0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Wat ik mij nu realiseer dat de veiligheidsmaatregelen tegen kapingen het dus onmogelijk maken om in een calamiteit de cockpit (weer) in te komen. Als 1 naar de wc gaat en de ander krijgt een hartaanval dan ben je dus de lul.
Dit filpje toont de werking van de cockpit deur van de A320. Er is een noodprocedure om de cockpit in te komen in geval de piloten niet reageren.http://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Copiloot liet ramptoestel bewust dalenDe copiloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.
Jeroen Wollaars @wol12:44: Frans OM: gezagvoerder ging even weg, de co-piloot was alleen. En manipuleerde -bewust- het vluchtsysteem om de daling in te zetten.12:46: Frans OM: op de voice-recorder hoor je de co-piloot zwaar ademen. Op oproepen vanuit luchtverkeersleiding wordt niet gereageerd.12:47: Meest waarschijnlijke interpretatie is volgens Frans OM dat de co-piloot het toestel bewust heeft laten crashen.12:49:Ook opvallend uit de persconferentie: "wanneer de piloten de landing doornemen, reageert de co-piloot kortaf/laconiek".12:51: OM vat samen: co-piloot heeft bewust de landing ingezet, 1000 meter per minuut, geen reden voor. Geen reden om gezagvoerder buiten te 12:52: sluiten, geen reden om communicatie met toren te weigeren. Was allemaal bewust. Co-piloot ademde normaal. Ga niet uit van bijv. hartaanval.12:53: OM: vlak voor de crash is gegil te horen van de passagiers.
Justitie in Frankrijk tast in het duister over het waarom. "De man staat niet bekend als terrorist bij de inlichtendiensten."