Uit de i.m. filmpjes en boekjes kun je wel een boel handige extra informatie halen.
Helaas ben ik ook wel eens blij geweest dat ik er een beetje vanaf wist. Niet onderweg,
maar gewoon op mijn werkplek waar even verderop twee auto's een boem-is-ho-tje deden...
Tsja, daar sta je dan in je uniform... Kun je twee dingen doen: is niet exact op mijn werkplek, dus doe ik niets mee,
of: 't is pal naast mijn werkplek en "iedereen verwacht dat ik iets doe"... Uiteindelijk met wat kegels een veilige situatie gecreeërd
volgens het model tweezijdig aanrijdgevaar, en met een schouwkaartje in het achterhoofd een melding gemaakt. (Viel uiteindelijk gelukkig mee met letsel.)
Ik geloof niet dat een vertegenwoordiger snel op zijn mooie pak word aangekeken om eens wat te gaan doen in een dergelijke situatie...
Dat je veel onderweg bent als vkr vind ik niet echt een reden voor im, al kan het wel handig zijn als je in een opvallend voertuig zou rijden...
(ik heb wel een-en-ander aan boord , maar niet binnen handbereik (!) en niet standaard aangesloten op 12 volt. (!) kan ik dus niet "uit schrik" / "zomaar" gebruiken, de achterklep moet eerst even open)Meer kennis over afzettingen lijkt mij heel erg prettig, dus brl lijkt me een mooi iets om te hebben.
En "veilig werken langs de weg" is voor sommige figuren ook geen overbodige luxe, al kan ik me best voorstellen dat die nog eens verplicht gesteld zou worden, al dan niet in aangepaste vorm voor verkeersregelaars en afzetploegen.
En dan nog een reactie op e-vkr... wie dat ooit heeft bedacht... lekker goedkoop en je voorkomt dat de hekken van de gemeente gestolen worden... maar het aspect verkeersinzicht is terug gebracht tot bijna 0. Om het over onjuiste inhoud nog maar niet te hebben...
En om dan nog even een extra vraag in dit topic te gooien
:
Wie zouden de extra opleidingen moeten betalen; en waar moet dat geld vandaan komen?
(bijv. Werkgever moet betalen; hogere prijs vragen aan klant...)
(genoeg getypt: meer komt volgende keer wel weer )