Zedenzaak Valkenburg: maatregelen na zelfmoord 2e verdachte

Auteur Topic: Zedenzaak Valkenburg: maatregelen na zelfmoord 2e verdachte  (gelezen 8926 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2015, 12:43:40
Citaat van: Maxell01 link=msg=1337868 date=1426663029
Kom op zeg wie met vuur speelt moet maar op de blaren zitten. De heren wisten dondersgoed wat ze gingen doen toen ze het hotel binnen liepen. Het slachtoffer is voor haar leven vernield en moet ze dit ook nog lezen? Uitzondering in de procedure?  Thuis ophalen, horen en vastzetten als blijkt dat het bewijs er is. Ik denk dat partners van de daders ook wel mogen weten met wie ze s 'morgens aan het ontbijt zitten. Hierover hoeven we naar mijn mening geen discussie te voeren en laat het OM gewoon het werk doen >:(

Van wat ik erover heb gelezen werd geadverteerd dat er een 21 jarige haar diensten aanbood (ze was in werkelijkheid 16). Wat ik ook heb gelezen is dat de hoteleigenaar geen moment het idee had dat de dame in kwestie een minderjarige was. Ze oogde ouder heeft één van de eigenaren gezegd.

Dat is de ene kant van het verhaal. De andere kant van het verhaal is in hoeverre een afnemer van de diensten van deze dame de plicht hadden de leeftijd te verifiëren.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2015, 12:49:25
Gisteravond op tv zei een OVJ dat het altijd jouw fout is als je met een minderjarige sex hebt. Zelfs als zij aan geeft met een vals document dat ze volwassen is en toch 16 blijkt te zijn, is en blijft het jouw fout.

Zo werd het door de OVJ gebracht. Liegt hi het, lieg ik het. lol

7194

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2015, 00:46:28
Citaat van: batoutofhell link=msg=1337935 date=1426679365
Gisteravond op tv zei een OVJ dat het altijd jouw fout is als je met een minderjarige sex hebt. Zelfs als zij aan geeft met een vals document dat ze volwassen is en toch 16 blijkt te zijn, is en blijft het jouw fout.

Zo werd het door de OVJ gebracht. Liegt hi het, lieg ik het. lol

Dat is niet alleen zoals de OVJ het brengt, dat is ook wat de wetgever zegt!

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2015, 01:26:34
Snap ik 8174, anders zou die OvJ het niet zo verwoorden!  0098

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2015, 09:12:22
Maar de strafbepaling gebeurd door de rechter.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2015, 09:45:16
Citaat van: zwelgje link=msg=1337914 date=1426674488
Excuses voor de onduidelijkheid, met "benaderen" bedoelde ik bezoeken/ophalen. Dat is namelijk wat het OM schijnbaar impliceerde in de eerdere uitspraak. Pas later heeft het OM dit genuanceerd.
Natuurlijk lijkt het mij normaal om contact op te nemen via brieven/email/telefoon als dat proportioneel is. En dat het daarbij kan voorkomen dat familieleden hier lucht van krijgen. Ik wil ook zeker niet beweren dat Politie en Justitie hier ook nog eens rekening mee moeten houden.

Dat heb ik ook niet beweerd. :)
Ik reageerde op de opmerking over het "signaal afgeven", wat ik opvat als verwijzing naar de eerdere opmerking van het OM. Mijn antwoord zegt verder niks over de huidige aanpak.

Net zo min als ik beweer dat het OM verdachten altijd telefonisch/schriftelijk moet benaderen. Ik begrijp heel goed dat het zal verschillen per zaak. Afhankelijk van wel/niet mogen aanhouden, opsporingsbelang, mate van verdenking, soort misdrijf, justitieel verleden verdachte, etc...
Ik vind het niet zo erg dat in dit soort zaken een signaal afgegeven wordt. De heren hebben nadat dit was gepubliceert genoeg kans gehad om zich zelf te melden, maar dat lef hebben ze vaak niet.
Dan moet je achteraf niet zielig gaan doen als ze bij je op de stoep staan. Kijk naar opsporing verzocht, hoezo extra strafmaatregel. Het OM en politie hebben taak om deze mensen voor de rechter te brengen en wat te zeggen over het slachtoffer daar wordt naar mijns inzien nagenoeg geen rekening mee gehouden.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2015, 11:16:09
Er is met een hoop bombarie geclaimed dat men 80 verdachten op de korrel had; enkel gebaseerd op een telefoonnummer in de GSM van de verdachte pooier. Dus als je enkel en alleen een keer gebeld hebt om te informeren naar de diensten zou je al verdacht zijn? Dan zou de drempel om verdacht te worden van een misdrijf wel erg laag komen te liggen.

Ik maak nooit gebruik van de diensten van dames van plezier maar kan me voorstellen dat wanneer een bezoeker reageert op een advertentie van iemand van 21, deze niet met voorbedachte rade seks zocht met een minderjarige. Of het te zien is aan het uiterlijk of iemand meer of minderjarig is weet ik niet. Dat zal toch moeten worden vastgesteld lijkt mij om te bepalen of iemand verwijtbaar gehandeld heeft.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2015, 11:22:03
Citaat van: SniperEye link=msg=1338267 date=1426846569
Er is met een hoop bombarie geclaimed dat men 80 verdachten op de korrel had; enkel gebaseerd op een telefoonnummer in de GSM van de verdachte pooier
Is dat zo? Volgens mij heeft het OM heel duidelijk gemaakt dat er meerdere feiten en omstandigheden moeten zijn om iemand als verdachte aan te merken. Het telefoonnummer is een van deze zaken, maar niet voldoende om iemand aan te merken als verdachte.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2015, 11:56:43
Zo is het in de media gepresenteerd althans.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2015, 12:04:28
Ik kan de insteek van het OM prima begrijpen, ff flink druk op de ketel door aan te geven welk risico je als aanstaande verdachte loopt (die overigens en kennelijk bij elk misdrijf gelijk is) I.m.o. met de achterliggende verwachting en hoop dat de aanstaande verdachte uit zichzelf contact opneemt met de politie, volgens mij een prima gelegenheid om een eerste schifting te maken tussen afnemers van diensten en hen die "slechts" geïnformeerd hebben naar de mogelijkheden en kosten.

Als aanstaande verdachte werd je dus eigenlijk een keuze mogelijkheid aangeboden. Tot zover heb ik geen bedenkingen bij de handelswijze van politie en OM.

Wel denk ik dat enige inleving in de verdachte noodzakelijk is, het eerder geopperde je moet maar kunnen weten of het SO minder jarig is vind ik een behoorlijk argument, een ieder die denkt dat je tegenwoordig eenvoudig de leeftijd van iemand kunt inschatten verwijs ik graag weekje naar de kermis, probeer voor je zelf eens een inschatting te maken van de leeftijden van de zogenaamde "hekken dellen" deze, merendeels, minderjarige dames lopen veelal met hun slipje over hun armen voor gratis muntjes voor de attracties en worden derhalve door veel medewerkers "afgewerkt"
Met die kennis kan ik me dus heel goed voorstellen dat een dergelijk argument naar voren wordt gebracht en sterker ik kan het zelfs een legitiem argument vinden. Dit betekent NIET dat ik het afnemen van de diensten acceptabel vind !!!

Met het min of meer legitieme argument in het achterhoofd ben ik daarom ook van mening dat het OM hier best wel wat meer rekenschap aan mag geven en er goed aan doet om de hulpverlening aan de afnemer van de diensten intensiever onder de aandacht van de aankomende verdachte te brengen, ik kan me ook voorstellen dat een afnemer nadat duidelijk is geworden dat hij sex heeft gehad met een minder jarige toch wel enige walging van zichzelf heeft en wanneer er nog meer op de achtergrond speelt tot een beslissing van zelfdoding kan komen en dat is mijns inziens ook iets waar je als OM niet op zit te wachten. Al was het maar om het argument dat je als OM een getuige minder hebt om de uiteindelijke werkelijke dader achter de tralies te krijgen, waarmee ik NIET bedoel te zeggen dat een afnemer van de diensten ongestraft moet blijven.

Al met al:
- Het OM heeft juist gehandeld met de grote druk op de zaak richting verdachten.
- Het OM heeft de gevolgen voor de verdachten onderschat
- Het OM intensiveert de begeleiding van de verdachte althans biedt begeleiding actiever aan

Het werkelijk "alleen recht" op de "slachtofferrol" ligt bij het meisje
De dader rol ligt bij de loverboy
Een aantal "afnemers" bevind zich in zowel dader als slachtoffer rol
Als laatste staat voor mij ook overeind dat de uitbater van het hotel niet zonder meer vrijuit kan en mag gaan om reden dat ook de uitbater evenals de afnemers had moeten weten wat er in zijn/haar hotel plaats vond en welke leeftijd het SO op dat moment had.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend