De gebruikelijke vluchtroute voor 4U9525 liep exact zoals de vlucht normaal vloog, langs Marseille of langs Parijs. De hoogte van de vluchten op dezelfde route verschillen wel: 34.000 voet, 36.000 voet of 38.000 voet. De (constante) daling na het bereiken van de 38.000 voet is wel opvallend te noemen, en dat is iets wat andere vluchten niet deden (die bleven tot verder land-inwaarts op de bovengenoemde hoogte).
Wat ook opvalt is de tijd van de daling, een minuut of 10. Vanaf 38.000 voet (11,4 km) is dat een verticale verplaatsing van omgerekend zo'n 19 m/s.
Ja je hebt gelijk, ik zag het later ook van de betreffende route.
De daling is wel "extreem" gecontroleerd. Zit tussen de 3500 en 4500 fpm. Terwijl de snelheid redelijk constant blijft. Lijkt wel als hij de neus naar beneden drukt om snelheid te houden. Ook de koers valt me op, vanaf de kust (Marseille) begint de daling, koers blijft in dezelfde richting, 25/26 graden. Lijkt niet te kunnen/willen uitwijken als er een probleem is. Hij vliegt recht de bergen in, terwijl vanaf de kust (zeenivo) hij dus daalt en de grond omhoog komt (bergen). Vanaf zo rond 09:37 vliegt dit toestel letterlijk tussen de bergtoppen en duikt er vanaf dan onder.
Opvallend is ook de dip in snelheid rond 09:25.