groene zwaailamp op ambu aan tijdens het rijden?

Auteur Topic: groene zwaailamp op ambu aan tijdens het rijden?  (gelezen 10305 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 17 augustus 2005, 01:11:24
De oranje lamp op de Commandowagen/haakarmbak gaat aan als  (Z) H M De Koning(in) ter plaatse is gekomen   ;)

Verder doe ik de groene lamp wel eens aan als bedankje voor de automobilisten die netjes aan d ekant zijn gegaan voor ons, helaas gaat die lamp dus niet zo heel vaak aan...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #21 Gepost op: 17 augustus 2005, 09:43:13
Bij de sigma tent beschikken wij ook over een groene zwaailamp.
We kunnen die zelfs hoog in de lucht steken.
Zodra er een plekkie vrij is in de tent gaat het zwaailicht aan.
De brandweermensen weten dan dat ze weer een so kunnen bevrijden en brengen.  ;D


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2005, 11:30:25
Bij de sigma tent beschikken wij ook over een groene zwaailamp.
We kunnen die zelfs hoog in de lucht steken.
Zodra er een plekkie vrij is in de tent gaat het zwaailicht aan.
De brandweermensen weten dan dat ze weer een so kunnen bevrijden en brengen.  ;D

Anders mooi laten liggen/zitten  ;) :D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


harm

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 5 oktober 2005, 10:05:27
ik heb begrepen dat politie ook gebruik gaat maken van de groene zwaailamp. Dan is de verwarring helemaal compleet. Ik heb altijd gedachte dat de ambulancedienst de enige was die een groene lamp gebruikte.


Karim

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 5 oktober 2005, 10:19:00
Dan is de verwarring helemaal compleet.

Waarom  ???

Dan is het dus ook duidelijk wie van politie als eerste terplaatse was en dus eventueel een coordinatie functie heeft.
Ik zie daar echt niks verwarrend in hoor.


harm

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 5 oktober 2005, 14:01:28
sinds wanneer coordineerd de politie ons werk? Hebben die verstand van medische zaken en urgenties ???


Karim

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 5 oktober 2005, 14:19:04
sinds wanneer coordineerd de politie ons werk? Hebben die verstand van medische zaken en urgenties ???

Zie je mij ergens zeggen dat de politie ons coordineerd  ???

Dat blijft mooi de taak van de 1e auto tp of ovdg.
Maar is het je wellicht als eens opgevallen hoeveel agenten er soms rondlopen bij de zwaardere incidenten.

En dat die vaak allerlei verschillende taken hebben cq uitvoeren, en dat die nu uiteraard ook al coordineerd worden door iemand van hun eigen discipline, maar dat ze diegene nu dus een groen lampje (plus eventueel vestje) willen geven om wat meer herkenbaarheid te creeeren.

Dus ik zie het probleem niet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2010, 18:32:53
Leuk dat hier ook een topicje over bestaat!  ;D

Ook wij reden laatst p.o. met groene pit aan. De chauffeur drukte iets te enthousiast op alle knoppen. En toen we van 8 hoog (TP) naar beneden keken zagen we ineens: ''hee, we zijn 1ste ambu, zie je dat...''  ;D


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2010, 19:47:51
heb 1 x bij een brand gezien dat er een noodhulpvoertuig met prio 1 aan kwam rijden en achter het bordje volgen aan had staan.
Er reed ook daadwerkelijk iemand achter hem aan, en ging toen dus ook verhaal halen wat de bedoeling was.
gevalletje van dikke vingers ;D ;D ;D