90.000 liter water voor show

Auteur Topic: 90.000 liter water voor show  (gelezen 1509 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 16 augustus 2005, 11:00:49
Bron: Twentse Courant Tubantia:

Brandweer Gronau verbruikt 90.000 liter water voor lichtshow

BUURSE - Een van de trekpleisters op het Volksfeest in Buurse aanstaand weekend is de show van water, licht en muziek op vrijdag- en zondagavond. De brandweer uit Gronau tekent voor dit driekwartier durende spektakel.

Het waterspel is een hobby van de Gronause vrijwillige brandweer. Het spektakel is tot ver over de grenzen van de stad bekend. De spuitgasten weten het publiek te boeien door water, licht en muziek in harmonie samen te smelten.

De organiserende Volksfeestcommissie beschrijft de show van water, licht en muziek als een combinatie van waterorgel en laser-vuurwerk.

Waterstralen in verschillende kleuren, gaan dansend, op goed in het gehoor liggende muzieknummers, de lucht in. Het spel duurt drie kwartier en wordt onderverdeeld in vijf blokjes. In tussenpauzes van vijf minuten wordt de handmatig gestuurde installatie omgebouwd.

Om dit bijzondere gebeuren gestalte te kunnen geven wordt er in drie kwartier tijd, met toestemming van de watermaatschappij WOG, 45.000 liter water verwerkt. Per minuut wordt er 1.000 liter water gepompt naar een groot bassin. Het water dat wegvloeit naar een bij het terrein liggende sloot, wordt meteen aangevuld.

Omdat een van de eigen pompwagens van 16 tot 21 augustus wordt ingezet op de Wereldjongerendagen in Keulen, waar naar schatting vijf miljoen liter water wordt verbruikt, is hulp ingeroepen van de Haaksbergse brandweer voor materieel.

Het unieke kijkspel begint op vrijdagavond om 21.15 uur en op zondagavond om 21.30 uur.

Groet
Johan




ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:54:03
Dus als ik het goeg begrijp is het op vrijdagavond 19 augustus ??


Groet Arend.

Chips dan zit ik op Lowlands  :-\  :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:57:59
staat gelinkt naar de kalender  ;)


jwpots

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:36:35
Dus als ik het goeg begrijp is het op vrijdagavond 19 augustus ??


Groet Arend.

Chips dan zit ik op Lowlands  :-\  :-\

Ja, ik had inderdaad even wat duidelijker moeten zijn met de data van de krant "bron Twentse Courant Tubantia 16-08-2005" moet het dus wezen. Maar ook op zondagavond 21-08-2005 om 21,30 uur is dit spektakel mocht je vrijdags verhinderd zijn.

Groet
Johan