuren. Dat je later in de BPZ weer afzakt dat je die test niet meer kan halen moet in mijn ogen geen reden zijn om studenten in ieder geval op het moment van 'aflevering' aan de straat in goede vorm te hebben. Of dat voorgenoemde eisen moeten zijn weet ik niet, maar zwaarder dan de huidige test mag van mij wel.

Citaat van: Rutger1 link=msg=1336518 date=1426093991
Ik vind persoonlijk de FVT zwaar zat, maar zou dit jaarlijks herhaald moeten worden incl bijbehorende consequenties.
Jaarlijkse herhaling is er wel, bijbehorende consequenties (nog steeds) niet.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2015, 18:17:21
Kracht is een leuke, ben absoluut van mening dat je wel wat aan moet kunnen maar hoe test je dit en hoe weet je wat voor kracht je moet hebben. Ik ken het door Rutger genoemde krachtapparaat niet, hoe werkt dit? En wat nu als je niet heel sterk bent maar wel dmv techniek, denk aan een vechtsport, die grote vent naar de grond krijgt?

Wat mij op dit moment het meeste irriteert zijn de collega's met flink overgewicht die lachend roepen " De fvt-test is toch alleen maar verplicht om te lopen, dan wandel ik er toch overheen?".
Toevallig laatst op intranet al een stuk gelezen dat er wat meer consequenties aan zitten te komen en dat juich ik alleen maar toe.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2015, 18:57:31
Bij Defensie word dat getest doormiddel van duwen en trekken aan een soort van fitniss apparaat. Hierdoor meten ze hoeveel kracht je kan genereren met een bepaalde spiergroep. Hier hangen bepaalde normen aan, welke weet ik helaas niet.

Vaak hebben mensen met veel techniek vanuit vechtsport redelijk veel kracht, maar ik zie ook veel studenten bij IBT die echt een tekort aan kracht hebben, ondanks dat ze een bere conditie hebben.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel