Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 151297 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

attatae

• Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1070 Gepost op: 5 december 2015, 15:45:34
Citaat van: tazbrw link=msg=1389880 date=1449315536
Dat is wel raar, want je gaat dan gewoon als 3e man mee op de bus(achter in).
Gelukkig beslissen de wijkteams daar niet meer over :-X ;)

In amsterdam beslist het basisteam er nog wel over in overleg met de trajectbegeleider... Op mijn bureau heb ik van de studentenbegeleidrr gehoor dat de mensen in januari niet de noodhulp gaan meedraaien...

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #1071 Gepost op: 5 december 2015, 16:56:19
Citaat van: attatae link=msg=1389926 date=1449326734
In amsterdam beslist het basisteam er nog wel over in overleg met de trajectbegeleider... Op mijn bureau heb ik van de studentenbegeleidrr gehoor dat de mensen in januari niet de noodhulp gaan meedraaien...

Oh oké! Dacht dat het een verplicht onderdeel was van de snuffelstage.
Groeten,  Tazbrw

Maxdate

• Forum gebruiker
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #1072 Gepost op: 5 december 2015, 19:41:06
Citaat van: attatae link=msg=1389926 date=1449326734

Ben ik niet met je eens!! Dit is in de studiehandleiding (regielijn) een opdracht om als 3de man, 3 noodhulp diensten mee te draaien met een ervaren collega/coach.

Overigens verschilt dit natuurlijk per wijkteam en hoe de coaches hier op afstemmen.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #1073 Gepost op: 5 december 2015, 20:36:16
Citaat van: Maxdate link=msg=1389954 date=1449340866
Overigens verschilt dit natuurlijk per wijkteam en hoe de coaches hier op afstemmen.
Dus dan klopt het wel wat hij zegt, want attatae zegt dat op zijn bureau aspiranten niet meedraaien met noodhulp ::)

attatae

• Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1074 Gepost op: 5 december 2015, 23:07:11
Citaat van: Maxdate link=msg=1389954 date=1449340866
Ben ik niet met je eens!! Dit is in de studiehandleiding (regielijn) een opdracht om als 3de man, 3 noodhulp diensten mee te draaien met een ervaren collega/coach.

De studentenhandleiding is niet heilig in amsterdam hè. Ik ben zelf klaar met de opleiding en bij mij stond het ook, maar heel veel klasgenoten mochten niet mee kijken op de noodhulp. Zelfs tijdens je schaduwnoodhulptertiel was als derde man mee een privilege die je verdiende nadat je had voldaan san je schaduwnoodhulpdiensten.

Ik zeg dus niet dat het niet gaat gebeuren, maar het basisteam heeft de uiteindelijke verantwoording en dus de beslissing met betrekking tot de noodhulp.

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #1075 Gepost op: 6 december 2015, 12:11:16
Citaat van: attatae link=msg=1389982 date=1449353231
De studentenhandleiding is niet heilig in amsterdam hè. Ik ben zelf klaar met de opleiding en bij mij stond het ook, maar heel veel klasgenoten mochten niet mee kijken op de noodhulp. Zelfs tijdens je schaduwnoodhulptertiel was als derde man mee een privilege die je verdiende nadat je had voldaan san je schaduwnoodhulpdiensten.

Ik zeg dus niet dat het niet gaat gebeuren, maar het basisteam heeft de uiteindelijke verantwoording en dus de beslissing met betrekking tot de noodhulp.

Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Want hier in Rotterdam is die studentenhandleiding heilig. Noodhulp 1 is officieel als 3e man op de auto, alleen hoe ze de invulling geven is anders. Want hoe kunnen ze jou dan beoordelen als jij niet je noodhulp 1 hebt gedaan?
Groeten,  Tazbrw

guest12006

• Gast
Reactie #1076 Gepost op: 6 december 2015, 14:57:23
Citaat van: tazbrw link=msg=1390094 date=1449400276
Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Want hier in Rotterdam is die studentenhandleiding heilig. Noodhulp 1 is officieel als 3e man op de auto
De studiehandleiding zegt het volgende:
Citaat
Omdat je in deze fase nog niet alle handelingen binnen de noodhulp zonder begeleiding zal kunnen uitvoeren, kunnen
de volgende voorzorgsmaatregelen genomen worden:
• 3e man op de auto;
• Afgewogen plaats, dag en tijdstip van de dienst;
• Begeleiding door een ervaren collega.
Uitgangspunt in deze opdracht is dat de veiligheid van zowel jou als de collega waarmee je de dienst uitvoert,
geborgd wordt.
Hier in voormalig NOG draai je als student in tertiel 5 de eerste 8 weken als 3e man mee in de NH. Daarna wordt er bekeken of je de rest van het tertiel als 2e man kan draaien, dit is bij veruit de meeste studenten ook het geval. Dit zijn echter alleen vroege en late diensten, nacht- en horecadiensten komen pas in tertiel 7.
In voormalig GLZ is het ook weer anders, het hele tertiel als 3e man, zowel vroeg, laat als nachtdiensten.

Maxdate

• Forum gebruiker
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #1077 Gepost op: 6 december 2015, 19:32:04
Eigenlijk ook wel weer mooi om te zien, dat elk korps weer verschillend is en dat er anders mee om word gegaan.

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #1078 Gepost op: 6 december 2015, 20:15:35
Citaat van: Maxdate link=msg=1390187 date=1449426724
Eigenlijk ook wel weer mooi om te zien, dat elk korps weer verschillend is en dat er anders mee om word gegaan.

Ik vind het eigenlijk niet mooi. Hoe ze het hier doen in rotterdam is als volgt:

Snuffelstage : 3 dagdiensten mee als 3e man op de auto.
Noodhulp 1: Met 2 studenten en praktijkcoach de noodhulp in(alleen prio 2 of lager en als je goed je best doet soms prio 1)(dag/avond)
Noodhulp 2: Met 1 student en een ervaren collega noodhulp draaien(dag/avond/nacht).
Groeten,  Tazbrw

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #1079 Gepost op: 6 december 2015, 20:22:33
Mij lijkt het het beste om de Blauwe Maand te gebruiken waarvoor hij bedoeld is, namelijk: Beeldvorming Beroep. Voornamelijk uniformgewenning maar ook kennismaken met veel onderdelen van het werk. Daar hoort mijns inziens ook noodhulp bij. Zeker ook omdat je als hoofdagent daar veel mee te maken zult gaan krijgen. Zonde dat niet elk wijkteam daar aan mee doet.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.