Om mensen iets aan te leren ben ik ook zeker een voorstander.
Maar dit maatschappelijke probleem gaat veel verder en wordt ook beloond ( hoop dat de profs dit ook herkennen?)
een voorbeeld: ik gaf een lezing op een basisschool aan ouders, op mijn vraag wie er een basale ehbo trommel en een doosje paracetamol in huis had, ging er van de groep van ongeveer 30, 7 vingers omhoog.
Iets wat ik herken onder meer door rechtstreeks met een theedoek op het hoofd naar de SEH te rijden en er dan achter komen, dat het wondje al haast niet meer is te vinden.
Dit heeft met gedrag te maken en hoe ga je dat veranderen?
Wat Expert aangeeft is dat het ook juist voor extra drukte kan geven. Iets wat je kan vertalen naar (wat nu al gezien wordt) "ik las op internet...." , "ik dacht voor de zekerheid, het stelt niet veel voor".... "De BHV-er heeft er naar gekeken en die zei dat ik naar het ziekenhuis moest".
een spotje van postbus 51 met heeft een ehbo trommel en paracetamol en weet u wanneer u naar de huisarts moet en 112 moet bellen, is misschien een goedkoper middel om mensen ook weer aan het denken te helpen.
Mijn antwoord bij een klein sneetje dat dit een dure pleister gaat worden van 375,- (eigen risico) schrikt wel af tegenwoordig
communicatie en gedrag veranderen.
, mijn inziens de oplossing en niet altijd maar belonen