prive tas

Auteur Topic: prive tas  (gelezen 28170 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Harry007

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 18 juli 2006, 00:34:19
Ik ga lekker vissen, want er wordt goed gebeten.......

PeterA

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 18 juli 2006, 12:41:05
Hoi allemaal, ;)

Ik had een vraag die hier volgens mij wel thuis hoort,

Ik over weeg om een glucosesetje in mijn koffer te doen, vanwege dat ik regelmatig met mensen in aanraking die bekend of onbekend zijn met suiker.

zo had ik afgelopen weekend het levenlied hier in den bosch en op deze dag hebben we zeker een 6 tal mensen gehad die een te laag suiker spiegel haden. En bij een van deze mensen heb ik even overleg gepleegd met de CPA en deze vroegen mij wat de waard was die ik gemeten had deze kon ik dus niet geven want ik had geen meter bij me en de persoon in kwestie had een pompje voor de insuline en geen meter bij haar....

Ik zelf denk dat het niet over done is om zo'n meter aan te schaffen......
maar wilde dit eerste eens met jullie bespreken of er meer mensen zij die gebruik maken van zo'n setje....

Ik weet hoe ik moet omgaan met zo'n setje, mijn vader heeft namelijk ook suiker en ik heb al het e.a. gevonden over dit soort setjes en welke ik het beste kan pakken ivm besmetting en dat soort dergelijke dingen.

ik hoor het graag van jullie....

PS.
Ik wil niet als een door geslagen EHBO-er of sigma-lid over komen en wil dus ook niet zo behandeld worden het is van mij uit een serieuze vraag omdat ik graag goed wil hulpverlenen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #62 Gepost op: 20 juli 2006, 14:56:51
En deze spullen mag je ook allemaal in je vrije tijd gebruiken/toepassen?  ??? :-\
Jahoor, leg jij mij maar eens uit waarom dat niet zou kunnen/mogen??!!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 20 juli 2006, 15:15:20
Jahoor, leg jij mij maar eens uit waarom dat niet zou kunnen/mogen??!!

Ik vroeg mij meer af (in mijn 2e ietwat geïrriteerde reactie) hoe het zit met de aansprakelijkheid/verantwoordelijkheid e.d.g. Kijk dat je er bekwaam voor bent mogen we van uitgaan, bevoegd ben je ook maar geld dit niet alleen binnen je diensttijd?

Volgensmij is er toch een andere manier van als het verkeerd gaat tijdens je werk of in prive-tijd. Lijkt me lastig uitleggen dat als jij in je vrije tijd gaat infuseren en er gaat iets mis........

Ik vroeg het mij alleen af hoe dit zit, en of je dus ook in je vrije tijd mag infuseren etc.....

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 23 juli 2006, 01:16:52
Bij mijn stukje staat ook   ;)

Maar toch is het een punt vindt ik hoe weet ik als er ergenst een ongeval is en iemand komt met een ALS  koffer aanrennen dat het wel goed zit ? Je kan aan zijn korte broek en hawai shirt (bv) niet zien dat het een ambupleeg is.

Hoe gaan jullie om met het volgende !

Ik zelf   EHVer , sportmasseur ( met veel ervaring en extra cursussen ) heb ook vaak te maken als ik hulp verleen dat er mensen aan komen stormen met de tekst  " aan de kant  Ik ben verpleegkundige " .

Ja wat moet je er mee. In mijn regio  wassen de meeste plegen de billen van bejaarde mensen omdat  er maar een ziekenhuis is en heel veel bejaarde huizen. Die mensen hebben sinds  hun opleiding alleen nog maar gebroken dijbeenhalsen gehad (bejaarde kwaaltje).

Ik wil niet zeggen dat verpleekundige niks kunnen hoor. Maar in Zeeland  werken er helaas veel te veel onder hun niveau omdat er geen werk op maat is.

D'r zit wel een verschil in verpleegkundige en ambulanceverpleegkundige hoor ::)
Nurse powerrrrr

7194

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 23 juli 2006, 01:24:07
Wat maakt dat nou uit dat ik na zo lang met deze (zoals jij schrijft "wazige") vraag, als ik dit topic nu weer eens heb gelezen kan ik de vraag toch gewoon stellen? Dit slaat echt nergens op. :-\

Als je de topic echt goed had gelezen was het antwoord vanzelf duidelijk geworden.  :P

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 23 juli 2006, 11:08:38
Hoi allemaal, ;)

Ik had een vraag die hier volgens mij wel thuis hoort,

Ik over weeg om een glucosesetje in mijn koffer te doen, vanwege dat ik regelmatig met mensen in aanraking die bekend of onbekend zijn met suiker.

zo had ik afgelopen weekend het levenlied hier in den bosch en op deze dag hebben we zeker een 6 tal mensen gehad die een te laag suiker spiegel haden. En bij een van deze mensen heb ik even overleg gepleegd met de CPA en deze vroegen mij wat de waard was die ik gemeten had deze kon ik dus niet geven want ik had geen meter bij me en de persoon in kwestie had een pompje voor de insuline en geen meter bij haar....

Ik zelf denk dat het niet over done is om zo'n meter aan te schaffen......
maar wilde dit eerste eens met jullie bespreken of er meer mensen zij die gebruik maken van zo'n setje....

Ik weet hoe ik moet omgaan met zo'n setje, mijn vader heeft namelijk ook suiker en ik heb al het e.a. gevonden over dit soort setjes en welke ik het beste kan pakken ivm besmetting en dat soort dergelijke dingen.

ik hoor het graag van jullie....

PS.
Ik wil niet als een door geslagen EHBO-er of sigma-lid over komen en wil dus ook niet zo behandeld worden het is van mij uit een serieuze vraag omdat ik graag goed wil hulpverlenen.

Ik denk dat het belangrijk is om er goed over na te denken. Dus een simpel Ja en Nee is niet mogelijk.
Jij kan omgaan met zo'n setje. maar hoe garandeer jij dat je daarmee een goede werk diagnose maakt, en dus andere zaken niet over het hoofd ziet. En hoe garandeer jij dat jij als dienstverlener op een evenement deze dienst ook volgens de normen van de warenwet en WOG kan leveren.

Zo'n handeling is alleen zinvol als je er wat mee kan doen.  Ik weet niet in welke zetting jij dit nodig hebt.  Dus gebruik je het op een goed ingerichte eerste hulp post of gebruik je het als iemand onwel is geworden ergens op het terrein. ?
Als jij meet, neem je ook een bepaalde verantwoordelijkheid over de waarde die je krijgt.  En wat als achteraf blijkt dat niet de goede waarde was, door een stom lullig foutje..

Het zelfde geld voor het gebruik van digitale bloeddrukmeters,  Lang niet alle modellen werken correct bij bijvoorbeeld een bevende/rillende patient. Krijg je ineens hele andere waarden. Hoe zin vol is dan zo'n meting en kan jij dan de verantwoordelijkheid aan ?

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #67 Gepost op: 23 juli 2006, 15:56:06
Een te hoge waarde bij een glucosemeter is niet mogelijk, alleen een te lage: per ongeluk wél suiker geven ipv. niet is niet zo heel erg...
Arts  www.alphalog.nl

PeterA

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 23 juli 2006, 21:04:52
Dit is een begrijpelijk antwoord en dat is zeker iets dat mijn mind is gepasseerd, het zinvolle wat ik er mee verwacht te krijgen is dat ik naar de CPA toe een waarde kan door geven en hier op kan acteren door een dextrotje te geven. Daarbij is het zo dat een glucose spurt die geeft door de persoon een dextro of een suiker klont je te geven dit maar van tijdelijk aard is net als die 10 ML glucose die in de ambu wordt gegeven, persoon moet toch gaan eten om op sterkte te blijven.

Wat ik probeer voor dat ik een glucose test doe is eerst met het s.o. te overleggen en deze volgens de normale procedure die in het ok-boekje staat af te handelen ik weet dat ik me wel degelijk er van bewust moet zijn dat er ook andere problemen kunnen zijn.

Het antwoord op de de normen van de warenwet en de WOG, daarom heb ik me laten voorlichten op het gebied van prikpennen en de meter en op de manier zodat ik het op een schone en veilige manier kan uitvoeren zowel voor de hulpverlener en het slachtoffer. Ik moet zeggen toen ik het bedrijf belde en uit legde wat mijn bedoelingen waren met het setje werd ik gecompleteerd door de medewerkerster en deze zei ook dat er maar weinig hulpverleners waren die om informatie belden of vroegen, mij werd dan ook geadviseerd om een professie pen te gebruiken zodat er geen kans kan ontstaan op kruising van bloed, dit is overgings ook de pen die in ziekenhuizen en ambu's word gebruikt. Maar ook de meter werd ik goed in geadviseerd door de diversen debetis websites.

Maar ik begrijp wat je bedoelt en ik ben mij wel tedegen bewust dat dit op een goede en correcte manier gebruikt moet worden en ga hier dan ook niet met een Lidl product werken maar met een door de diabetes vereniging goed gekeurd en getest apparaat.

Ik ga dit zowel op een goed ingericht omgeving gebruiken als op adhoc.

Ik prik alleen als ik toestemming heb van het s.o als deze natuurlijk nog bij kennis is en anders via de CPA/Dokter.

Ik heb inmiddels het setje thuis en in mijn tas zitten en ga er nog wel even over nadenken of dit een toegevoegde waarde heeft of niet.. bedankt voor je input en je tijd. ;)

PeterA

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 23 juli 2006, 21:10:45
Een te hoge waarde bij een glucosemeter is niet mogelijk, alleen een te lage: per ongeluk wél suiker geven ipv. niet is niet zo heel erg...

Dat was ook mijn insteek en ik bel zowiezo de CPA/huisartsenpost voordat ik een handeling ga doen waar ik niet zeker van ben en anders blijf ik er netjes vanaf en houd ik me bezig met het ABC.

Ik zit niet te wachten op een afspraak bij een jurist en een rood achterwerk van de schop die ik van onze vereniging krijg....... :D

Bedankt voor je input.