prive tas

Auteur Topic: prive tas  (gelezen 28157 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #40 Gepost op: 12 september 2005, 12:39:44
Mensen hebben een compleet trauma centrum achter in de auto maar,
-een paar flesjes mineraal water voor s'omers in de file?
-een paar warme dekens voor in de winder als de auto niet meer wil en de ANWB  het druk heeft en het even kan duren?
-Paar werk handschoenen (beschermen redelijk tegen warmte) veiligheids bril?
-Battery werk lamp b.v. de Hella uitvoering (ADR goed gekeurd) deze geeft wit flow light of oranje flits met battery status test funktie.
Zijn dingen die ik eerder denk te gebruiken dan een infus systeem en dat zijn dingen die ook voor mijn eigen veiligheid goed zijn en dat ging toch voor he SO?

Op de handschoenen na heb ik dat standaard al achter in liggen, Water is in de winter ook wel prettig om bij je te hebben ( alleen even op letten dat het niet bevriest), dekens is in de zomer ook wel handig als je een slachtoffer moet ondersteunen, of wat schaduw wil maken. 2 omstanders fungeren goed als punt om de deken tussen te hangen ;)

Ik heb ooit bij de lidl een of ander lampje gekocht met een soort TL lampje dat op 2 penlights werkt. Mooi Helder difuus licht.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 16 september 2005, 00:06:13
Mensen hebben een compleet trauma centrum achter in de auto maar,
-een paar flesjes mineraal water voor s'omers in de file?
-een paar warme dekens voor in de winder als de auto niet meer wil en de ANWB  het druk heeft en het even kan duren?
-Paar werk handschoenen (beschermen redelijk tegen warmte) veiligheids bril?
-Battery werk lamp b.v. de Hella uitvoering (ADR goed gekeurd) deze geeft wit flow light of oranje flits met battery status test funktie.
Zijn dingen die ik eerder denk te gebruiken dan een infus systeem en dat zijn dingen die ook voor mijn eigen veiligheid goed zijn en dat ging toch voor he SO?

Ja hoor, brandblusser, aantal dekens, schijnwerper van de Gamma met 1 miljoen candles  (lekker zonnig in de winter);D , veiligheidsbril, koevoet, paar flessen mineraalwater (is t niet voor de koeling dan wel voor de inzittenden etc.) veiligheidsvest, ambulancejack (mooi als t weer eens regent) oranje pechknipperlamp, gevarendriehoek zit ook nog achterin de auto, en er is zelfs nog plaats voor de boodschappen  ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 16 september 2005, 00:10:09
Is dat zo'n koffer van 150.000,- waar je een gratis ambulance bij krijgt?  :laugh:

Haha, was t maar waar Rene, het meeste van alle materiaal is uit eigen zak betaald of gekregen, tja, eenmalige investering he :-) heb ik tenminste eindelijk een ehbo koffer die niet vervangen hoeft te worden voor weer een grotere ;-) ik heb na ongeveer 25 jaar toch inmiddels wel een aardige verzameling aan ''oude'' ehbo koffers bij elkaar  verzameld.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Trophy

• Forum gebruiker
  • keep the rubberside down
Reactie #43 Gepost op: 16 september 2005, 00:16:30
Vrouwen moeten zelf voor maandverband zorgen. Als er iemand voor kontaktlensvloeistof komt ga je dat dan ook aanschaffen? Voor het geval van?
Je bent voor de EHBO, voor al dat andere gedoe is de persoon zelf verantwoordelijk.
Dat je als service deze extra spullen bij je hebt is prima, daar gaat het niet om. Maar waarom zou jij de onkosten maken?
Hyperventilatiemasker? Ik weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen, maar het kan gevaarlijk in gebruik zijn. Het hangt er maar net vanaf wat de oorzaak van het hyperventileren is.
Hartpatienten kunnen hyperventileren, maar hyperventileren kan ook met een soort POB gepaard gaaan. Wat is nu wat?

Ik heb heel wat minder in mijn (prive) ehbo koffertje. Maar ik heb nog nooit nee hoeven te verkopen. (behalve het maandverband dan).

........ lange aterieklem (handig o.a. voor brede dassen onder knieholtes te voeren) .......

Overigens, EHBO-er, in welke situaties heb jij de lange tang nodig? Het lijkt mij dat als je zo omzichtig met een been moet omgaan je al snel een ambu nodig hebt, dus waarom dan verbinden en niet losjes toedekken?
VSAZ ambulancezorg

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #44 Gepost op: 16 september 2005, 15:57:59
Vrouwen moeten zelf voor maandverband zorgen. Als er iemand voor kontaktlensvloeistof komt ga je dat dan ook aanschaffen? Voor het geval van?
Je bent voor de EHBO, voor al dat andere gedoe is de persoon zelf verantwoordelijk.
Dat je als service deze extra spullen bij je hebt is prima, daar gaat het niet om. Maar waarom zou jij de onkosten maken?
Hyperventilatiemasker? Ik weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen, maar het kan gevaarlijk in gebruik zijn. Het hangt er maar net vanaf wat de oorzaak van het hyperventileren is.
Hartpatienten kunnen hyperventileren, maar hyperventileren kan ook met een soort POB gepaard gaaan. Wat is nu wat?

Ik heb heel wat minder in mijn (prive) ehbo koffertje. Maar ik heb nog nooit nee hoeven te verkopen. (behalve het maandverband dan).

Overigens, EHBO-er, in welke situaties heb jij de lange tang nodig? Het lijkt mij dat als je zo omzichtig met een been moet omgaan je al snel een ambu nodig hebt, dus waarom dan verbinden en niet losjes toedekken?

Omdat het aanleren van bodysplinting tot de vervolgstof van het OK behoort. (de geoefende EHBO'er bladzijde 40 e.v.)  ::)

Maar troost je, ik heb hem regelmatig gebruikt maar nog nooit bij bodysplinting bij een echt s.o.
Ik ben lui uitgevallen en jullie worden er ook nog eens voor betaald  :-\

Maar hij is ook heel handig als iets langs de autostoel is gevallen en dat op de glijrails van de stoel is blijven liggen.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 17 september 2005, 12:38:50
Arterieklem vond ik vroeger (toen ik nog zeer klein en zeer jonger was ) altijd heel handig om kleine legosteentjes van een Lego-grondplaat te verwijderen  ;)  (de klem gekregen van een geopereerde oom, tja in de jaren '70 kreeg je als patient nog wel eens een aandenken van de opererende chirurg mee  :) Eigenlijk moet t volgen van de Lego-module verplicht zijn voor hulpverleners in spe om later goed te kunnen improviseren in het veld ;D ;D ;D

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #46 Gepost op: 18 september 2005, 11:51:05
Eigenlijk moet t volgen van de Lego-module verplicht zijn voor hulpverleners in spe om later goed te kunnen improviseren in het veld ;D ;D ;D

Voor je het weet, hebben EHV'ers, alleen nog maar legosteentjes in hun tas.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 19 september 2005, 00:18:28
Voor je het weet, hebben EHV'ers, alleen nog maar legosteentjes in hun tas.

Jep, al jarenlange oude reclameslogan luidt immers
'' Met Lego kun je alles maken''  ;D ;D ;D

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #48 Gepost op: 19 september 2005, 20:28:42
Jep, al jarenlange oude reclameslogan luidt immers
'' Met Lego kun je alles maken''  ;D ;D ;D
Dan moeten de gentechnologen opschieten met het de zodat de huid voorzien is van passende nopjes

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 16 juli 2006, 21:31:22
Ik heb een Ulmer aluminium ambu spoedkoffer in mn auto liggen, met BLS en ALS materiaal, tensiemeter voorvolwassene & kind/baby,stethoscoop, intubatieset, venflons en spuiten in alle kleurtjes en maten, 2 zakken nacl, infuussystemen,  verder diverse: snelverbanden, wondpleisters, hechtstrips, alu-dekens, mayotubes, beademingsballon, stuwband, dus genoeg voor een leuke inzet  ;)  en tevens mooie reservekoffer voor het rode kruis bij evenementen.

En deze spullen mag je ook allemaal in je vrije tijd gebruiken/toepassen?  ??? :-\