Degene van wie ik dit verhaal hoorde, is chauffeur van Medi-Expresse. Dat was n.a.v. het feit dat de Landrover Freelanders van de HAP 't Hellegat (Dirksland en Klaaswaal) eerst rood waren en nu geel met SOVAM-striping. Hij vertelde dat dat dus vanaf 1 juli verplicht is, maar dat het voor Medi-Expresse gelukkig niet zo super in de kosten loopt (althans voor wat betreft de Freelanders niet) omdat in elk geval de Freelanders gewoon grijs van kleur zijn en eerst rode plakstickers hadden (wist ik niet), en nu gewoon overgeplakt zijn in het geel met striping. En inderdaad, heb het zelf gezien, onder de stickers zit gewoon een grijze auto. Scheelt een hoop kosten. Maar ik weet dus niet of Medi-Expresse dat bij alle auto's heeft gedaan, of alleen bij de Freelanders.
Als het verhaal klopt, denk ik dat men inderdaad verplicht zal stellen dat brandweer rode wagens heeft, de politie witte en de medische diensten gele. (dat wordt overspuiten met de blauwe CoPI-bus van de politie Rijnmond en de witte dienstbus DB951 van de regionale bedrijfsschool van de brandweer Rijnmond en misschien ook wel voor de witte VW Transporters van de Sanquin Bloedbank regio Zuidwest die bij het Albert Schweitzerziekenhuis in Dordrecht naast de N3 staan)...