Nieuwe eisen sport keuring?

Auteur Topic: Nieuwe eisen sport keuring?  (gelezen 11438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2015, 18:58:21
Goed idee om een zwaardere test in te voeren. Hoop alleen wel dat het gelijk jaarlijks terugkomt, niet alleen voor aspiranten is en dat er consequenties aan vastzitten als je het niet haalt.   O0
Wel makkelijk praten als je een broekie van 23 bent... maar hou rekening mee dat als je ouder wordt, er veel meer klachten aan je lijf komen. Denk dat de fvt in combinatie met dat nieuwe verhaal  voor 80% boven de 50 jaar al een groot probleem is...
Dat zou dan een variant moeten worden waar iets meer aan gesleuteld is. ;)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 11 maart 2015, 19:17:55
Citaat van: quattromontanes link=msg=1336516 date=1426093295
Goed onderbouwde mening.
Graag gedaan. Maar ik sluit me bij copvr3 aan.  
Citaat van: CopVR3 link=msg=1336528 date=1426096701
Wel makkelijk praten als je een broekie van 23 bent... maar hou rekening mee dat als je ouder wordt, er veel meer klachten aan je lijf komen.
We gaan de eisen verzwaren, maar bieden ondertussen steeds minder (lees geen) training aan voor de dienders. Geen sporten meer in diensttijd, steeds minder IBT, maar ondertussen gaan we wel eisen dat de diender steeds fitter en vitaler wordt.

Wat mij betreft gaat er dan ergens wat mis. Zorg eerst voor goede voorzieningen en ga dan kijken of je de eisen moet verzwaren.

Citaat van: Frank. link=msg=1336519 date=1426094198
Ik vind niet dat je door het niet behalen van de zwaardere test geen goede agent kan zijn. Dat de academie studenten pusht fit te worden kun je volgens mij niet afkeuren. Dat je later in de BPZ weer afzakt dat je die test niet meer kan halen moet in mijn ogen geen reden zijn om studenten in ieder geval op het moment van 'aflevering' aan de straat in goede vorm te hebben. Of dat voorgenoemde eisen moeten zijn weet ik niet, maar zwaarder dan de huidige test mag van mij wel.
Jaarlijkse herhaling is er wel, bijbehorende consequenties (nog steeds) niet.
Dat ben ik met je eens. Prima dat je studenten een pittige opleiding geeft zodat ze helemaal klaar zijn voor het straatwerk. Maar neem dan ook het stukje mentaal mee, want dat mis ik regelmatig.

Citaat van: Rutger1 link=msg=1336518 date=1426093991
Wat mij betreft mogen ze wat meer naar kracht kijken. Ik vind dat er tijdens de keuring eigenlijk niks qua kracht terug komt. <knip> . Mocht je de verdachte te pakken krijgen is het toch wel makkelijk als je hem naar de grond krijgt ookal is hij een kop groter.
Dat heeft ook weinig met kracht te maken, eerder met techniek.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

guest15549

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2015, 19:55:58
Welk stukje mentaal bedoel je daarmee, Red?

In de zin van sociale vaardigheden, verwerken van gebeurtenissen, etc?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2015, 20:04:10
Beide.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 11 maart 2015, 20:26:21
Toen ik bij de politie solliciteerde wist ik dat ik aan bepaalde fitheidseisen moest voldoen. Ik wist ook dat ik daarna mijn conditie zelf en op eigen gelegenheid moest bijhouden. Ik doe dit al jaren zo... Ik vraag me af waarom er zoveel weerstand is bij veel collega's.... Je wist dit toch? Of is dit voor een hoop 'meer ervaren' dienders destijds bij hun sollicitatie anders verteld?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2015, 20:41:43
Natuurlijk heb je zelf een bepaalde inspanningsverplichting. Maar is het heel gek om te eisen dat de baas wel iets meer mag aanbieden als wat we nu krijgen? Zeker als men overweegt de eisen strenger te gaan maken als voorheen.

Het kan niet zo zijn dat we op alle vlakken moeten inleveren, maar ondertussen wel "meer" moeten gaan sporten. In de nieuwe CAO onderhandelingen staat ook dat we nog meer weekenden moeten gaan werken. Dat zal top zijn voor de collega's die een sport in teamverband uitoefenen en daardoor in het weekend nog minder deel kunnen nemen aan dit soort activiteiten.  

En voor wat betreft weerstand: Ik verbaas me eerder over de collega's die gewoon ja knikken en meelopen, dan over de dienders die nog wel kritisch durven te kijken naar de ontwikkelingen.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 11 maart 2015, 21:01:38
Citaat van: Red link=msg=1336551 date=1426102903
Natuurlijk heb je zelf een bepaalde inspanningsverplichting. Maar is het heel gek om te eisen dat de baas wel iets meer mag aanbieden als wat we nu krijgen? Zeker als men overweegt de eisen strenger te gaan maken als voorheen.
Ik ben er absoluut voorstander van om van de baas iets te krijgen. Al is het maar korting op een sportschoolabonnement oid. Het zal wellicht collega's er (letterlijk) toe bewegen of iets te gaan doen. Maar daar mag natuurlijk niet alles vanaf hangen. Ik vind de sporttest zoals hij nu is redelijk. Met een beetje basisconditie is deze zeer goed te doen. Zoals men al eerder in dit topic aanhaalde kun je het zo gek maken als je zelf wil. Dat lijstje met 'nieuwe eisen' is ook niet echt schrikbarend. Je hoeft er geen topsporter voor te zijn.

Het kan niet zo zijn dat we op alle vlakken moeten inleveren, maar ondertussen wel "meer" moeten gaan sporten. In de nieuwe CAO onderhandelingen staat ook dat we nog meer weekenden moeten gaan werken. Dat zal top zijn voor de collega's die een sport in teamverband uitoefenen en daardoor in het weekend nog minder deel kunnen nemen aan dit soort activiteiten.  
Hier heb je zeker een punt. Wat dat betreft heb ik makkelijk praten. Ik kan mijn sportactiviteiten zelf inplannen en ben niet afhankelijk van vrije weekenden. Ben ik dat een keer wel, dan vraag ik vrij. Tot nu toe in al die jaren gewoon goed gegaan.

En voor wat betreft weerstand: Ik verbaas me eerder over de collega's die gewoon ja knikken en meelopen, dan over de dienders die nog wel kritisch durven te kijken naar de ontwikkelingen.
Er is niets mis met een kritische blik. Maar ik hoor maar weinig collega's om mij heen met een goed onderbouwde mening. De weerstand waar ik het over heb komt van de collega's die amper iets uitvoeren, dan wel te dik zijn om fatsoenlijk het VHV te dragen. Daar is jarenlang geen ene moer aan gedaan. En als de baas dan iets aanbiedt (in de vorm van fysieke training bij IBT), dan heeft iedereen ineens last van zijn/haar rug, knie, enkel, schouder, kleine teen, grote teen, neusharen etc...

Ik moet daar wel mee op de auto... Daar verbaas ik mij over.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2015, 21:14:01
Citaat van: 7194 link=msg=1336553 date=1426104098
Ik vind de sporttest zoals hij nu is redelijk. Met een beetje basisconditie is deze zeer goed te doen. Zoals men al eerder in dit topic aanhaalde kun je het zo gek maken als je zelf wil.

Eens. Voor wat betreft het nieuwe lijstje, dat ben ik niet met je eens. Ik verwacht overigens ook niet dat dit voor het vaste personeel wordt ingevoerd.

Citaat van: 7194 link=msg=1336553 date=1426104098
De weerstand waar ik het over heb komt van de collega's die amper iets uitvoeren, dan wel te dik zijn om fatsoenlijk het VHV te dragen. Daar is jarenlang geen ene moer aan gedaan. En als de baas dan iets aanbiedt (in de vorm van fysieke training bij IBT), dan heeft iedereen ineens last van zijn/haar rug, knie, enkel, schouder, kleine teen, grote teen, neusharen etc...

Ik moet daar wel mee op de auto... Daar verbaas ik mij over.
Ook dat ben ik met je eens, maar wil niet zeggen dat een collega niet functioneert natuurlijk. Er zijn collega's met overgewicht waar ik 10 keer liever mee op de auto zit dan met enkele afgetrainde collega's.  998765

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2015, 21:33:39
Er zijn collega's met overgewicht waar ik 10 keer liever mee op de auto zit dan met enkele afgetrainde collega's.  998765

Helemaal mee eens! (En in de Touran ook nog een betere wegligging. ;D )

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2015, 21:39:38
Wel makkelijk praten als je een broekie van 23 bent...
Dat klinkt als een diskwalificatie...

maar hou rekening mee dat als je ouder wordt, er veel meer klachten aan je lijf komen. Denk dat de fvt in combinatie met dat nieuwe verhaal  voor 80% boven de 50 jaar al een groot probleem is...
Dat zou dan een variant moeten worden waar iets meer aan gesleuteld is. ;)
Uiteraard moet zoiets naar rato worden ingevoerd, zoals nu ook bij de FVT is.

Citaat van: Red link=msg=1336558 date=1426104841
Ook dat ben ik met je eens, maar wil niet zeggen dat een collega niet functioneert natuurlijk. Er zijn collega's met overgewicht waar ik 10 keer liever mee op de auto zit dan met enkele afgetrainde collega's.  998765
Het feit dat er goede collega's zijn met overgewicht en mindere collega's die topfit zijn, mag geen argument zijn om niet te streven naar beter. Maar je standpunt snap ik en deel ik: eerst betere faciliteiten, dan pas de lat hoger leggen.