De Seat Leon is een prachtige auto, maar niet geschikt voor het politiewerk. Wij rijden de Seat Leon als onopvallende auto's en merken dat de ruimte te beperkt is (zeker achterin) en de instap te laag.
Voor het onopvallende werk prima, maar niet om dagelijks noodhulp mee te rijden.
Hmmm... ik dacht dat één van de bezwaren tegen de Touran juist de wegligging (of eigenlijk het gebrek daaraan) was. Als je de wegligging van een Touran wil verbeteren moet je vermoedelijk een lagere auto kiezen. En dan krijg je vanzelf een lagere instap. En als je dat voor een vergelijkbare prijs wil hebben kom je vanzelf (helaas) niet bij BMW uit maar een slagje of wat kleiner... dus mogelijk iets in de Golf- (ha! de Amsterdammers kennen dit toch ergens van) of vergelijkbare klasse, dus eventueel een Leon... en dan heb je achterin niet gigantisch veel ruimte.
Wat je eigenlijk zoekt is een niet al te dure wagen die een hoge instap en veel ruimte zowel voor- als achterin (voor de inderdaad steeds groter wordende agenten en arrestanten - zelfs in Italië
) met goede wegligging combineert en zuinig maar wel "sportief" rijden (meer dan doorsnee snelheid en dus wegligging) biedt, ook in smalle en bochtige binnensteden én op de A2, die zelden of nooit stukgaat en sowieso bijna geen service nodig heeft, en waar je een minimum aan bepantsering alsmede alle verdere apparatuur (OGS, telecommunicatie, verdere uitrusting zoals 5 x 75cm-pylonnen enz. en eventuele extra bewapening) in kwijt kan. Ik ben vast nog wat aspecten vergeten, maar zelfs de al genoemde te combineren in één pakket valt niet mee.