Waarom zou je toestemming nodig hebben om een ANPR voertuig te pakken? En dat ruimtegebrek zal wel meevallen als je de kofferbak wat efficiënter indeelde als de Touran.
In Flevoland hebben we overigens nog een Golf 6 met ANPR. Is ook een 140pk DSG, die heb ik al bij een achtervolging over de 220 gehad en met ruimte over. Die ruimte had ik niet meer nodig want harder kon de verdachte niet meer .
De reden is dat ze het voertuig strategisch in willen zetten, ze willen niet dat elke agent hem zomaar pakt er maar ergens mee rond gaat rijden. Daarnaast is de ingebouwde apparatuur redelijk prijzig en wanneer je het voertuig ook echt primair voor NH diensten in gaat zetten is de kans groter dat ze een melding krijgen en is kans dus ook groter op schade. Het voertuig word voornamelijk als extra voertuig ingezet en dan meer in de richting van (verkeers-) handhaving. Heb dit van een agent zelf gehoord.
Qua ruimte zouden ze de golf efficiënter in kunnen bouwen maar ook da blijft de ruimte beperkt, alles wat een touran bij zich heeft pat niet zomaar in zo'n kleine golf.
Er zijn er volgens mij meer aangekocht voor deze kant van de regio, er rijdt er ook een op Industrieterrein Moerdijk.( toch makkelijk, die wagenparknummers.....).
Basisteam Roosendaal beschikt ook over 1 Forester voor zover ik weet, Moerdijk valt onder Roosendaal. Verder rijden er in Breda ook een aantal rond en Breda laat zich ook wel eens in en rondom Moerdijk zien, de Forester is in ieder geval geen vaste auto voor op Industrieterrein Moerdijk, voertuig heeft daar geen toegevoegde waarde boven een touran, op Industrieterrein Moerdijk en de A17 rijden meestal enkelen motoren van Basisteam Roosendaal bovenop de normale NH dienst voor de gemeente Moerdijk.
Wat ik verder heb gehoord over de Forester van Roosendaal is dat dit voertuig voornamelijk word ingezet rond het gebied van Rucphen, ook in verband met de vele bossen daar.
Wat ik mooi vind aan de Foresters is de Code3 Defender lichtbalk ipv de saaie en in mijn ogen slechte Whelen Freedom