Nieuwe TS brandweer Wijdemeren

Auteur Topic: Nieuwe TS brandweer Wijdemeren  (gelezen 2450 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gooitje

• Gast
Gepost op: 16 april 2005, 21:24:09
Nieuwe tankautospuit voor post 's-Graveland

De brandweer Wijdemeren heeft een optie genomen op de levering van een nieuwe tankautospuit (TS). De komende maanden zal de commandant, dhr Pieter Benschop, krediet aanvragen bij de Raad voor de vervanging van de 442 (de voormalige 834) uit Nederhorst den Berg. De beoogde nieuwe TS zal echter geplaatst worden op de post 's-Graveland, waarna de huidige 443 uit 's-Graveland in Nederhorst ingezet zal worden als 2e TS. Het nieuwe voertuig wordt een Mercedes Atego. In de regio Gooi en Vechtstreek zullen soortgelijke voertuigen komen te staan in o.a. Hilversum, Huizen, Blaricum en Muiderberg

Bron: www.brandweerwijdemeren.nlhttp://

Heidebrandje

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2005, 21:31:54
Nieuwe tankautospuit voor post 's-Graveland

De brandweer Wijdemeren heeft een optie genomen op de levering van een nieuwe tankautospuit (TS). De komende maanden zal de commandant, dhr Pieter Benschop, krediet aanvragen bij de Raad voor de vervanging van de 442 (de voormalige 834) uit Nederhorst den Berg. De beoogde nieuwe TS zal echter geplaatst worden op de post 's-Graveland, waarna de huidige 443 uit 's-Graveland in Nederhorst ingezet zal worden als 2e TS. Het nieuwe voertuig wordt een Mercedes Atego. In de regio Gooi en Vechtstreek zullen soortgelijke voertuigen komen te staan in o.a. Hilversum, Huizen, Blaricum en Muiderberg

Bron: www.brandweerwijdemeren.nlhttp://

Klopt word een atego met een Touw opbouw.

Blaricum Muiderberg Huizen hilversum en Wijdemeren krijgen er zo een. Laren doet ook mee in deze aankoop alleen word die van hun een actros wat ik begrepen heb. 

Nick

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2005, 21:32:55
Klopt word een Etego met een Touw opbouw.

Ik wil niet lulig doen maar het is Atego  ::)

AC-Marcel

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2005, 21:40:41
Heidebrandje.. Komt die Actros voor Laren dan in de plaats van de 742? Die is toch nog niet zo oud?

Heidebrandje

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 april 2005, 21:47:29
Heidebrandje.. Komt die Actros voor Laren dan in de plaats van de 742? Die is toch nog niet zo oud?

Wat ik begrepen heb is dat de 742 de 743 gaat vervangen en dat er dan voor de 742 een nieuw voertuig komt. Dat moet dan ongeveer het zelfde voertuig worden als de 742 alleen dan zonder Ifex en Poederketel. Zodat de watertank wat bij de huidige 742 2500 ltr  bij de nieuw 3500 ltr word. Dit was de bedoeling wat ik hoorde van de nu nog commandant zijnde dhr Kras. Dit vertelde hij tijdens de overdracht van de 636 bij ons

AC-Marcel

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 april 2005, 22:12:13
Nou het wagenpark is nu al meer dan indrukwekkend. Met een 2e 4x4 wordt het helemaal super.

Ik ga maar in Laren wonen denk ik....  ;D

AJAX

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 16 april 2005, 22:20:03
Wat ik begrepen heb is dat de 742 de 743 gaat vervangen en dat er dan voor de 742 een nieuw voertuig komt. Dat moet dan ongeveer het zelfde voertuig worden als de 742 alleen dan zonder Ifex en Poederketel. Zodat de watertank wat bij de huidige 742 2500 ltr  bij de nieuw 3500 ltr word. Dit was de bedoeling wat ik hoorde van de nu nog commandant zijnde dhr Kras. Dit vertelde hij tijdens de overdracht van de 636 bij ons

Dit verhaal is leuk maar het staat allaam op een laag pitje ook de AL die in de pen zit is even op stop gezet. Er is op dit moment een onderzoek gaande naar het een en ander onze medem forumer uit Eemnes weet wel waar ik het over heb. En als dat onderzoek klaar is over 2 maanden dan zien we wel weer verder wat er nog gekocht word door dan onze nieuwe commandant.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 16 april 2005, 22:22:23
Dit verhaal is leuk maar het staat allaam op een laag pitje ook de AL die in de pen zit is even op stop gezet. Er is op dit moment een onderzoek gaande naar het een en ander onze medem forumer uit Eemnes weet wel waar ik het over heb. En als dat onderzoek klaar is over 2 maanden dan zien we wel weer verder wat er nog gekocht word door dan onze nieuwe commandant.
och,als ik de laatste berichten moet geloven kunnen jullie rustig nieuwe voertuigen aanschaffen.En zullen die wilde plannen altijd wild blijven in gedachtes vcan een aantal personen ::) ::) ::)

Heidebrandje

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:39:13

Al wat bekend over de voertuigen die geleverd gaan worden in het gooi ????

ik weet alleen dat de volgende korpsen nieuw materiaal krijgen maar wat voor materiaal weet ik niet

Hilverum
Wijdemeren
Huizen
Laren
Blaricum (mits dit korps blijft)
solvay

ajax

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2006, 15:54:20
De volgende nieuwe TS is in het Gooi aan gekomen de TS van Huizen de 52733 zie kijk voor foto's op www.brandweerhuizen.nl