p2000 op mobiel

Auteur Topic: p2000 op mobiel  (gelezen 24703 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2005, 23:29:08
mischien een domme vraag hoor  maar is het niet mogelijk om met de hedendaagse generatie smart phones   p2000 berichten op te vangen

de berichten worden tenstotte over het gsm netwerk versprijd 

dus mijn vraag is het mogelijk met een telefoon  (mischien met toevoeging van wat software op de telefoon )    om p2000 berichten van je korps op te vangen

marcel de technologie staat voor alles ik heb al eerder verteld dat het daadwerkelijk mogelijk is een collega van mij heeft dit! helaas was hij vanavond niet op de oefenavond maar dit is wat ik tot dusver heb gehoord van collega's die hij het een beetje heeft verteld: hij heeft zijn eigen (besloten)website daarbij heeft hij ook een P2000 programma gedownload en die staat daar online hij heeft dit door weten te schakelen naar een mobiele sms server zodra dat ons korps wordt gealarmeerd reageerd zijn computer net zoals het programma P2000mm hij krijgt een pop-up en de server van zijn site geeft dit dan direct door aan de sms server die dit dan weer naar zijn gsm stuurt  hier schijnt een heel technisch verhaal achter te zitten hoe precies weet ik niet maar ik meld daarbij wel dat deze collega werkzaam is voor planet internet dus hij weet meer van dat soort dingen dan de rest van ons op de kazerne zodra ik hem spreek zal ik hem wel even om de details vragen over hoe hij het heeft gedaan.
Meer antwoorden heb ik voorlopig gewoon even niet ik weet wel dat er nogal wat kosten aan verbonden zijn.  

edit:ik weet wel dat hiervoor GEEN speciale software nodig heeft voor zijn mobiel.

gast

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2005, 11:19:36
Dat idee heb ik lang geleden ook al eens geopperd.
Overigens heeft de Alarmcentrale Alkmaar deze functie ook.
Zodra een van de alarmisten voor bijvoorbeeld een ondersteuning van de VC2 moet uitrukken dan krijgt hij ook een sms'je op zijn mobiel.

Terug naar bericht hiervoor:
Programma, bijv scanner+pc+PDW die zorgt voor ontvangst van p2000 meldingen.
sms server die p2000 meldingen omzet naar sms en via netwerk (kiesbaar, bijv kpn/telfort etc etc) doorzend
Voordelen: iedere idioot met GSM (oud/nieuw) kan meldingen ontvangen (mits aangemeld) Geen software nodig
Nadelen: sms-server...ik neem aan dat (weet vrij zeker) dat dat geld kost maar dat zou opgelost kunnen worden
door geld te vragen voor de subscribers.
Oftwel een online dienst voor p2000 meldingen is geboren.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2005, 19:42:43

Programma, bijv scanner+pc+PDW die zorgt voor ontvangst van p2000 meldingen.
sms server die p2000 meldingen omzet naar sms en via netwerk (kiesbaar, bijv kpn/telfort etc etc) doorzend
Voordelen: iedere idioot met GSM (oud/nieuw) kan meldingen ontvangen (mits aangemeld) Geen software nodig
Nadelen: sms-server...ik neem aan dat (weet vrij zeker) dat dat geld kost maar dat zou opgelost kunnen worden
door geld te vragen voor de subscribers.
Oftwel een online dienst voor p2000 meldingen is geboren.

Leuk idee, maar ik denk dat je dan toch wel tegen een paar dingen aan gaat lopen.
Het is in nederland toegestaan om elke frequentie te beluisteren en te decoderen.  Vrijheid van nieuwsgaring of iets in die richting.

Het is echt er niet toegestaan om ontvangen berichten die je via een scanner of wat voor apparaat dan ook hebt ontvangen door te geven aan derden.

Ik ben geen jurist, maar weet dat er wel zo'n regelgeving is. De overheid zal aan mensen die het gewoon online zetten niet snel actie ondernemen denk ik. Het zal wel anders worden als mensen dit op commerciele basis aan derden gaan doorgeven. Als een alarm centrale deze methode gebruikt om alarmmeldingen door te geven is dit volgens mij wel een toegestane constructie omdat het bericht dan van de verzender via een andere weg ( door de verzender bepaald) bij de personen terecht komt waar het voor bedoelt is .
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

gast

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2005, 17:05:06
Citaat
Het is echt er niet toegestaan om ontvangen berichten die je via een scanner of wat voor apparaat dan ook hebt ontvangen door te geven aan derden.

Dat zou inhouden dat journalisten die naar een uitruk gaan een probleem hebben als ze gebruik maken van een pager, op die manier geef je de informatie ook door, zij het in gewijzigde vorm.
Vele websites met decoder+p2000 medlingen zouden dan ook een probleem hebben.
Ik geloof best dat er juridische problemen zullen onstaan maar die worden weer omzeild omdat het voor een select groepje mensen (de betalenden) zichtbaar is.
Verder kan een telefoon niet heel veel sms'jes aan dus zullen de meldingen zeer specifiek moeten zijn, zeg 5 of 10 km rondom je woonplaats/zoekopdracht, meteen de zwakte van het systeem.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:10:12
Een journalist die een P2000 oproep gebruikt om op de hoogte te blijven wat er gebeurt en er een verhaal over te schrijven als ie op lokatie is, zal niet gezien worden als doorgeven aan derden. De pageroproep word niet 1 op 1 in de krant of nieuws bericht geplaatst.

Zolang er geen problemen ontstaan dat websites de p2000 berichten publiceren, zal de overheid er niet veel aan doen. ALs er problemen door ontstaan denk ikdat de overheid niet veel moeite hoeft te doen om die sites te sluiten.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:06:04
marcel de technologie staat voor alles ik heb al eerder verteld dat het daadwerkelijk mogelijk is een collega van mij heeft dit! helaas was hij vanavond niet op de oefenavond maar dit is wat ik tot dusver heb gehoord van collega's die hij het een beetje heeft verteld: hij heeft zijn eigen (besloten)website daarbij heeft hij ook een P2000 programma gedownload en die staat daar online hij heeft dit door weten te schakelen naar een mobiele sms server zodra dat ons korps wordt gealarmeerd reageerd zijn computer net zoals het programma P2000mm hij krijgt een pop-up en de server van zijn site geeft dit dan direct door aan de sms server die dit dan weer naar zijn gsm stuurt  hier schijnt een heel technisch verhaal achter te zitten hoe precies weet ik niet maar ik meld daarbij wel dat deze collega werkzaam is voor planet internet dus hij weet meer van dat soort dingen dan de rest van ons op de kazerne zodra ik hem spreek zal ik hem wel even om de details vragen over hoe hij het heeft gedaan.
Meer antwoorden heb ik voorlopig gewoon even niet ik weet wel dat er nogal wat kosten aan verbonden zijn. 

edit:ik weet wel dat hiervoor GEEN speciale software nodig heeft voor zijn mobiel.

Warom ingewikkeld en duur doen als het makkerlijk kan... :-\ :-\
Koop gewoon een pager! ;)

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:58:58
waarom kopen als we ze straks toch gratis van het korps krijgen   :o   ;D

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #17 Gepost op: 19 augustus 2005, 17:39:14
Ach ja ik heb een pager en ook de meldingen op een gsm, heeft een lichte vertraging maar werkt verder goed.

Dus alles is mogelijk hoor.....

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2005, 01:03:18
Ach ja ik heb een pager en ook de meldingen op een gsm, heeft een lichte vertraging maar werkt verder goed.

Dus alles is mogelijk hoor.....

Zelfs in het buitenland (oostenrijk) zijn de meldingen te ontvangen......

Alleen de aanrijtijd is vele malen hoger,...

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 18 december 2008, 23:40:21
Heel veel stof hier...

www.p2000mobiel.nl voor p2000 op je telefoon  :)
Ontdekte hem vandaag omdat ik een nieuwe telefoon heb.