Binnentredingsverslag

Auteur Topic: Binnentredingsverslag  (gelezen 6518 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #20 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:24:38
Lees de wetgeving, dan zie je dat het niet voldoende is inderdaad ;-) De binnentreder maakt het verslag op en binnentreden door de politie lijkt me niet handig als het echt fikt :p

Nee daar heb jij ook weer gelijk in Emiel. Binnentreden door de politie is idd niet verstandig op zo'n moment. Maar dat weet jij zelf als geen ander, daar twijfel ik niet aan. Sorry, ook ik heb nog nooit van een binnentredingsverslag gehoord in het brandweerwereldje. Wel weer jammer dat vriend Ruud je niet overtuigend genoeg vond afgelopen weekend  ;D. Ruud je weet wie het zegt ;).


Emiel

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:51:08
Nee daar heb jij ook weer gelijk in Emiel. Binnentreden door de politie is idd niet verstandig op zo'n moment. Maar dat weet jij zelf als geen ander, daar twijfel ik niet aan. Sorry, ook ik heb nog nooit van een binnentredingsverslag gehoord in het brandweerwereldje. Wel weer jammer dat vriend Ruud je niet overtuigend genoeg vond afgelopen weekend  ;D. Ruud je weet wie het zegt ;).
Sander!! Hey man, haha

We gaan het allemaal afstemmen en zodra we er dus meer over weten, komt het allemaal hier te staan hoe het werkt...

en van Ruud ben ik het wel gewend hoor!


Emiel

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:51:40
Je ziet het Emiel, ik ben gelukkig niet de enige die het niet maakt  ;) ;) ;)

Je was toch niet overtuigend genoeg afgelopen weekend.  :laugh:

Maar als je documentje klaar is vul ik hem graag voor je in hoor!!!

Gr Ruud
Doe jij hem maar invullen hoor Ruud ;-)


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #23 Gepost op: 18 augustus 2005, 20:53:38
Verslag ziet er zo uit:
 

CBS-incidentnummer: ………………………………

Op ………………………………om …………….. uur is personeel van de gemeentelijke brandweer .............. onder leiding van ondergetekende binnengetreden in de woning gelegen aan: …………………………………………………….. ……………………nr.: ………   te ..............................................

O   terstond en zonder schriftelijke machtiging, op basis van art. 20 lid 1 Brandweerwet 1985 en art. 2 Algemene wet op het binnentreden ter voorkoming van ernstig of onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen.
O   op basis van een schriftelijke machtiging afgegeven door  ………………………………….. in de functie van Burgemeester van ...................... afgegeven op ………………………. op grond art. 20 lid 1 Brandweerwet 1985 en art. 2 Algemene wet op het binnentreden.

Ten behoeve van het doel van binnentreden ben ik tevens vergezeld door:
O   de politie
O   ……………………………………………………………………………

Bovengenoemde woning is betreden
O   zonder toestemming van een persoon die opgaf de bewoner te zijn en te zijn genaamd
   Hr. / Mevr ……………………………………………………………………………
O   bij afwezigheid van een bewoner en derhalve zonder toestemming.

Doel van het binnentreden in bovengenoemde woning was:
O   beschermen/redden van mensen als gevolg van brand of andere gevaren
O   beschermen/redden van dieren als gevolg van brand of andere gevaren
O   voorkomen van schade als gevolg van wateroverlast of brand
O   ……………………………………………………………………………

O   voorafgaande aan het binnentreden van de woning heb ik mij door het tonen van mijn legitimatiebewijs gelegitimeerd en het doel van het binnentreden medegedeeld.
O   voorafgaande aan het binnentreden van de woning heb ik
   O   mij niet door het tonen van mijn legitimatiebewijs gelegitimeerd
   O   de hierboven vermelde machtiging niet getoond
   O   het doel van binnentreden niet medegedeeld,
   omdat: …………………………………………………….

Wijze van binnentreden: ……………………………………………………………………………

Verrichtingen, eventuele voorvallen en bijzonderheden:
(Bijvoorbeeld: is bij of als gevolg van het binnentreden letsel toegebracht aan personen of is schade aan goederen veroorzaakt)
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………

De woning is verlaten op: ……………………. om ………………. uur.

Bij het verlaten van de woning door de brandweer
O   was de persoon die opgaf de bewoner te zijn in de woning aanwezig
O   was de politie in de woning aanwezig
O   heeft de brandweer de woning weer afgesloten
O   ……………………………………………………………………………….

Naar waarheid opgemaakt te ……………………………………d.d………..………………..
door ………………………………………………, functie ……………………………………..
                     
(handtekening)



Een kopie van bovengenoemde schriftelijke machtiging is bijgevoegd / niet van toepassing*
Afschrift aan de bewoner is verzonden op: …………………..; paraaf ……………………….


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #24 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:26:05
Lees de wetgeving, dan zie je dat het niet voldoende is inderdaad ;-) De binnentreder maakt het verslag op en binnentreden door de politie lijkt me niet handig als het echt fikt :p
ja dat snap ik dat de politie niet naar binnen gaat maar is wel aanwezg bij en woningbrand, maar goed ik heb het idee dat 99% het niet invuld en laten we het maar zo houden ook denk ik ;D


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #25 Gepost op: 19 augustus 2005, 09:46:35
ja dat snap ik dat de politie niet naar binnen gaat maar is wel aanwezg bij en woningbrand, maar goed ik heb het idee dat 99% het niet invuld en laten we het maar zo houden ook denk ik ;D

Ik vind als je als overheid wet-/regelgeving maakt dat je als overheid op z'n minst je aan deze wet-/regelgeving moet houden. Dat onze vrijgevochten brandweer organisatie dat niet altijd leuk vinden is in dat opzicht jammer dan. Deze regel is er voor de bescherming van de burger in zijn/haar woning.

Ik wist het ook niet maar ga dit in ieder geval met de bevelvoerende hier kortsluiten.


Emiel

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 20 augustus 2005, 00:19:53
Verslag ziet er zo uit:
 

CBS-incidentnummer: ………………………………

Op ………………………………om …………….. uur is personeel van de gemeentelijke brandweer .............. onder leiding van ondergetekende binnengetreden in de woning gelegen aan: …………………………………………………….. ……………………nr.: ………   te ..............................................

O   terstond en zonder schriftelijke machtiging, op basis van art. 20 lid 1 Brandweerwet 1985 en art. 2 Algemene wet op het binnentreden ter voorkoming van ernstig of onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen.
O   op basis van een schriftelijke machtiging afgegeven door  ………………………………….. in de functie van Burgemeester van ...................... afgegeven op ………………………. op grond art. 20 lid 1 Brandweerwet 1985 en art. 2 Algemene wet op het binnentreden.

Ten behoeve van het doel van binnentreden ben ik tevens vergezeld door:
O   de politie
O   ……………………………………………………………………………

Bovengenoemde woning is betreden
O   zonder toestemming van een persoon die opgaf de bewoner te zijn en te zijn genaamd
   Hr. / Mevr ……………………………………………………………………………
O   bij afwezigheid van een bewoner en derhalve zonder toestemming.

Doel van het binnentreden in bovengenoemde woning was:
O   beschermen/redden van mensen als gevolg van brand of andere gevaren
O   beschermen/redden van dieren als gevolg van brand of andere gevaren
O   voorkomen van schade als gevolg van wateroverlast of brand
O   ……………………………………………………………………………

O   voorafgaande aan het binnentreden van de woning heb ik mij door het tonen van mijn legitimatiebewijs gelegitimeerd en het doel van het binnentreden medegedeeld.
O   voorafgaande aan het binnentreden van de woning heb ik
   O   mij niet door het tonen van mijn legitimatiebewijs gelegitimeerd
   O   de hierboven vermelde machtiging niet getoond
   O   het doel van binnentreden niet medegedeeld,
   omdat: …………………………………………………….

Wijze van binnentreden: ……………………………………………………………………………

Verrichtingen, eventuele voorvallen en bijzonderheden:
(Bijvoorbeeld: is bij of als gevolg van het binnentreden letsel toegebracht aan personen of is schade aan goederen veroorzaakt)
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………

De woning is verlaten op: ……………………. om ………………. uur.

Bij het verlaten van de woning door de brandweer
O   was de persoon die opgaf de bewoner te zijn in de woning aanwezig
O   was de politie in de woning aanwezig
O   heeft de brandweer de woning weer afgesloten
O   ……………………………………………………………………………….

Naar waarheid opgemaakt te ……………………………………d.d………..………………..
door ………………………………………………, functie ……………………………………..
                     
(handtekening)



Een kopie van bovengenoemde schriftelijke machtiging is bijgevoegd / niet van toepassing*
Afschrift aan de bewoner is verzonden op: …………………..; paraaf ……………………….



Kijk, dit bedoel ik :D :D Helemaal toppie!! Thanx voor het opzoeken, hier kunnen we mee verder en het denk ik wel helemaal overnemen voor onze verslagen ;-)

Emiel