Gebeuren is bij mij in de stad. Ik ben zojuist even op afstand gaan kijken. De kern van de brand bevindt zich in het pand links NAAST het Palazzo, maar dat staat zelf inmiddels ook gedeeltelijk in de brand. Het pand links naast het Palazzo is 't Ambacht, een snackbar. Daarboven zit een woning. Volgens de bewoner van het pand aan de overkant van de straat is de brand daar begonnen.
Hoogwerker van Cuijk had moeite om ter plaatse te komen omdat de navigatie probeerde deze wagen door een nauw straatje van ongeveer 1,5 m breed te loodsen. Het groot watertransport vanuit de haven heeft wat vertraging in verband met het aanwezige ramptoerisme (+/- 500 mensen), de smalle straatjes, aanwezige betonblokken die te groot zijn om kapot te rijden en paaltjes die wel heel hardnekkig in de grond zitten.
Persoonlijke inschatting is dat drie panden verloren beschouwd moeten worden: de bakkerij, de snackbar en het theater. Het café naast het theater en de woning daarboven lijken op dit moment koel genoeg gehouden te kunnen worden.
Het gonst overigens van de geruchten dat dit te maken zou hebben met een overval vorige week, bij het theater. Maar gezien het startpunt van de brand (de woning een pand daarnaast) lijkt me dat een heel sterk verhaal.