Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 686296 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Sterker nog, volgens mij mocht deze überhaupt nooit geleverd worden ;)
Jawel. Als men buiten aanbesteding wil bestellen kan dat. Met redenen omkleed.
Het nieuwe district stukje Brabant/zeeland heeft dit vaker gedaan en hebben naar mijn mening een aantrekkelijk wagenpark.

Tourans, Transporters, noodhulp-terreinwagens, zag zelfs een nieuwe Mitsubishi Outlander in politieuitvoering voorbij komen.
Nette onopvallende wagens met dikke motoren en zoals ook bij de Golf hierboven doordacht opgebouwd en goed in de signalering.
Dat doet de rest van Nederland minder...

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Ik had het ook echt puur over de LAPV. Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar alleen maar respect. Luisteren naar de werkvloer, zo hoort het!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Carv

• Senior gebruiker
Citaat van: CopVR3 link=msg=1397057 date=1451928278
Hmmm bijzonder... niet eerder gehoord. Heb het idee dat ze mogelijk ook begrensd zijn. Althans de eerdere. Als 180 al met moeite gehaald wordt...

Dit bleek bij onze hondentransporters namelijk ook het geval. Moesten 180pk doen maar zijn op de bank gemeten.
155pk.

Op de bank? Vast niet met toestemming van wagenparkbeheer ;-)

Zo,n opvallende Golf 7 maar dan met een 2 liter diesel lijkt me wel wat. Zelfde signalering en anpr erop. Gaan zeg ik.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Citaat van: CopVR3 link=msg=1397079 date=1451933987
Jawel. Als men buiten aanbesteding wil bestellen kan dat. Met redenen omkleed.
Het nieuwe district stukje Brabant/zeeland heeft dit vaker gedaan en hebben naar mijn mening een aantrekkelijk wagenpark.

Tourans, Transporters, noodhulp-terreinwagens, zag zelfs een nieuwe Mitsubishi Outlander in politieuitvoering voorbij komen.
Nette onopvallende wagens met dikke motoren en zoals ook bij de Golf hierboven doordacht opgebouwd en goed in de signalering.
Dat doet de rest van Nederland minder...

Klinkt als de juiste man op de juiste plek...

mvneerbos

• Junior gebruiker
  • **
Citaat van: braboz link=msg=1394256 date=1451133591

Dienst: Politie Nederland
District: De Markiezaten
Eenheid: Bergen op Zoom
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Subaru Forester
Kenteken: GS-122-V
Bijzonderheden: Mag alleen noodhulpdiensten rijden in de gemeente Woensdrecht, rijd alleen wanneer nodig in Bergen op Zoom, Foto gemaakt bij een gaslek in Halsteren

Toch zie ik dit voertuig regelmatig bij het politiebureau in Steenbergen staan en soms in de gemeente Steenbergen rijden. Niet enkel met de vluchtelingen-problematiek maar ook ervoor en erna.

braboz

• Forum gebruiker
Citaat van: mvneerbos link=msg=1397221 date=1451987568
Toch zie ik dit voertuig regelmatig bij het politiebureau in Steenbergen staan en soms in de gemeente Steenbergen rijden. Niet enkel met de vluchtelingen-problematiek maar ook ervoor en erna.

het kan goed dat het voertuig dan een melding heeft he, wat ik heb gehoord is dat het voertuig in principe alleen op diensten in woensdrecht word gezet vanwege de vele bospaden die onbegaanbaar zijn voor de Volkswagens. Het kan verder wel kloppen hoor dat het voertuig ook wel eens dienst draait in steenbergen, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen, zal het binnenkort nog eens navragen

braboz

• Forum gebruiker
Citaat van: Carv link=msg=1397127 date=1451943610
Op de bank? Vast niet met toestemming van wagenparkbeheer ;-)

Zo,n opvallende Golf 7 maar dan met een 2 liter diesel lijkt me wel wat. Zelfde signalering en anpr erop. Gaan zeg ik.

opvallende golf 7 gaat er wel zeke komen maar dan waarschijnlijk in variant/station versie, meer ruimte achterin zodat er plek is voor alle NH uitrusting. Hopelijk komt de golf dan wel met de 140pk motor of de nieuwe 150k motor, he liefst zie ik dat ze er de GTD motor in stoppen of zelfs de BiTDI van de passat met 240pk en dan 4motion erop, maar dat is te duur helaas

braboz

• Forum gebruiker
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1397070 date=1451932109
Dat zou zeer spijtig zijn. Het is een erg fijne auto om in te rijden. Deze ANPR auto wordt gedeeld tussen team Roosendaal en team Bergen op Zoom. Met deze auto wordt ook noodhulp gereden.

Het zijn inderdaad fijne auto's, helaas wel weinig ruimte voor alle NH uitrusting en er had wel een dikkere motor in gemogen, dan haal je meer uit het voertuig. Volgens mij hebben zowel Roosendaal als Bergen op Zoom een eigen ANPR auto, zal binnenkort ff kijken naar het kenteken van het ANPR golfje van Bergen op Zoom. Overigens mogen de agenten het ANPR voertuig niet zomaar pakken, mag alleen met toestemming van dienstdoende OvD of leidinggevende.

Ben zelf wel  benieuwd wanneer de nieuwe Tourans (2015/16 model) en de nieuwe Transporters T6 komen, er rijden namelijk in Bergen op Zoom en Roosendaal nog een redelijk aantal Golf Plus rond die aan vervanging toe zijn, een aantal oude Transporters en een oude Touran die nog handgeschakeld is  ::)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Waarom zou je toestemming nodig hebben om een ANPR voertuig te pakken? En dat ruimtegebrek zal wel meevallen als je de kofferbak wat efficiënter indeelde als de Touran.

In Flevoland hebben we overigens nog een Golf 6 met ANPR. Is ook een 140pk DSG, die heb ik al bij een achtervolging over de 220 gehad en met ruimte over. Die ruimte had ik niet meer nodig want harder kon de verdachte niet meer ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

PietjePuk

• Senior gebruiker
Is die uitgeleend op het moment?  8)