Je bent verantwoordelijk voor wat je doet, en je hoort ook te weten dat je geen seks te hebben met minderjarigen. Echter zijn er ook 'zieke' geesten die dit wel graag willen......en als het dan uitkomt.....dit kun je het OM niet aanrekenen. Zoals gezegd er zijn zat die het niet willen weten en nu wat als eventuele partners, werkgever, familie er toch achterkomen..... Je weet dondersgoed wat tieners zijn.. ..
Inderdaad moet een Hoteleigenaar ook scherp zijn wie er in en uit lopen maar blijft toch lastig. Kijk b.v. wat er bij van der V hotels gebeurt is en nog.
Ik heb in de quote even een stukje onderstreept, in mijn reactie heb ik een stukje ervaring ten aanzien van je opmerking ook onderstreept, niet als verwijt maar gewoon om je een stukje werkelijkheid en ervaring duidelijk te maken waarom jou gevoel lang niet altijd werkelijkheid is. Ik hoop ook dat de blauwe kant met ervaring in zeden dit kunnen bevestigen.
Kun je mij aangeven waar ik aan geef dat je niet verantwoordelijk zou zijn voor hetgeen je doet ??
Ik geef slechts een argument, verduidelijkt met 17 jaar ervaring in de kermiswereld, waarvan ik vind dat daar best enige rekening mee gehouden kan en mag worden, niet ten aanzien van eventuele straf (die is nogmaals gewoon terecht) maar wel ten aanzien de menselijke kant achter een verdachte. Ik denk ook best wel dat er een aantal personen tussen zullen zitten die verdraaid goed wisten dat het SO minder jarig was.
Ik heb bewust, ondanks dat ik het hier in dit topic ook gelezen heb, niet mee gewogen dat er een valse ID zou zijn geweest iets wat ik toch wel enige verlichtende omstandigheden vind, immers de mensen aan wie dit is getoond hebben er naar gevraagd (voor de loverboy vind ik het verzwarende omstandigheden) en de gemiddelde burger heeft niet de kennis om te beoordelen of een id bewijs al of niet vervalst is.
Natuurlijk naar de letter van de wet blijven de personen die naar een ID gevraagd hebben strafbaar wegens sex met een minderjarige, maar bij gebrek aan kennis om vervalsing te herkennen ben ik van mening dat de wet niet letterlijk toegepast kan en mag worden immers heeft men getracht vast te stellen of het SO al of niet minderjarig was en dan komt toch weer die 17 jaar kermiswereld om de hoek kijken, ik heb meiden gezien in die periode de er uitzagen of ze in de 20 waren maar in werkelijkheid pas 13 / 14 jaar oud waren. Ik heb er collega kermismedewerkers in zien trappen met boter en suiker en zelfs opgepakt zien worden daarom. Soms is en blijft leeftijd eenvoudig een lastig in te schatten begrip, op de kermis waren de bewuste "dames" veelal met een aantal vriendinnen en liepen de hele dag voor je voeten dus aan hun onderlinge gedrag merkte je op een zeker moment wel dat van meerderjarige geen sprake was maar, in dit geval was het SO alleen met de loverboy en de klant, zie je elkaar hooguit een uur misschien twee maar langer niet. Je krijgt dan helaas geen indruk van het SO in de omgang met anderen als het SO dan ook nog eens overkomt als "volwassen" wordt het inschatten van de werkelijke leeftijd alleen maar vervelender.
Nogmaals elke "afnemer" van de diensten verdient ook in mijn optiek een straf maar in de hoogte of zwaarte daarvan dienen de omstandigheden en eventuele controles die door de afnemer zijn gedaan ook te worden mee gewogen en die het wel of niet controleren van de leeftijd van het SO op enige wijze mag geen reden zijn om de afnemer hulp te bieden.
Ik ben van mening dat de daden van de loverboy, en het gebruik maken van de door hem aangeboden diensten nimmer een zelfmoord rechtvaardigen.