ambu voor brand ??

Auteur Topic: ambu voor brand ??  (gelezen 5391 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2005, 19:47:46
>:( niet weer een discussie over de mooiste striping van nederland >:(

;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2005, 19:50:06
Standaard bij branden in objecten waar veel mensen aanwezig zijn te denken aan Verzorgingstehuizen ed, daarnaast vanaf Grote brand of natuurlijk op verzoek!

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2005, 19:51:02
>:( niet weer een discussie over de mooiste striping van nederland >:(

;D

haha.. ;D. Zeker niet...waarom zou er discussie over moeten zijn ja...zoveel mensen zovel meningen.  ;D

Ambuman

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:42:25
Het is volgens mij heel sterk afhankelijk van het meedenken van de centralisten.
Als de politie/brandweercentralisten niets doorgeven aan de MKA zullen die geen auto meesturen.

En zelfs als er iets aan de MKA doorgegeven wordt, wordt er niet altijd preventief een ambulance meegestuurd.

Zelfs bij aanrijdingen met hoogstwaarschijnlijk letsel wordt vaak niet eens op eerste indicatie een ambulance meegestuurd.
Hoe vaak hoor je niet op de politiekanalen: Kunt u gaan naar die en die straat, aanrijding mogelijk met letsel, graag horen wij van u of de ggd nodig is, u heeft toestemming. Vervolgens hoor je 5 tot 10 minuten later dat inderdaad de ggd toch nodig is. En die kan dan met een vertraging van 7 tot 12 minuten alsnog gaan rijden.

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2005, 21:42:00
Even de reden voor deze vraag verduidelijken.
In België zijn er brandweerkorpsen die standaard bij een brand (gebouwen) een ambulance mee nemen naar die interventie. Dit om de eigen mensen te kunnen verzorgen indien er iets zou gebeuren of indien er toch slachtoffers zouden zijn die niet gemeld werden aan AC bij melding. Eigenlijk moet je er vanuit gaan dat er slachtoffers zijn tot het tegendeel bewezen is. Sommige mensen maken hier een probleem van.

Mvg,

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2005, 21:47:46
Het is volgens mij heel sterk afhankelijk van het meedenken van de centralisten.
Als de politie/brandweercentralisten niets doorgeven aan de MKA zullen die geen auto meesturen.

En zelfs als er iets aan de MKA doorgegeven wordt, wordt er niet altijd preventief een ambulance meegestuurd.

Zelfs bij aanrijdingen met hoogstwaarschijnlijk letsel wordt vaak niet eens op eerste indicatie een ambulance meegestuurd.
Hoe vaak hoor je niet op de politiekanalen: Kunt u gaan naar die en die straat, aanrijding mogelijk met letsel, graag horen wij van u of de ggd nodig is, u heeft toestemming. Vervolgens hoor je 5 tot 10 minuten later dat inderdaad de ggd toch nodig is. En die kan dan met een vertraging van 7 tot 12 minuten alsnog gaan rijden.

Klopt als een bus!  ;)   In onze regio komt bij brandmeldingen alleen een ambu als er niet zeker is of er slachtoffers in de woning zijn, of op aanvraag. Eerder komt er bij een brandmelding geen ambu tp  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2005, 02:02:46
Even de reden voor deze vraag verduidelijken.
In België zijn er brandweerkorpsen die standaard bij een brand (gebouwen) een ambulance mee nemen naar die interventie. Dit om de eigen mensen te kunnen verzorgen indien er iets zou gebeuren of indien er toch slachtoffers zouden zijn die niet gemeld werden aan AC bij melding. Eigenlijk moet je er vanuit gaan dat er slachtoffers zijn tot het tegendeel bewezen is. Sommige mensen maken hier een probleem van.

Mvg,

ffemt19
Inderdaad, dat is nou net het verschil tussen het nederlandse en het belgische systeem. Maar ja als ik even naar de serie ""Spoed" kijk weet ik meteen een beetje waar dat aan ligt. ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2005, 02:07:10

Volgens mij is dat behoorlijk afhankelijk van de politieregio en de politiemeldkamer, plus afspraken met de lokale CPA/MKA.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2005, 09:23:27
Hier standaard bij grote brand uit voorzorg.
Bij grote brand wordt ook de ovdg in kennis gesteld.

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #19 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:32:17
Inderdaad, dat is nou net het verschil tussen het nederlandse en het belgische systeem. Maar ja als ik even naar de serie ""Spoed" kijk weet ik meteen een beetje waar dat aan ligt. ;)

Spoed moet je echt wel bekijken en weten dat het hier zeker zo niet gaat hoor. Zelfs hulpverlenend belgie is niet echt opgezet met dat programma. Daar doet de ambulance alles en wordt alles vanop spoed geregeld. Er zijn in België maar zeer weinig klinimobiels (ambu met arts) zoals ze daar altijd vertrekken, meestal worden de klini's ingezet voor interhospitaal transport met intensieve patienten. In uitzonderlijke gevallen voor 100/112.
Ook België is aan het veranderen hoor.
Las onlangs in BB dat in België de vrijwillige brandweer net als in veel van jullie buurlanden bourgondisch van aard is en dat jullie vrijwillige brandweermannen meer werk doen dan de colleg's uit e buurlanden??????
Ik denk dat we allen het zelfde werk doen maar ja.

ffemt19

Maar nu maar terug naar mijn vraag denk ik, waarom en wanneer en hoe wordt het nu geregeld of is dat overal verschillend????
Go home we got it !!!  We finish what others can't