GRIP 1 Middel waterongeval (schip vast onder brug, brug instabiel) Hefbrug - Waddinxveen 21-04-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Middel waterongeval (schip vast onder brug, brug instabiel) Hefbrug - Waddinxveen 21-04-2015  (gelezen 13482 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: pimmers link=msg=1346160 date=1429952195
Wat mij opvalt, is dat er zeker in het begin wel heel veel brandweer bij staat.
Zou dit nou enig nut hebben vanaf het moment dat je zeker weet dat er geen gewonden zijn etc.?
Het lijk mij namelijk logischer dat de brandweer het zo snel mogelijk overgeeft aan mensen die er dagelijks mee bezig zijn.
Of zeg ik nu iets heel geks ?

Aldus de WvB: Het was in het begin een onduidelijke melding, maar wel iets met een schip in botsing met de hefbrug, waar al zeker een gewonde bij was aan de kant, maar mogelijk dus ook op het schip zelf. Zodoende is de brandweer gaan rijden. Om bij van de kade op het schip te komen, is een AL gealarmeerd. Middel HV is gemaakt omdat de TS van Waddinxveen aan de Waddinxveen kant stond, terwijl de rest van de hulpdiensten aan de N207-kant stonden. Bovendien was er in het eerste halfuur extra oplettendheid, want de sterkte van de constructie was onbekend. Toen bekend was dat er geen instort- of omval-gevaar meer was is de brandweer ingerukt, op de CoPI- en verzorgingsbakken na.


Speedmaster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
En nog even een terugblik op de afgelopen dagen, in beeld gebracht vanuit diverse hoeken en met meerdere fotograven:

http://www.112hm.nl/2015/04/26/terugblik-waterongeval-hefbrug-waddinxveen-van-aanvaring-tot-berging/