Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015

Auteur Topic: Germanwings Airbus A320 met 150 inzittenden neergestort - Zuid-Frankrijk 24-03-2015  (gelezen 95172 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Citaat van: jeroen76 link=msg=1339097 date=1427197837
De NOS meldt dat de persconferentie om 14:00 uur begint.
Focus.de: 13:30

Bron met geactualiseerd nieuws http://www.focus.de/panorama/welt/flugzeugabsturz-im-live-ticker-germanwings-airbus-in-suedfrankreich-abgestuerzt-148-tote-befuerchtet_id_4566311.html
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1339098 date=1427198142
Ze hebben het continue over een tussenstop op Marseille. Uit de vliegdata is duidelijk te zien dat hij daar nog niet geland was, dus misschien dat ze in de approach zaten om hier te landen. Kan dan alleen niet de vliegtijden koppelen, want een vluchttijd Barcelona en Dusseldorf is tussen de anderhalf en 2 uur. Als ze dan om 10.00 uur opstijgen en om 11.55 moeten landen dan is een tussenlanding wel heel krap.

Lijkt me niet dat hij dan naar een kruishoogte van 35000 voet klimt, gezien de afstand.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Edwinb link=msg=1339103 date=1427198960
Om daar in de Alpen neer te storten is wel raar als je van Barcelona naar Dusseldorf vliegt. Dan zit je behoorlijk oostelijk van de gebruikelijke vluchtroute die meer over Lyon hoort te gaan.
Dat zie ik niet terug in de vlieghoogtes op flightradar. In de hoogte stijgt hij tot 30.000 feet blijft een paar minuten op deze hoogte en vervolgens stijgt het door tot 38.000 feet.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: silque link=msg=1339108 date=1427199194
Lijkt me niet dat hij dan naar een kruishoogte van 35000 voet klimt, gezien de afstand.
Heb het even vergeleken met een vlucht Heathrow - Schiphol. Deze klimt rap naar de 27.000 voet om dan halverwege rustig te dalen. Dat strookt inderdaad niet met het stijgen naar de 38.000 voet (met zelfs boven de middellandse zee een pauze voor verder te stijgen) wat bijna het plafond is tot waar de 320 kan vliegen (de A320 is goedgekeurd om tot 39.000 voet te vliegen)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


xgnoom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103


Citaat
Jason Rabinowitz
‏@AirlineFlyer
.@flightradar24 altitude & speed chart of #4U9525. Aircraft entered a steep but constant descent.

https://twitter.com/AirlineFlyer/status/580326398620934144/photo/1


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Citaat van: xgnoom link=msg=1339115 date=1427200124


https://twitter.com/AirlineFlyer/status/580326398620934144/photo/1

Nadeel aan deze tabel is, is dat de tijd GMT +0 is en niet onze eigen.

Persmoment in Parijs meld Hollande dat er ook mensen met de Turkse nationaliteit in het toestel zaten.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: s.strijk link=msg=1339116 date=1427200817
Nadeel aan deze tabel is, is dat de tijd GMT +0 is en niet onze eigen.
Geen nadeel maar een let op.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Vliegtickets.nl heeft tegen over de NOS bevestigd dat er voor deze vlucht een nederlandse boeking was.


litchu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Edwinb link=msg=1339103 date=1427198960
Om daar in de Alpen neer te storten is wel raar als je van Barcelona naar Dusseldorf vliegt. Dan zit je behoorlijk oostelijk van de gebruikelijke vluchtroute die meer over Lyon hoort te gaan.

De gebruikelijke vluchtroute voor 4U9525 liep exact zoals de vlucht normaal vloog, langs Marseille of langs Parijs. De hoogte van de vluchten op dezelfde route verschillen wel: 34.000 voet, 36.000 voet of 38.000 voet. De (constante) daling na het bereiken van de 38.000 voet is wel opvallend te noemen, en dat is iets wat andere vluchten niet deden (die bleven tot verder land-inwaarts op de bovengenoemde hoogte).

Wat ook opvalt is de tijd van de daling, een minuut of 10. Vanaf 38.000 voet (11,4 km) is dat een verticale verplaatsing van omgerekend zo'n 19 m/s.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.