Dit is een begrijpelijk antwoord en dat is zeker iets dat mijn mind is gepasseerd, het zinvolle wat ik er mee verwacht te krijgen is dat ik naar de CPA toe een waarde kan door geven en hier op kan acteren door een dextrotje te geven. Daarbij is het zo dat een glucose spurt die geeft door de persoon een dextro of een suiker klont je te geven dit maar van tijdelijk aard is net als die 10 ML glucose die in de ambu wordt gegeven, persoon moet toch gaan eten om op sterkte te blijven.
Wat ik probeer voor dat ik een glucose test doe is eerst met het s.o. te overleggen en deze volgens de normale procedure die in het ok-boekje staat af te handelen ik weet dat ik me wel degelijk er van bewust moet zijn dat er ook andere problemen kunnen zijn.
Het antwoord op de de normen van de warenwet en de WOG, daarom heb ik me laten voorlichten op het gebied van prikpennen en de meter en op de manier zodat ik het op een schone en veilige manier kan uitvoeren zowel voor de hulpverlener en het slachtoffer. Ik moet zeggen toen ik het bedrijf belde en uit legde wat mijn bedoelingen waren met het setje werd ik gecompleteerd door de medewerkerster en deze zei ook dat er maar weinig hulpverleners waren die om informatie belden of vroegen, mij werd dan ook geadviseerd om een professie pen te gebruiken zodat er geen kans kan ontstaan op kruising van bloed, dit is overgings ook de pen die in ziekenhuizen en ambu's word gebruikt. Maar ook de meter werd ik goed in geadviseerd door de diversen debetis websites.
Maar ik begrijp wat je bedoelt en ik ben mij wel tedegen bewust dat dit op een goede en correcte manier gebruikt moet worden en ga hier dan ook niet met een Lidl product werken maar met een door de diabetes vereniging goed gekeurd en getest apparaat.
Ik ga dit zowel op een goed ingericht omgeving gebruiken als op adhoc.
Ik prik alleen als ik toestemming heb van het s.o als deze natuurlijk nog bij kennis is en anders via de CPA/Dokter.
Ik heb inmiddels het setje thuis en in mijn tas zitten en ga er nog wel even over nadenken of dit een toegevoegde waarde heeft of niet.. bedankt voor je input en je tijd.