Gewoon een burger uit de lucht pikken, daar heb ik ook wat tegen, maar provincie, rws, opsporingsdiensten (evt brandweerman), anwb-er, verkeersregelaar, kortom mensen die verstand van zaken hebben, daar heb ik geen problemen mee (het is alleen niet handig, de politie heeft meestal de coodinatie wat verkeer betreft, en sommige posten zullen dan niet goed bereikbaar zijn.)
Nu heb ik onlangs in Rotterdam een paar keer een route van een spoedtransport uitgereden omdat dat toevallig op mijn route lag. Maar gewoon geen agent te zien met een veiligheidsvestje met politie.
Ik luister vaak naar spoedtransporten op de scanner, het wordt vrijwel altijd genoemd door de verkeersdienst, zo niet door de centralist. Een spoedtransport weten ze vaak niet eerder dan 15 min van tevoren, er kan dus van alles op een kruising komen te staan, die niet altijd een vestje bij zich hebben. En dan heb je natuurlijk nog eigenwijzen die het niet nodig vinden een vestje aan te trekken, maar dat zullen er niet veel zijn (hoop ik)