Nieuwe Chevy Ambulance voor IJssel-Vecht

Auteur Topic: Nieuwe Chevy Ambulance voor IJssel-Vecht  (gelezen 3251 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arnoud

  • Gast
Gepost op: 15 augustus 2005, 13:55:31
Enige tijd geleden heeft de RAV IJssel-Vecht een nieuw type Chevy Ambulance in gebruik genomen.

Meer informatie op dit moment niet bij mij bekend.

Bron: www.fotobommel.nl

[verwijderd door de admin]




Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2005, 13:58:24
Chervolet Gmt 610 Gas of Diesel?


ambulance mark

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2005, 15:15:33
Op gas en benzine, de diesel  is in 2006 weer leverbaar.


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2005, 14:11:12
Verder dus geen gegevens beschikbaar ??


ambulance mark

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2005, 19:29:52
Verder dus geen gegevens beschikbaar ??

Wat bedoel je met gegevens, wil je informatie van deze ambulance. Ik weet niet of er iets speciaals is in- of opgebouwd bij deze ambulance. Ik kan je hier geen info over geven.

Of bedoel je gewoon de technische gegevens zoals de vries ambulances deze op hun site hebben staan. Dit zijn gewoon standaard gegevens van de chevy 610 ambulance. Een klant kan hier nog eventuele opties bij kiezen.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2005, 19:52:28
GEGEVENS:

info: De vries ambulance www.devriesambulances.nl

Chevrolet GMT610 6.0 LPI Wheeled Coach

De compromisloze Chevrolet GMT610 6.0 LPI is uitgevoerd met een krachtige 300 pk achtcilinder benzine motor, gekoppeld aan een ultra moderne direct ingespoten LPI installatie. Met de LPI installatie blijft het motorvermogen behouden en de brandstofkosten beheersbaar. Per modeljaar 2006 is de Chevrolet ambulance eveneens leverbaar met een krachtige 6.6 liter V8 turbo diesel motor met 250 pk.

De ambulance blinkt uit in souplesse en een laag geluidsniveau. Het interieur biedt bewegingsvrijheid en stahoogte, wat de werkzaamheden van de verpleegkundige prettiger maakt. De Chevrolet ambulance kan geleverd worden met Glide Rite 4 balgen luchtvering voor optimaal comfort. Eventueel met knielfunctie. Het Wheeled Coach dak heeft aan de voorzijde een verlaagde ruimte voor het plaatsen van een lichtbalk. De Chevrolet is uitgevoerd met een schuifdeur aan de rechterzijde. Optioneel is de Chevrolet verkrijgbaar met een zuurstoflade aan de linkerzijde. Hiermee zijn de zuurstofcilinders van buiten eenvoudig bereikbaar aan de bestuurderzijde.

Het interieur is vooruitstrevend in ergonomie. Alle kasten zijn robuust uitgevoerd, eenvoudig reinigbaar en optimaal afgerond. Voor extra bescherming is voldoende polstering aangebracht. De verplegerstoel is geplaatst in een optimale positie ten opzichte van de patiënt. Onder de verplegerstoel zijn bergruimten aanwezig. Vanaf de verplegerstoel is het actiepaneel eenvoudig bereikbaar. In de zijwand is een uitsparing aanwezig voor meer bewegingsruimte bij de verplegerstoel. De opstelling en indeling is door uzelf tot op detailniveau te bepalen.

Het bestuurderscompartiment is luxe uitgevoerd met bijvoorbeeld een in hoogte verstelbaar stuurwiel, cruisecontrole en halogeen leesverlichting in de hemel. Het voertuig kan geleverd worden met diverse soorten zitmeubilair en kaartenbakken. Alle noodzakelijke data- en telecommunicatie apparatuur wordt voor u vakkundig ingebouwd. De ambulance is optioneel leverbaar met Xenon verlichting. Het schakelpaneel in de bestuurdercabine is in het plafond geïntegreerd.

Het voertuig is voorzien van een dubbele accu. In combinatie met de intelligente accubewaker wordt de startgarantie ten aller tijde gewaarborgd. Het klimaat in het patiënten compartiment wordt geregeld door de Automatic Climate Controle. Het elektrisch systeem is voorzien van een Solid-state circuitboard met een LED diagnose. De bedrading is kleuren numeriek gecodeerd en automatisch gezekerd.

TECHNISCHE GEGEVENS:

Technische informatie Chevrolet GMT610 LPI (Wheeled Coach)

Motor   8-cilinder 6.0 liter benzine motor 300 pk / 224 kw bij 4400 omw / min
Max.koppel   488 Nm bij 4000 omw / min
Transmissie   Automatisch transmissie 4-bak met overdrive & vergrote efficiency
Sperdifferentieel   Antislip differentieel
Besturing   Hydraulisch bekrachtigd.
Elektrisch   12 Volt stroom managementsysteem, 2x 12V batterij met hoofdstroomschakelaar, solid state circuitboard met LED indicatie, de bedrading is kleur- en numeriek gecodeerd, alle schakelaars zijn voorzien van LED verlichting.
Dynamo   145 A/h
Stabilisator   Vooras stabilisatiestang
Schokbrekers   Voor en achter
Banden   225 / 75R16E
Remsysteem   ABS-remsysteem, hydraulisch bekrachtigd en gescheiden
Remmen   Schijfremmen rondom
Airbag   Airbag voor bestuurder en bijrijder
Brandstoftank   Benzinetank: 117 liter Gastank: 150 liter (bruto)
Bumpers   Voor en achter verchroomd
Glas   Getint veiligheidsglas. Voorruit voorzien van zonneband
Deuren   Schuifdeur aan de rechterzijde, twee draaibare achterdeuren
Raambediening   Elektrische raambediening van de voorportieren
Verlichting   Halogeen koplampen 55 / 60 Watt
Remlicht   Derde remlicht boven de achterportieren
Spiegels   Elektrisch verwarmde- en verstelbare spiegels, met geïntegreerde knipperlichten
Interieur   Luxe en ergonomisch gevormd interieur
Dashboard   Schokabsorberend veiligheidsdashboard
Stoelen   Ergonomisch gevormd, hoge rugleuning met geïntegreerde hoofdsteunen en velours bekleding
Bestuurderstoel   Elektrisch verstelbaar (6 voudig)
Gordels   In hoogte verstelbare driepunts rolgordels
Deursloten   Elektrisch bedienbare deursloten met afstandsbediening
Klimaat controle   Volledig gescheiden verwarmings- en airconditioningsysteem. Mechanische airconditioning in de bestuurderscabine. Thermosstatisch geregelde airconditioning in het patiënten compartiment
Radio   Radio AM / FM, stereo, cd-speler, digitale klok
Extra's   Cruise control, in hoogte verstelbaar stuurwiel


• Specificaties aan de fabrikant voorbehouden.
• Specificaties op deze website behoren niet altijd tot de standaarduitrusting.


Blauw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:32:38
Rijd lekker stil en schakelt zachter in vergelijk met de diesel. Verder is de (hulpverlenings)uitrusting gelijk aan de anderen.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:54:38
Rijd lekker stil en schakelt zachter in vergelijk met de diesel. Verder is de (hulpverlenings)uitrusting gelijk aan de anderen.

de diesel is nog niet leverbaar, hoe kun je het schakelen dan vergelijken.

Of vegelijk je een oud model chevy diesel met een nieuw model chevy benzine.


Blauw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2005, 13:03:17
Ja de oude bedoel ik. D'r loopt er nu eentje van het nieuwe type op gas. De rest is oude GMT 600 diesel. (Hoewel oud; er lopen er drie van 2005)
Het nieuwe type is ietsie langer door de nieuwe neus. In het voorcompartiment is een en ander 'gestroomlijnder' geworden maar niet praktiser. Zoals gezegd; achter is het dezelfde, zelfs het plaatwerk aan de buitenzijde. Het blijft eigenlijk een beetje bij het oude.... Het is en blijft een amerikaans bestelbussie.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2005, 16:20:56
Dit is een hele simpele manier om een voertuig te faceliften, alleen een nieuwe neus en andere achterlichten en we hebben een nieuw voertuig.

Is ook gebeurd bij de renault master.

En ik durf te wedden dat bij beiden voertuigen de achterlichten van het nieuwe en het oude type gewisseld kunnen worden.

foto's: de graaff ambulancetechniek

[verwijderd door de admin]