Restauratieobjecten

Auteur Topic: Restauratieobjecten  (gelezen 4518 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Gepost op: 15 augustus 2005, 12:26:54
Welke korpsen zijn met een restauratieopject bezig. Plaats hier de foto's van de voortgang van deze projecten. Het bijgaande project waar ik mee start is van de brandweer Stadkanaal.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]

ambulance mark

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2005, 13:39:12
Ik heb  een ambulance restauratie in mijn archief.

De rest van de foto's word deze en volgende week gepost.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2005, 19:26:03
Johan

wil je dat alleen korpsen een reactie geven. of mogen particulieren ook een reactie geven. of hoop je dat ik ook een reactie zou geven en zou melden met wat voor een project ik bezig ben. zo als je inmiddels weet gaat het om een jeepachtig voertuig en daar hou ik het voorlopig bij. als het project klaar is dan zien jullie hem wel. eerst maar restaureren en dan het eindresultaat laten zien. er is genoeg werk aan.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

spuit 11

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:50:27
Johan

wil je dat alleen korpsen een reactie geven. of mogen particulieren ook een reactie geven. of hoop je dat ik ook een reactie zou geven en zou melden met wat voor een project ik bezig ben. zo als je inmiddels weet gaat het om een jeepachtig voertuig en daar hou ik het voorlopig bij. als het project klaar is dan zien jullie hem wel. eerst maar restaureren en dan het eindresultaat laten zien. er is genoeg werk aan.
Johan,
net als Louis,
wil ik even reageren wij zijn bij de stichting historisch brandweermateriaal te den haag bezig met verschillende restauraties onder andere de haagse AS33 een international uit 1960 en een magirus ladderwagen uit dacht ik 1928 en die was van wassenaar en zijn wij bezig met een speciaal project de bouw van een werkende 1:1 replica van een bikkers rijdende stoomspuit uit begin 1900 ik ben helaas niet in de mogelijkheid om fotos te plaatsen maar die zijn te zien op onze site: www.brandweerevenementen.nl
groetjes
peter

jwpots

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2005, 00:40:42
Johan

Louis,

Ik laat een ieder vrij om te melden wat hij wilt. Ik zou wel eens willen inventariseren wat er momenteel zoal aan voertuigen gerestaureerd word. En dan wil ik ook daadwerkelijk restauratiefoto's zien, en niet een wagen die buiten staat weg te rotten. Dat kan door een particulier zijn, een stichting of een brandweerkorps. Maar de ervaring leert mij dat als er in een korps wat gerestaureerd wordt, dat vanwege de sponsors het financiële gebeuren het e.e.a. in een stichting is ondergebracht.

Groet
Johan

ambulance mark

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2005, 19:35:52
restauratie

ambulance mark

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2005, 19:35:57
Een prachtige Binz carroserie met iets werk.

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2005, 21:23:14
Brandweer vereniging wateringen is bezig met de oude Doge van Brandweer Leidschendam.

jwpots

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:56:17

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2005, 13:03:55
Aan zo iets zou ik ook wel willen helpen. :laugh:

Mvg,