Parate kennis agenten voldoende, maar kan beter

Auteur Topic: Parate kennis agenten voldoende, maar kan beter  (gelezen 9546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 26 maart 2015, 23:37:57
Citaat
De Inspectie heeft de kennistest in de maanden september en oktober 2014 afgenomen op IBT-centra van de politie-eenheden, verspreid over het land. In totaal hebben 397 politieambtenaren de test gedaan. Van hen vielen er 36 buiten de doelgroep van de Inspectie, in de meeste gevallen omdat betrokkene aspirant was of rechercheur zonder BPZ-taken. De resultaten van deze 36 deelnemers zijn niet in dit onderzoek meegenomen. In totaal hebben dus 361 politieambtenaren die werkzaam zijn in de BPZ en die tenminste drie jaar geleden hun basispolitieopleiding hebben afgerond, deelgenomen aan de kennistest.

P. 13 van het rapport.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2015, 23:49:14
361 agenten die hebben meegedaan, hoeveel agenten hebben we hier in Nederland ongeveer? Kwam na even googlen antwoord tegen van 3 jaar terug: 40.000 executieve medewerkers (Bron: http://www.goeievraag.nl/maatschappij/samenleving/vraag/211572/politieagenten-nederland). Even omgerekend betekend het dat ongeveer 1,1% van de politie ambtenaren dan heeft meegedaan aan deze test. Het is dus totaal niet representatief. Als we minder executieve agenten hebben dan ligt het percentage inderdaad wat hoger, maar het zal geen representatief percentage worden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2015, 23:55:30
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1339847 date=1427410154
361 agenten die hebben meegedaan, hoeveel agenten hebben we hier in Nederland ongeveer? Kwam na even googlen antwoord tegen van 3 jaar terug: 40.000 executieve medewerkers (Bron: http://www.goeievraag.nl/maatschappij/samenleving/vraag/211572/politieagenten-nederland). Even omgerekend betekend het dat ongeveer 1,1% van de politie ambtenaren dan heeft meegedaan aan deze test. Het is dus totaal niet representatief. Als we minder executieve agenten hebben dan ligt het percentage inderdaad wat hoger, maar het zal geen representatief percentage worden.

Ach ja.... jij hebt die realiteit wél. De publieke opinie en de politiek niet, dus gaat men over elkaar heen vallen in de komende dagen wellicht weken. Het zou zo maar eens een van de CAO partijen goed uit kunnen komen bij de onderhandelingen dat dit naar buiten komt, in ieder geval verdwijnt het over een paar weken weer in de doofpot. Let maar op: over enkele weken is deze topic oud en zonder nieuwe posts.

Zo is het leven  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 26 maart 2015, 23:56:30
Het hangt misschien af van hoe je "representatief" definieert. in paragraaf 1.5 is de aanpak uitgelegd en dus ook waarom men meent dat de resultaten wel representatief zouden zijn (hoewel men streefde naar 380 deelnemers).

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #44 Gepost op: 27 maart 2015, 00:03:21
Citaat van: voske83 link=msg=1339852 date=1427410590
Het hangt misschien af van hoe je "representatief" definieert. in paragraaf 1.5 is de aanpak uitgelegd en dus ook waarom men meent dat de resultaten wel representatief zouden zijn (hoewel men streefde naar 380 deelnemers).

Representatief betekend "selectie die een goed beeld geeft van de hele groep". 1% van alle medewerkers is niet representatief. Of ze moeten heel specifiek uitgeselecteerd zijn maar hoe ik het begreep uit de tekst is dat niet gebeurd.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2015, 00:10:28
Citaat van: voske83 link=msg=1339852 date=1427410590

Daarom zeg ik altijd: cijfers maken statistieken, statistieken maken leugens.

10% van de verkeersongevallen in Amsterdam gebeuren in en op het museumplein in Amsterdam. Iedereen denkt dan: Fuck dat is veel!

Maar wat valt onder verkeersongevallen? Een fietser die de tramrails inrijdt is ook een verkeersongeval, vooral als daarna de tram er overheen rijdt. Als die fietsers dan vervolgens alleen toeristen blijken te zijn...... Ik haat onderzoeken, cijfers en daaraan gekoppelde statistieken.

Als je dit goed onderzocht wit hebben vervangt men 1-malig de verplichte theorie toets binnen een gehele regio voor "deze" kennistoets. Als 1 regio het verkloot dan zal de rest het niet veel beter of slechter doen. Dát geloof ik nog wel. De rest is puur een kwestie van interpretatie
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2015, 00:56:33
Representatief betekend "selectie die een goed beeld geeft van de hele groep". 1% van alle medewerkers is niet representatief

Maar "de hele groep" die men heeft willen onderzoeken is niet gelijk aan "alle mede werkers", dus waarom zou het niet representatief zijn?

Voor dit soort onderzoeken is 1% zelfs een groot sample...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

6301

• Forum gebruiker
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2015, 08:23:48
Ik heb de test ook gedaan 4 van de 10 goed  :'( maar ik ben ook geen agent.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2015, 10:27:45
Maar "de hele groep" die men heeft willen onderzoeken is niet gelijk aan "alle mede werkers", dus waarom zou het niet representatief zijn?

Voor dit soort onderzoeken is 1% zelfs een groot sample...
Dat staat hierboven al genoemd. Waar bestaat die groep precies uit? Precies?
Dat staan nergens omschreven en is wel degelijk van belang. Als de groep voor de helft uit collegas bestaat die al jaren geen zin meer hebben in hun werk en hun dienstjes maar uitzitten.
Of als de groep afkomstig is uit eenzelfde district waar op dat moment een bepaald cultuur heerst die de test negatief beinvloed dan heeft dat grote gevolgen voor dit onderzoek.
Een overzichtje van leeftijd,  werkplek, opleiding, aantal jaren in dienst, en daadwerkelijke functie geeft mij wel aan of een onderzoek betrouwbaar is.
Niks ten nadele van enig persoon, maar als blijkt dat in dit onderzoek de meute 55+ is, op 1 BT werkt, 30+ jaar in dienst is, wijkagent, verkeersagent, intel, of b.v. baliemedewerker is (ik noem maar wat).
Dan hecht ik heel weinig waarde aan het onderzoek. Om redenen die de ervaren blauwe collega wel snapt.

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 27 maart 2015, 10:47:33
Hoewel ik niet bij de politie werk, begrijp ik heel goed wat je schrijft (hetzelfde fenomeen doet zich ook bij andere organisaties voor). De informatie die je zoekt, is alleen in het rapport niet te vinden. Uit het rapport blijkt dat het gaat om 361 IBT-plichtigen uit alle regionale eenheden, allen werkzaam in de BPZ, niet zijnde politieambtenaren die tussen september 2011 en september 2014 de opleiding voor niveau 3 of 4 hebben afgerond.