Ongeregeldheden en ontruiming kraakpanden Spuistraat - Amsterdam 25-03-2015

Auteur Topic: Ongeregeldheden en ontruiming kraakpanden Spuistraat - Amsterdam 25-03-2015  (gelezen 12636 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Hoop wel dat ze degene die die gaslucht veroorzaakt heeft kunnen opsporen en aanklagen terzake poging tot doodslag subsidiair zware mishandeling...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Citaat van: André Welten link=msg=1339502 date=1427300657
Hoop wel dat ze degene die die gaslucht veroorzaakt heeft kunnen opsporen en aanklagen terzake poging tot doodslag subsidiair zware mishandeling...
Als het de politie zelf niet was met hun shovel.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Citaat van: Thor link=msg=1339445 date=1427290439
ik was erbij en heb je toen nog wat nuttigs gedaan ?
Heul veul kennis opgedaan over (grootschalig) operationeel optreden. Ik zat op school toen.....en luisterde scanner.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: Fletwed link=msg=1339404 date=1427284173
Waar is het nu wachten op: versterking, dat men zich vrijwillig overgeeft, de verfbommetjes op zijn of ...? Kijk nu live de beelden maar zie nog geen schot in de zaak (als ik van de beelden mag uitgaan) vanaf vanochtend.

Op dat moment was men al een tijdje bezig met de ontruiming van de panden in de Weidesteeg. Hier zag ik verschillende teams aan het werk. Dit was echter buiten het beeld van de camera's van AT5.  
(Foto's zijn met mijn mobiel gemaakt, en zijn puur ter illustratie)



Van daar uit is men vertrokken naar het spui om voorbereidingen te treffen voor de andere ontruimingen.





Weet iemand overigens wat de "economische recherche" van de Politie (BFER) voor rol heeft bij/na deze (of andere) ontruimingen?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie Amsterdam eo ‏@Politie_Adam
We zijn het laatste pand aan het ontruimen. Dat is van binnen gebarricadeerd dus duurt even. #tabakspanden



5:42 PM - 25 Mar 2015


Foto politie Amsterdam eo
Samen sterk in de hulpverlening!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: zwelgje link=msg=1339505 date=1427301066
Op dat moment was men al een tijdje bezig met de ontruiming van de panden in de Weidesteeg. Hier zag ik verschillende teams aan het werk. Dit was echter buiten het beeld van de camera's van AT5.  
(Foto's zijn met mijn mobiel gemaakt, en zijn puur ter illustratie)



Van daar uit is men vertrokken naar het spui om voorbereidingen te treffen voor de andere ontruimingen.





Weet iemand overigens wat de "economische recherche" van de Politie (BFER) voor rol heeft bij/na deze (of andere) ontruimingen?

Zij brengen financielr gangen van verdachten in kaart, houden zich bezig met zwartgeld en bezittingen verkregen door diefstal, fraude en drugshandel en de inkomsten daaruit.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: Fletwed link=msg=1339512 date=1427303244
Zij brengen financielr gangen van verdachten in kaart, houden zich bezig met zwartgeld en bezittingen verkregen door diefstal, fraude en drugshandel en de inkomsten daaruit.

Dat begrijp ik. ;)
Maar het ging mij specifiek om hun rol bij ontruimingen. (Daarbij besef ik dat als dit niet standaard is, er geen uitleg komt waarom ze nu juist wel aanwezig waren. ;) )
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Thor link=msg=1339485 date=1427296447
In het volgende draaiboek ontruimingen : elektriciteit en gas van het blok eerst afsluiten om vertragingen te voorkomen.

En kijken of het een optie is een hond het pand in te laten gaan. Met beelden van vandaag geef je aan anderen af dat een ontruiming best gemoedelijk is, schikt potentiele krakers em raddraaiers ook noet af...


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Citaat van: Fletwed link=msg=1339515 date=1427303919
En kijken of het een optie is een hond het pand in te laten gaan. Met beelden van vandaag geef je aan anderen af dat een ontruiming best gemoedelijk is, schikt potentiele krakers em raddraaiers ook noet af...
Ik wist niet dat we geweldsmiddelen tegenwoordig konden inzetten om een voorbeeld te stellen...


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
En kijken of het een optie is een hond het pand in te laten gaan.

Want een hond is natuurlijk beter getraind in het openen van zwaar gebarricadeerde ruimtes, opruimen van boobytraps, en het bevrijden van vastgeketende krakers?

Heb je wel eens geluisterd naar de politiemensen die als eerste zo'n pand betreden, vooral over wat zij dan vaak aantreffen?
Dan kan een hond weinig uitrichten, en ik durf te stellen dat de kans groot is dat het beest gewond raakt of erger...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten