Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 151089 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #370 Gepost op: 11 juli 2015, 00:29:43
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1361408 date=1436560701
De braafste ;)  ;D
Hahaha ;D
Sollicitatie Politiekundige

nicolien

• Aspirant Hoofdagent MNL
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #371 Gepost op: 11 juli 2015, 10:20:04
2 weken geleden mijn medische keuring goed afgerond.
Tot op heden niks meer gehoord. Lees dat een aantal hier het thuisbezoek al hebben gehad.
In principe valt daar bijna niemand op af toch? Het is toch meer om te kijken hoe en waar je woont?
Vertellen zij ook waar je komt te werken? Zijn het mensen uit het 'korps' waar je terecht komt?
En wat betreft het antecedentenonderzoek? Wanneer krijg je daar de uitslag van? :)

Wolfs

• HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #372 Gepost op: 11 juli 2015, 10:52:21
Citaat van: nicolien link=msg=1361447 date=1436602804
2 weken geleden mijn medische keuring goed afgerond.
Tot op heden niks meer gehoord. Lees dat een aantal hier het thuisbezoek al hebben gehad.
In principe valt daar bijna niemand op af toch? Het is toch meer om te kijken hoe en waar je woont?
Vertellen zij ook waar je komt te werken? Zijn het mensen uit het 'korps' waar je terecht komt?
En wat betreft het antecedentenonderzoek? Wanneer krijg je daar de uitslag van? :)

Het thuisbezoek is onderdeel van het antecedentenonderzoek. Meestal is dit de laatste stap van het onderzoek. Het is niet alleen maar even kijken, hoe en waar je woont. Je wordt namelijk 2 uur lang helemaal 'doorgezaagd' en als zij voorafgaand aan het thuisbezoek wat van je te weten komen wordt je daarmee geconfronteerd.

Zie bericht jordi29.
Citaat van: jordie29 link=msg=1361320 date=1436525888

Die beste inspecteur heeft mij met een dubbel gevoel achtergelaten. Ben overal eerlijk over geweest vanaf het begin, maar hij viel over een kleine gebeurtenis uit 2006 die ik niet had vermeld en ik wist gewoon serieus niet eens meer dat dat was gebeurt.  Dat is niet eerlijk en was een behoorlijk punt. Verder was het gesprek wel heel fijn verlopen. Hij zei dat hij z'n chef binnen nu en twee weken zou gaan overtuigen van mijn pleidooi maar kon niks beloven. Overal rekening mee houden dus...

Zou heeeeeeeeeeeeel erg zijn als dat een reden van afkeur zou zijn, terwijl dat verder alles helemaal in orde is.

In principe valt bijna niemand hier meer af, maar je weet het dus nooit.
Het is verder een rechercheur van de eenheid waarbij je gesolliciteerd hebt. De uitslag kan je binnen een week na het thuisbezoek verwachten, maar dat verschilt per persoon.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #373 Gepost op: 11 juli 2015, 10:56:51
Citaat van: Wolfs link=msg=1361452 date=1436604741
Het is niet alleen maar even kijken, hoe en waar je woont. Je wordt namelijk 2 uur lang helemaal 'doorgezaagd' en als zij voorafgaand aan het thuisbezoek wat van je te weten komen wordt je daarmee geconfronteerd.

;)

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #374 Gepost op: 11 juli 2015, 11:19:22
Citaat van: Daniel! link=msg=1361454 date=1436605011
;)

Ze kijken niet alleen naar jou maar ook naar je vrienden en familie. Mocht je namelijk in een crimineel milieu zitten kan  dit ook een risico opleveren.

nicolien

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #375 Gepost op: 11 juli 2015, 11:23:55
Thanks voor de snelle antwoorden.
Voor zover ik weet heb ik niks te verbergen, en heb geen criminele familie of vrienden, dus dan moet het vast wel goedkomen  ::)
Net als bij het eindgesprek, kwestie van eerlijk zijn. Daar kom je het verst mee... Hoop ik! Haha

Danekato

• Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #376 Gepost op: 11 juli 2015, 18:02:25
Ze vertellen je niet waar je komt te werken. Ik kreeg een uitnodiging om op het hoofdbureau te komen voor de eerste dag. Daar werd de groep verdeeld onder de basisteams. Waarschijnlijk hoor je dit dus 5 oktober. In de mail destijds met de uitnodiging was mij wel duidelijk in welk district ik terecht kwam.

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #377 Gepost op: 11 juli 2015, 18:51:46
Druk bezig om me voor te bereiden op het eindgesprek over 2 weken!
De spanning is erg groot en ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

De vragen voor in de presentatie zetten je goed aan het denken !
Waar letten ze precies op tijdens dit gesprek ? Zijn er dingen die je vooral moet zeggen (die ze graag horen) en dingen die je beter niet kunt zeggen?
Spannendddd !
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

Barnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #378 Gepost op: 11 juli 2015, 19:22:37
Bij mij lag tijdens het gesprek de focus op de kernwaarden vd politie.
Er werden veel vragen over deze gesteld.
Mijn eigen verhaal, hetgeen ik voorbereid had, kwam ik amper aan toe.
Sollicitatie Hoofdagent - Amsterdam

nicolien

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #379 Gepost op: 12 juli 2015, 17:14:53
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1361515 date=1436633506
Druk bezig om me voor te bereiden op het eindgesprek over 2 weken!
De spanning is erg groot en ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

De vragen voor in de presentatie zetten je goed aan het denken !
Waar letten ze precies op tijdens dit gesprek ? Zijn er dingen die je vooral moet zeggen (die ze graag horen) en dingen die je beter niet kunt zeggen?
Spannendddd !

Wees vooral heel eerlijk, enthousiast en probeer goed je motivatie te beschrijven.
Vraag aan jezelf waarom JIJ geschikt bent. Waar heb je de afgelopen tijd aan gewerkt?, wat heb je geleerd?, probeer overal een voorbeeld van te geven.
Ze gaan absoluut naar de 4 kernwaarden vragen, dus weet wat dit inhoudt ;)
Ik had mijzelf veel ingelezen over de criminaliteit in de buurt, wat er in mijn regio afspeelt. Uiteindelijk is er helemaal niks over gevraagd. Maar het kan nooit kwaad om daar wat informatie over op te zoeken. Elk gesprek is anders. Bij mij ging het puur over hoe ik als persoon ben. Ook krijg je voorbeelden hoe je in bepaalde situaties zou handelen.
Mijn gesprek duurde 50 minuten. Achteraf viel het mee en was het een erg gezellig gesprek. Blijf jezelf, dan komt het goed!
Even een kleine tip: Ga netjes gekleed! Dit komt zelfverzekerder en serieus over.
Good luck  O0