Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 669791 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Citaat van: mvneerbos link=msg=1397221 date=1451987568
Toch zie ik dit voertuig regelmatig bij het politiebureau in Steenbergen staan en soms in de gemeente Steenbergen rijden. Niet enkel met de vluchtelingen-problematiek maar ook ervoor en erna.
Er zijn er volgens mij meer aangekocht voor deze kant van de regio, er rijdt er ook een op Industrieterrein Moerdijk.( toch makkelijk, die wagenparknummers.....).


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: PietjePuk link=msg=1397354 date=1452015355
Is die uitgeleend op het moment?  8)

"Chronisch" gereserveerd ;). Lenen mag altijd als er een bepaald nut of noodzaak voor is maar wel even vooruit plannen omdat hij vaak ingepland staat voor controles.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Dan deel ik je mening over het voertuig.  ;)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Gld-Midden heeft één opvallende Golf 6 met freedom en ANPR. Voertuig behoord tot de parketpolitie en staat geparkeerd onderin bij paleis van Justitie te Arnhem. Ben benieuwd wat hiervoor terug komt. Voor de rest rijd er nog veel onopvallend Golf 6 rond in Gld-Midden met OGS van Abiom. Langzaam stroomt er Golf 7 in met Modiforce. Iedereen is erg te spreken over de VW Golf.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
De golf rijdt inderdaad erg fijn, is qua wegligging redelijk neutraal + niet te veel rol in de koets (niet te snel onderstuur) en toch comfortabel (veel prive mee gereden). Als ze nu ipv de touran de golf hadden genomen met 140pk (oud) of 150pk (nieuw) was dat een stuk betere keus geweest, ik ben benieuwd wat de nieuwe aanbesteding gaat brengen en ik hoop voor de agenten dat wegligging en snelheid wat hoger op het aanbestedingslijstje staan.

Edit: Zie nu pas de reactie dat er weinig ruimte is voor de noodhulp spullen, is het niet een idee om meteen met die aanbesteding die betonplexen bak in de achterbak eruit te gooien en een nieuw, lichter, efficienter opbergsysteem te ontwikkelen met minder materialen? Of is alles echt hoogstnoodzakelijke uitrusting? Dit scheelt gewicht en krikt de prestatie van het voertuig weer wat omhoog.
(misschien iets te veel off-topic)


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397352 date=1452015195
Waarom zou je toestemming nodig hebben om een ANPR voertuig te pakken? En dat ruimtegebrek zal wel meevallen als je de kofferbak wat efficiënter indeelde als de Touran.

In Flevoland hebben we overigens nog een Golf 6 met ANPR. Is ook een 140pk DSG, die heb ik al bij een achtervolging over de 220 gehad en met ruimte over. Die ruimte had ik niet meer nodig want harder kon de verdachte niet meer ;).

De reden is dat ze het voertuig strategisch in willen zetten, ze willen niet dat elke agent hem zomaar pakt er maar ergens mee rond gaat rijden. Daarnaast is de ingebouwde apparatuur redelijk prijzig en wanneer je het voertuig ook echt primair voor NH diensten in gaat zetten is de kans groter dat ze een melding krijgen en is kans dus ook groter op schade. Het voertuig word voornamelijk als extra voertuig ingezet en dan meer in de richting van (verkeers-) handhaving. Heb dit van een agent zelf gehoord.

Qua ruimte zouden ze de golf efficiënter in kunnen bouwen maar ook da blijft de ruimte beperkt, alles wat een touran bij zich heeft pat niet zomaar in zo'n kleine golf.

Citaat van: André Welten link=msg=1397356 date=1452015631
Er zijn er volgens mij meer aangekocht voor deze kant van de regio, er rijdt er ook een op Industrieterrein Moerdijk.( toch makkelijk, die wagenparknummers.....).

Basisteam Roosendaal beschikt ook over 1 Forester voor zover ik weet, Moerdijk valt onder Roosendaal. Verder rijden er in Breda ook een aantal rond en Breda laat zich ook wel eens in en rondom Moerdijk zien, de Forester is in ieder geval geen vaste auto voor op Industrieterrein Moerdijk, voertuig heeft daar geen toegevoegde waarde boven een touran, op Industrieterrein Moerdijk en de A17 rijden meestal enkelen motoren van Basisteam Roosendaal bovenop de normale NH dienst voor de gemeente Moerdijk.

Wat ik verder heb gehoord over de Forester van Roosendaal is dat dit voertuig voornamelijk word ingezet rond het gebied van Rucphen, ook in verband met de vele bossen daar.

Wat ik mooi vind aan de Foresters is de Code3 Defender lichtbalk ipv de saaie en in mijn ogen slechte Whelen Freedom


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Citaat van: braboz link=msg=1397395 date=1452028140
Basisteam Roosendaal beschikt ook over 1 Forester voor zover ik weet, Moerdijk valt onder Roosendaal. Verder rijden er in Breda ook een aantal rond en Breda laat zich ook wel eens in en rondom Moerdijk zien, de Forester is in ieder geval geen vaste auto voor op Industrieterrein Moerdijk, voertuig heeft daar geen toegevoegde waarde boven een touran, op Industrieterrein Moerdijk en de A17 rijden meestal enkelen motoren van Basisteam Roosendaal bovenop de normale NH dienst voor de gemeente Moerdijk.

Wat ik verder heb gehoord over de Forester van Roosendaal is dat dit voertuig voornamelijk word ingezet rond het gebied van Rucphen, ook in verband met de vele bossen daar.

Wat ik mooi vind aan de Foresters is de Code3 Defender lichtbalk ipv de saaie en in mijn ogen slechte Whelen Freedom

Incorrect. Is wel een vast Forester voor Industrieterrein Moerdijk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Qua ruimte zouden ze de golf efficiënter in kunnen bouwen maar ook da blijft de ruimte beperkt, alles wat een touran bij zich heeft pat niet zomaar in zo'n kleine golf.
Jawel hoor. Zelfs in de Golf hatchback past alles wat in een Touran zit. Zelf getest. Mits je het logisch indeelt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Ben zelf wel  benieuwd wanneer de nieuwe Tourans (2015/16 model) en de nieuwe Transporters T6 komen...

Die komen niet....
Er staan nog een hele berg witte oude type gloednieuwe Tourans geparkeerd.
De nieuwe gaan we niet krijgen want daar moet een heel ander inbouwplan voor komen. Dat kost veel geld en dat gaan ze voor de afronding van de aanbesteding in juli 2016 niet meer doen...

Tenzij VW de aanbesteding wint. Maar dat zie ik zo niet gebeuren....


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: braboz link=msg=1397395 date=1452028140
Daarnaast is de ingebouwde apparatuur redelijk prijzig en wanneer je het voertuig ook echt primair voor NH diensten in gaat zetten is de kans groter dat ze een melding krijgen en is kans dus ook groter op schade.

Bij ons zat in een lichting nieuwe noodhulp Tourans standaard ANPR in de dakset. Sinds een tijdje zijn we hier vanaf gestapt omdat deze om de haverklap kapot waren. Er worden elke dag spoedritten mee gereden en schijnbaar vonden de ANPR systemen dat niet heel prettig. Was een duur grapje om ze geregeld naar de garage te moeten brengen en dus een voertuig minder te hebben.