Ik kan je meer bedrijven opnoemen die dit niet doen dan die dit wel geregeld hebben. En als ik iets ga halen bij een bedrijf of ook als ik een afspraak heb op het gemeentehuis meld ik me en wordt netjes opgehaald maar er wordt niets geregistreerd. Denk dat de bedrijven die dit wel nauwkeurig doen meer uitzondering zijn als regel.
Maar nu ben je appels met peren aan het vergelijken. Er gelden geheel andere eisen aan een ontruimingsplan van openbare gebouwen (zoals een gemeentehuis) dan aan die van een kantoor omdat juist in die openbare gebouwen een 100% toegangscontrole onhaalbaar is.
Bovendien het is inderdaad voor een kantoor niet verplicht echter er zijn genoeg die het doen en helaas! ook genoeg die het niet doen.
Maar als je in een dergelijk kantoor loopt om iets op te halen. Kun jij je dan zonder pasje en dergelijke volledig vrij door het gehele gebouw heen bewegen? Als je antwoord daarop 'nee' is dan zal er vast enige aanwezigheidsregistratie zijn
En of een bedrijf aan een aanwezigheidsregistratie doet hangt heel nauw samen met de veiligheidscultuur binnen een bedrijf, het beschikbare budget om meerdere personen in te zetten voor een 100% aanwezigheidsregistratie.