GRIP 1 Zeer Grote brand (woonzorgcentrum) Dorresteinseweg - Amersfoort 20-03-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote brand (woonzorgcentrum) Dorresteinseweg - Amersfoort 20-03-2015  (gelezen 4668 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Citaat van: Fireball link=msg=1338248 date=1426843396
En de rest van de dag zal ze druk zijn met alle reacties op deze tweet.....

Mooi, ze vindt ergens wat van maar kent de regels niet, regels zijn maar onzin...................

En idd genoeg reacties aldaar, maar of ze het wil begrijpen  98uiye


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Breathe link=msg=1338258 date=1426844859
Mooi, ze vindt ergens wat van maar kent de regels niet, regels zijn maar onzin...................

En idd genoeg reacties aldaar, maar of ze het wil begrijpen  98uiye

Mwah de hoeveelheid onzin in sommige reacties is groter dan wat zij uitkraamt. Wel een vreemde actie aangezien haar man leidinggevende is op de Meldkamer BRW en teamleider post Amersfoort-Centrum....
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Citaat van: DiNozzo link=msg=1338262 date=1426845433
Mwah de hoeveelheid onzin in sommige reacties is groter dan wat zij uitkraamt. Wel een vreemde actie aangezien haar man leidinggevende is op de Meldkamer BRW en teamleider post Amersfoort-Centrum....
Moet ze toch eens aan haar man vragen of ze niet s'nachts alle meldingen prio2 wil maken :)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Ze gaat wel anders praten als hulpdiensten met toeters en bellen middernacht na haar toe moeten. Dan snapt ze misschien waarom ze licht en geluid gebruiken, ook 's nachts.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Officieel is een hulpverleningsvoertuig alleen een voorrangsvoertuig wanneer zowel optische als geluidssignalen worden gevoerd, dat weten we allemaal. De vraag is of het nodig was om rond dat tijdstip in die omgeving de geluidssignalen te voeren, omdat hierdoor buurtbewoners wakker worden. Vaak -haast altijd- is alleen het blauwe licht al voldoende. De chauffeur van het voertuig vond het schijnbaar nodig om geluidssignalen te voeren, en dat is z'n goed recht. Hij/zij wordt er namelijk ook op aangekeken als er iets mis gaat tijdens de rit. En daarmee wat mij betreft klaar over het wel/niet voeren van OGS in de nacht.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volgens mij is dat Hoevelaken geweest. Als je weet hoe druk het nog is op de Hogeweg rond dat tijdstip met alle verkeerslichten en grote onoverzichtelijke kruisingen zou je niet anders verwachten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1338313 date=1426862188
Volgens mij is dat Hoevelaken geweest. Als je weet hoe druk het nog is op de Hogeweg rond dat tijdstip met alle verkeerslichten en grote onoverzichtelijke kruisingen zou je niet anders verwachten.

Precies, een aantal mensen zouden eens wat factsheets van het SWOV moeten lezen over verkeersveiligheid. Daarna piepen ze wel anders (c.q. niet meer) als ze horen dat grote kruisingen levensgevaarlijk zijn, de meeste bestuurders 's nachts beschonken zijn, de meest onoverzichtelijke kruisingen zich in de bebouwde kom vinden (door heggen en busjes bijv.) en dat men 's avonds een minder alert is en minder snel in staat is om te reageren.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
plus  je vergeet dat het een stapavond is in Amersfoort. Als ik een prio 1 rit krijg en de kroegen zijn net uit en ik moet langs /in de stad zijn zet ik altijd alles aan je zal net n dronkelap hebben die niet op let dan ben jij bij voorbaat al fout.. Laatst een verslag van VOA gezien van ongeval met politieauto en deze was dus direct de *** omdat hij zn sirene niet aan had staan.  

En als ik echt naar een spannende melding moet in onbekend gebied zet ik de boel ook aan je kent daar de straten niet dus wilt je helemaal niet bezighouden met of je die dingen wel of niet aan moet zetten je hebt tenslotte toestemming dus aan die dingen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Inderdaad, Amersfoort is een grote stad en kent een behoorlijk nachtelijk leven tot een uurtje of 3,4. Veel verkeer, zeker op de ringwegen is het  druk. En dus logisch dat er gewoon met volledig prio1 is gereden. Jammer dan voor de mensen die wakker zijn geworden.


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Volgens de tweet van de veiligheidsregio is er opgeschaald naar zeer grote brand en grip 1 O0