prive tas

Auteur Topic: prive tas  (gelezen 28163 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 16 juli 2006, 21:44:28
arterie klem gebruik ik om  bij het vissen de haak uit de bek te halen maar voor de rest wat mot je er mee .

Heb je ook een speculum bij je om amateur gynacoloogje te spelen  ::)

Karim

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 16 juli 2006, 21:55:31
En deze spullen mag je ook allemaal in je vrije tijd gebruiken/toepassen?  ??? :-\

Waarom zou 'n ambupleeg die de kennis en ervaring ermee heeft dat materiaal niet in prive tijd mogen gebruiken als ie bij 'n ongeval uit komt ?

En waarom duurt 't bijna 'n jaar voordat je met die vraag komt....

::)

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 16 juli 2006, 22:05:49
Zuuuuuuuuuuucht

Jeroen  poste vandaag een stukje dus heb ik voorgaande gelezen en vondt het allemaal wat overdreven. De topic is niet gesloten dus  een stukje schrijven mag altijd en ik snap best dat jij als ambu man niet tegen een stukje onderbroeken lol als een speculum kan. Het is je vergeven.

Mij broer is agent die heeft toch in de auto ook geen kogelvrijvest en een pistool etc om dat er een kans is dat hij een crimineel ziet.

Een luxe ehbo koffer ok maar je kan ook te ver gaan. straks rijden er overal HV-3 rond.

Harry007

• Gast
Reactie #53 Gepost op: 16 juli 2006, 22:35:35
ff off topic

die hv3 he, moet daar ook een wielsleutel, een tang en een hamer inzitten biza technisch gezien? want dan voldoe ik aan de eisen....... ;) ;) ;)

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 16 juli 2006, 22:42:19
Zucht.....

Oke:
Ja hij mag dat prive gebruiken want hij is zelfstandig bevoegd..... en de kans dat je proff hulp moet verlenen bij een ongeval is meerdere malen groter dan dat je met een kogelwerend vest achter een crimineel aan moet (prive). En zolang je alleen maar doet waar je bevoegd en bekwaam voor bent is het geen probleem toch? maargoed deze discussie is al eens gevoerd en daar is deze topic niet voor..
Nurse powerrrrr

shez

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 16 juli 2006, 22:50:53
Ja zeg dat zou helemaal lekker worden: misschien kan je er ook nog een AED of een lifepack 12 bij leggen... hulpverlenen bij ongevallen (als je al toevallig terplaatste bent) ok, maar dit gaat wel ver!

Karim

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 16 juli 2006, 23:20:44
Zuuuuuuuuuuucht

Jeroen  poste vandaag een stukje dus heb ik voorgaande gelezen en vondt het allemaal wat overdreven. De topic is niet gesloten dus  een stukje schrijven mag altijd en ik snap best dat jij als ambu man niet tegen een stukje onderbroeken lol als een speculum kan. Het is je vergeven.

Ook "ambumannen" hebben humor hoor, en als je goed kijkt zie je dat ik ook Jeroen quote, en niet jou. Jij reageerde gewoon op 'n recente reactie, terwijl Jeroen bijna 'n jaar later met 'n wazige vraag komt waarin ie z'n afkeuring laat merken voor 'n pleeg die iets meer bij zich wil hebben als 't standaard verbanddoosje, en daarop reageerde ik  ;)

Ja zeg dat zou helemaal lekker worden: misschien kan je er ook nog een AED of een lifepack 12 bij leggen... hulpverlenen bij ongevallen (als je al toevallig terplaatste bent) ok, maar dit gaat wel ver!

Hoezo gaat dat te ver dan ??  ???

Hij is toch bevoegd en bekend met dat materiaal ? En het komt de patient toch alleen maar ten goede ? Wat is het probleem dan.
Jij zou toch ook willen dat als er iemand met de kennis is die jou kan helpen voordat de hulpdiensten er zijn dat die persoon wat materiaal bij zich heeft wat ie kan gebruiken toch ?

Kijk als 'n willekeurige ehbo'er of iemand die niet bevoegd/bekwaam is dat te gebruiken (waar ik zelf dus ook onder val) zo'n uitgebreide kit in de auto heeft liggen dan trek ik ook wel 'n werkbrouw op, maar als 'n ervaren ambupleeg wat extra spulletjes bij zich heeft is dat toch alleen maar goed ?

En wat is er mis met 'n AED in je auto ? Van mij mogen ze veel meer auto's met die dingen uitrusten (zoals alle politie, brandweer, wegenwacht, stadsbussen enz) zolang de gebruikers er maar bekwaam in zijn.
Een LP12 is misschien wat overdreven inderdaad, maar dat noemt ook niemand.

Ja hij mag dat prive gebruiken want hij is zelfstandig bevoegd..... en de kans dat je proff hulp moet verlenen bij een ongeval is meerdere malen groter dan dat je met een kogelwerend vest achter een crimineel aan moet (prive). En zolang je alleen maar doet waar je bevoegd en bekwaam voor bent is het geen probleem.

Precies!

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #57 Gepost op: 16 juli 2006, 23:39:51
ff off topic

die hv3 he, moet daar ook een wielsleutel, een tang en een hamer inzitten biza technisch gezien? want dan voldoe ik aan de eisen....... ;) ;) ;)

jij wel natuurlijk!!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 17 juli 2006, 09:57:45
Bij mijn stukje staat ook   ;)

Maar toch is het een punt vindt ik hoe weet ik als er ergenst een ongeval is en iemand komt met een ALS  koffer aanrennen dat het wel goed zit ? Je kan aan zijn korte broek en hawai shirt (bv) niet zien dat het een ambupleeg is.

Hoe gaan jullie om met het volgende !

Ik zelf   EHVer , sportmasseur ( met veel ervaring en extra cursussen ) heb ook vaak te maken als ik hulp verleen dat er mensen aan komen stormen met de tekst  " aan de kant  Ik ben verpleegkundige " .

Ja wat moet je er mee. In mijn regio  wassen de meeste plegen de billen van bejaarde mensen omdat  er maar een ziekenhuis is en heel veel bejaarde huizen. Die mensen hebben sinds  hun opleiding alleen nog maar gebroken dijbeenhalsen gehad (bejaarde kwaaltje).

Ik wil niet zeggen dat verpleekundige niks kunnen hoor. Maar in Zeeland  werken er helaas veel te veel onder hun niveau omdat er geen werk op maat is.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 17 juli 2006, 10:05:53
Ook "ambumannen" hebben humor hoor, en als je goed kijkt zie je dat ik ook Jeroen quote, en niet jou. Jij reageerde gewoon op 'n recente reactie, terwijl Jeroen bijna 'n jaar later met 'n wazige vraag komt waarin ie z'n afkeuring laat merken voor 'n pleeg die iets meer bij zich wil hebben als 't standaard verbanddoosje, en daarop reageerde ik  ;)

Wat maakt dat nou uit dat ik na zo lang met deze (zoals jij schrijft "wazige") vraag, als ik dit topic nu weer eens heb gelezen kan ik de vraag toch gewoon stellen? Dit slaat echt nergens op. :-\

De reden waarom ik het vroeg was omdat ik moest denken aan aansprakelijkheid en dergelijke, ik kan me voorstellen dat je als je aan het werk bent een andere manier van aansprakelijkheid hebt dan dat je in je vrije tijd even iemand een infuus gaat inbrengen, maar als je dat tegenwoordig al niet meer mag vragen laat dan maar zitten ook hoor....

Dit haalt het forum weer lekker naar een laag niveau....... :-X