Nazorg, onze taak of niet?

Auteur Topic: Nazorg, onze taak of niet?  (gelezen 5159 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2015, 14:41:37
Citaat van: CM link=msg=1335836 date=1425812300
Iedereen heeft recht op nazorg. De nazorg hoeft niet door de ambulancedienst te worden geleverd, dat is m.i. niet de primaire taak. Ik zou erg terughoudend zijn met nazorg gesprekken juist om mezelf te beschermen. Je wordt wel geconfronteerd met de emoties van betrokkenen waardoor het geheel dichterbij komt. Dat is niet altijd wenselijk, ook al ben je professional. Een goede professional heeft ook de verplichting om goed voor zichzelf te zorgen.

Mijn insteek is nee, tenzij... Tenzij er sprake is van een dreigende psychische nood bij een betrokkene. Dat zouden professionals in de nazorg kunnen constateren en een gesprek met ons aanvragen. Voor de rest zijn er andere wegen.

CM
Precies, slachtofferhulp zou daar volgens mij gewoon ingezet moeten worden, ik vindt het zelf prima om eens een keer iets te vertellen, maar heb geen behoefte om op regelmatige basis deelgenoot te worden van de emotie van een ander.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-