Dennis Rapier F88 heeft brw Leidschendam-Voorburg verlaten.

Auteur Topic: Dennis Rapier F88 heeft brw Leidschendam-Voorburg verlaten.  (gelezen 3894 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

• Gast
Gepost op: 15 augustus 2005, 22:23:09
De Dennis Rapier F88 heeft het korps verlaten mensen. Vandaag deed Leidschendam-Voorburg afstand van hun eerste Dennis! De tankautospuit  krijgt een nieuw onderkomen bij de gemeente Alkemade.

Laatste foto's:
http://www.brandweerleidschendamvoorburg.nl/?p=Dennis%20rapier%20F88

Gegevens van het oude voertuig:
http://www.brandweerleidschendamvoorburg.nl/?p=oude%20voertuigen/VS-43-JF&submenu=3

Groet Ronald.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2005, 22:26:46
triest! stukje geschiedenis!

maar hopelijk komt er een mooi voertuig voor in de plaats
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ajax

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2005, 23:13:34
wat ik niet zo goed begrijp is dat je een voeruig al weg doet voordat de nieuwe er is.

112Owolde

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2005, 23:52:12
wat ik niet zo goed begrijp is dat je een voeruig al weg doet voordat de nieuwe er is.

Hoezo, als ze hun voormalige 2e TS nu op de 1e uitruk zetten is er toch niks aan de hand.

jwpots

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2005, 23:54:53
Ik las in één van de links dat de wagen naar Alkemade gaat tbv het eiland de Kaag. Snap niet dat Alkemade voor het Kaageiland waar de wegen niet breder zijn dan een flink fietspad zo'n grote wagen kopen. Je kan elkaar niet passeren bij tegemoetkomend verkeer. Ik denk dat ze daar spijt van krijgen.

Groet
Johan

ajax

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2005, 00:01:56
Hoezo, als ze hun voormalige 2e TS nu op de 1e uitruk zetten is er toch niks aan de hand.

Het is raar dat je gewoon een voertuig weg doet zonder dat er een vervanger voor is. Als je die paar maanden zonder dat voertuig kan dan kan je het de rest van de maanden ook wel of zie ik dat verkeerd ???

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:20:40
Klopt johan hij gaat naar de gemeente Alkemade Post Kaag als het goed is! Ik snap uberhout niet waarom hun die TAS hebben aangeschaft want ze hebben daar redelijke nieuwere voertuigen rond rijden ze hebben 1 voertuig van 1988 ik denk dat de dennis deze gaat vervangen!

Groet Ronald.

Laatst foto's gemaakt van de huidige tankautospuit van het eiland de kaag.
Dit is een vrij nieuwe volkswagen LT met Ziegler opbouw.
Er is alleen 1 probleem het voertuig is te zwaar en mag niet met gevulde tank rijden.
Vandaar dat men op zoek was naar een ander voertuig, ik begrijp alleen niet dat men zo'n groot voertuig heeft gekozen voor dit eiland.
Het voertuig is trouwens tevens het bedrijfsbrandweervoertuig van de daar gelegen jachtwerf Royal van Lent en als zodanig ook grotendeels betaaald en ook gestald bij deze jachtwerf.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2005, 12:29:01
Precies we'll see, ik vraag me ook af waarom ze dat ding gekocht hebben. Schijnt best lastig om aan onderdelen te komen als er iets kapot is !!! Ze staan nu dus even met 2 tankautospuiten wat echt wel genoeg moet zijn omdat die tweede alleen wordt bemand bij grote dingen.

Het is raar dat je gewoon een voertuig weg doet zonder dat er een vervanger voor is. Als je die paar maanden zonder dat voertuig kan dan kan je het de rest van de maanden ook wel of zie ik dat verkeerd ???
Nee dat zie je mijn inziens ook helemaal goed. Ik denk dat het beter was geweest om al die dennissen eruit te doen en er 2 nieuwe daf's voor terug te nemen maar dat is mijn mening.

Bij grote branden en zelfs zeer grote branden zal de tweede ts van leidschendam-Voorburg niet eens ter plaatse gaan omdat de posten Leidschenveen en Haagse hout van Den Haag en post Rijswijk van de brandweer Delft-Rijswijk er eerder zijn dan dat de 2e ts bemand is met mensen die van huis komen !!!!!!!

Bij grote oefeningen zal er trouwens een tankautospuit uit een andere gemeente komen die gebruikt wordt.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2005, 19:06:05
waarom is er geen nieuwe Dennis gekocht? omdat ze niet meer gemaakt worden ( of worden ze ngo gemaakt ) of ivm regionaal contract met DAF...

ajax

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:12:28
Groet Ronald.

Wij hebben bij L-V drie TASSEN in de remise staan daar is der nu 1 van weg dus houden we er nog twee over!

Ja wij hebben er ook 3 maar als er 1 lang buitendienst staat om wat voor een rede ook dan komt de 541 regionale TS tijdelijk hier staan.