Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 148955 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #590 Gepost op: 14 augustus 2015, 15:30:49
Citaat van: nicolien link=msg=1366832 date=1439381800
Hmm bij mij gaat het allemaal nog even iets langer duren.
Werd vd week gebeld door Midden Nederland dat ze mijn BKR nog niet ontvangen hebben.
Deze heb ik 8 weken geleden ingescand en gelijk via de mail doorgestuurd.
Wat blijkt, ik heb een verkeerd e-mail adres gekregen. Waardoor ik nu dus 2 maanden voor niks heb zitten wachten.
Dit is nu met spoed doorgestuurd naar de landelijke eenheid en hoop dat ze me nu snel zullen bellen voor een huisbezoek.
Precies volgende maand stop ik met mijn huidige baan en ga daarna nog op vakantie. Dus hoop dat alles nog voor die tijd geregeld kan worden  :-\

Jeetje, dat is behoorlijk zuur. Ik heb 6 weken moeten wachten voor thuisbezoek, daarna nog 2,5 weken voor de definitieve uitslag maar vond dat al allemaal zelfs lang duren.
Hoewel in mijn geval er bijna niets meer mis kon gaan bij het BGO wil je toch die zekerheid hebben. Zeker nu dit echt het laatste onderdeel is. Ik hoop dat ze inmiddels een afspraak met je gemaakt hebben en zo niet dat deze week met je doen ;)

Citaat van: Keltic link=msg=1366825 date=1439381195
Wij zijn in 2013 begonnen met een klas van 24 man/vrouw. Hier zijn er nog 19 van over. Qua vakken krijg je het eerste jaar veel strafvordering en strafrecht, vaak in casuïstieken.  Het eerste jaar zul je behoorlijk moeten doorbijten omdat het heel veel theorie is. In het tweede jaar wordt het leuker omdat je dan noodhulpgerichte lessen krijgt.

Ik vind 5 op de 24 man afgevallen behoorlijk fors. Dat zelfs na de selectie procedure. Lijkt mij als je niet geschikt bent, of dat je motivatie niet juist is ze daar wel doorheen prikken in de selectieprocedure. Of vonden ze de lesstof gewoon te lastig en was het gewoon wat te hoog gegrepen?

Citaat van: sjoerdiej link=msg=1366912 date=1439414998
Ik ben vanmiddag gebeld met echt fantastisch nieuws !
"  Beste Sjoerd, er is iemand niet door het BGO onderzoek gekomen en als je nog wil mag je ook starten in week 41 ! 098uo 098uo 098uo "  
Mijn dag kan niet meer stuk ! Maandag het huisbezoek en dan heb ik ook alles gehad. 98uiye

Goed man! gefeliciteerd! Het komt nu allemaal wel erg dichtbij ineens hè! Nog 1.5 maand


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #591 Gepost op: 14 augustus 2015, 16:14:54
Gisteren de verlossende mail gehad dat ik de sollicitatie procedure succesvol doorlopen heb. :)

'Je staat ingepland om de opleiding te starten in week 37 van 2015'. Dan gaat het over 3 weken toch echt gebeuren :D
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #592 Gepost op: 14 augustus 2015, 16:43:13
Citaat van: Rickkky link=msg=1367164 date=1439559049
Jeetje, dat is behoorlijk zuur. Ik heb 6 weken moeten wachten voor thuisbezoek, daarna nog 2,5 weken voor de definitieve uitslag maar vond dat al allemaal zelfs lang duren.
Hoewel in mijn geval er bijna niets meer mis kon gaan bij het BGO wil je toch die zekerheid hebben. Zeker nu dit echt het laatste onderdeel is. Ik hoop dat ze inmiddels een afspraak met je gemaakt hebben en zo niet dat deze week met je doen ;)

Ik vind 5 op de 24 man afgevallen behoorlijk fors. Dat zelfs na de selectie procedure. Lijkt mij als je niet geschikt bent, of dat je motivatie niet juist is ze daar wel doorheen prikken in de selectieprocedure. Of vonden ze de lesstof gewoon te lastig en was het gewoon wat te hoog gegrepen?

Goed man! gefeliciteerd! Het komt nu allemaal wel erg dichtbij ineens hè! Nog 1.5 maand

Valt mee, ik denk dat je dit overal wel ziet. En dan bedoel ik elke academie. Als je begint bij de politie,  hoe goed weet je wat het werk van de politie inhoudt? Wat moet je doen en waar ben je mee bezig..
Een enkeling had toch nog een verkeerd beeld van de politie.
Of hij/zij haalde een examen niet.
Of had moeite met het werken op straat.
Of zat met zichzelf in de knoei.

En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen, van wat ik de afgelopen jaren heb gezien.


Glennet

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #593 Gepost op: 15 augustus 2015, 09:35:54
Citaat van: KevinK link=msg=1367176 date=1439561694
Gisteren de verlossende mail gehad dat ik de sollicitatie procedure succesvol doorlopen heb. :)

'Je staat ingepland om de opleiding te starten in week 37 van 2015'. Dan gaat het over 3 weken toch echt gebeuren :D

Gefeliciteerd Kevin, gaat bij jou helemaal snel zo, omdat je htv-p bent geloof ik he!

Hier nog 6 lunchtrommels en dan genieten van 'n maand vakantie!
Kan niet wachten om te beginnen!!!!  :D


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #594 Gepost op: 15 augustus 2015, 10:04:02
Via de politieacademie heb ik interessante radiofragmenten gevonden over onder andere de vernieuwde opleiding. Leuk om te luisteren: http://www.radio1.nl/item/306358-De%20serie:%20de%20politie%20in%20de%20klem%20(5).html
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #595 Gepost op: 15 augustus 2015, 12:05:08
Citaat van: Wolfs link=msg=1367282 date=1439625842
Via de politieacademie heb ik interessante radiofragmenten gevonden over onder andere de vernieuwde opleiding. Leuk om te luisteren: http://www.radio1.nl/item/306358-De%20serie:%20de%20politie%20in%20de%20klem%20(5).html

Ik had niet gedacht dat mentale weerbaarheid en sport nooit op het programma heeft gestaan.

Dienders kwamen gemiddeld 4 kilo aan tijdens de opleiding, slechte zaak! Beter hebben ze dat veranderd.


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #596 Gepost op: 15 augustus 2015, 14:53:30

Gefeliciteerd Kevin, gaat bij jou helemaal snel zo, omdat je htv-p bent geloof ik he!

Voor mijn gevoel ging de selectieprocedure niet sneller als bij andere sollicitanten, zijn evengoed een aantal maanden overheen gegaan.

23 maart heb ik gesolliciteerd, waarop ik 20 april de eerste selectiedag had. (Even snel teruggelezen)

Dus evengoed zo'n 4,5 maand.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Glennet

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #597 Gepost op: 15 augustus 2015, 15:05:28
Citaat van: KevinK link=msg=1367311 date=1439643210
Voor mijn gevoel ging de selectieprocedure niet sneller als bij andere sollicitanten, zijn evengoed een aantal maanden overheen gegaan.

23 maart heb ik gesolliciteerd, waarop ik 20 april de eerste selectiedag had. (Even snel teruggelezen)

Dus evengoed zo'n 4,5 maand.

Doelde meer op week 37 ipv week 41 beginnen!


KevinK

  • Aspirant hoofdagent Amsterdam 1441
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
  • Assumption is the mother of all fuckups
Reactie #598 Gepost op: 15 augustus 2015, 15:34:49
Aha, jaa dat komt door een maand bijscholing. 2 weken van deze maand zullen in het teken staan van vuurwapen- en pepperspraytraining inclusief examinering hierin. Wat er de overige 2 weken gaat gebeuren is voor mij ook nog een verrassing.

Week 41 begin ik daadwerkelijk op de academie met de opleiding.
Solliciatie Hoofdagent vanuit HTV-P - Amsterdam


Glennet

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #599 Gepost op: 15 augustus 2015, 15:45:55
Oke duidelijk! Veel succes en plezier met de start en zie je wellicht op de academie! O0