ambu voor brand ??

Auteur Topic: ambu voor brand ??  (gelezen 5398 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:39:02
Zelfs bij aanrijdingen met hoogstwaarschijnlijk letsel wordt vaak niet eens op eerste indicatie een ambulance meegestuurd.
Hoe vaak hoor je niet op de politiekanalen: Kunt u gaan naar die en die straat, aanrijding mogelijk met letsel, graag horen wij van u of de ggd nodig is, u heeft toestemming. Vervolgens hoor je 5 tot 10 minuten later dat inderdaad de ggd toch nodig is. En die kan dan met een vertraging van 7 tot 12 minuten alsnog gaan rijden.

De centralisten op de politiemeldkamer (in de regio Haaglanden) kiezen alleen voor deze optie wanneer er grote onduidelijkheid is over mogelijke slachtoffers.
Vaak zijn de meldingen vaag/onduidelijk of wordt er door melder aangegeven dat er géén gewonden zijn. De aard van de aanrijding (bijvoorbeeld auto contra fietser) kan echter een reden zijn om toch een noodhulpwagen onder prio 1 naar de melding te sturen om te kijken of er toch géén ambu nodig is.

Stuur je voor elke (onduidelijke) aanrijding een ambu, dan mogen er wel een paar bijbesteld gaan worden  ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:43:02
Hier in Haaglanden wordt door sommige brandweercentralisten al een ambulance meegestuurd naar een brand in een woning als er door de melder meegegeven wordt dat er vermoedelijk nog mensen binnen zitten. Vaak is het achteraf gezien goed dat ie al meegestuurd is omdat ie toch had moete komen.

gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

pros

• Forum gebruiker
    • ambulancecentrum
Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2005, 15:05:19
Inderdaad, dat is nou net het verschil tussen het nederlandse en het belgische systeem. Maar ja als ik even naar de serie ""Spoed" kijk weet ik meteen een beetje waar dat aan ligt. ;)

gebruik die ****serie aub niet als vergelijk.
zo'n onzinprogramma
Als het zo moest zijn zou ik beschaamd zijn hulpverlener in België te zijn

greetz

Ambuman

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2005, 15:42:55
Pros,
niet te sterk op alles zitten. je miste de  ;) waarschijnlijk

pros

• Forum gebruiker
    • ambulancecentrum
Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2005, 18:01:35
Pros,
niet te sterk op alles zitten. je miste de  ;) waarschijnlijk

Was ni kwaad zenne :)
er stonden ook geen  >:( >:( bij he  ;)

maar, ik wil idd niet vergeleken worden met die ****** van de serie  :) :)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:54:02
Hoe zit het in Nederland met het (preventief) uitsturen van een ambulance naar een branduitruk en vanaf wanneer wordt dit gedaan. Is dit dan geregeld in een standaard operatie procedure voor bepaalde meldingen of op welke manier wordt er gehandeld??

ffemt19
In principe rijdt er hier geen ambulance mee met een woningbrand,tenzij er een slachtoffervermoeden is.En anders op aanvraag van de bevelvoerder

ajax

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2005, 21:07:10
Bij elke wooning brand rijd er bij ons een ambu mee.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #27 Gepost op: 17 augustus 2005, 01:16:50
gebruik die ****serie aub niet als vergelijk.
zo'n onzinprogramma
Als het zo moest zijn zou ik beschaamd zijn hulpverlener in België te zijn

greetz

Rustig rustig rustig maar ...  :D  ik wist bijna van te voren dat mijn quote aangaande "Spoed'' weer veel hartzeer teweeg zou brengen, maar ik kon het toch niet laten, heb vorige week weer een aflevering ervan gezien en dokter Gysbrecht (van Amstel  ;D ;D) stal indd weer de show... ;D

Maar ik wil jullie 100 collega''s echt niet vergelijken met de spoed-serie hoor, moet trouwens zeggen dat ik vroeger veel heb gehad aan het Handboek ziekenwagenpersoneel van het Belgische Rode Kruis, w ehebben het zelfs in eind jaren 90 gebruikt voor de rode kruis opleidingen in Zandvoort  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 17 augustus 2005, 19:25:30

Maar ik wil jullie 100 collega''s echt niet vergelijken met de spoed-serie hoor, moet trouwens zeggen dat ik vroeger veel heb gehad aan het Handboek ziekenwagenpersoneel van het Belgische Rode Kruis, w ehebben het zelfs in eind jaren 90 gebruikt voor de rode kruis opleidingen in Zandvoort  ;)

Ben ik weer net te laat bij het RK zandvoort gekomen  ::) Ik wil het wel eens in kijken als de cursus in de winter weer start :)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 18 augustus 2005, 10:00:59
Iedereen zit af te geven op Spoed ( en terecht, hoor) maar hebben we wel eens gekeken in eigen keuken? Neem bijv. Trauma 24/7 - ook zo lachwekkend. De aflevering van het ebola-virus, ik zat te brullen van het lachen. Om maar eens te zwijgen over IC.

Ik steek hier mijn nek uit, maar ik vind toch nog dat er neergekeken wordt op onze zuiderburen. Ik kan niet zeggen dat ik als verpleegkundige op de ambu zou willen rijden daar (vanwege de beperkingen in je rol) maar mijn god, wat zou ik daar willen wonen. Ze hebben een veel relaxter kijk op het leven dan hier in het krampachtige nederland. Ik zie het wel zitten, hoor. Iedere avond een lekker speciaal biertje drinken in het kroegske. ;)

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon