Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 681016 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Een en ander afgesplitst naar een eigen topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=96036.0

DiNozzo


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: blauwblauw link=msg=1403551 date=1454417106
Maar Beste Andre, dan moet de Politie dit wel willen. We kunnen hier weer topics vol over gaan discussiëren maar de Politie wil niet meer blauw erin.

Er komt wel een plattere versie aan, de Libery2. Men is druk bezig met laatste aanpassingen hieraan. Ik vermoed dat de eerste van deze daksets deze zomer op de weg komen. Ook hier weer alleen op de corners blauw waarmee 360 °blauw is gewaarborgd.

Heb je hier wat meer info over?
Blijft het Stopbord in de balk zitten zoals de LFL of gaat die eindelijk weggewerkt worden achter de ruiten?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: silque link=msg=1403626 date=1454431495
Heb je hier wat meer info over?
Blijft het Stopbord in de balk zitten zoals de LFL of gaat die eindelijk weggewerkt worden achter de ruiten?

Ja het stopbord blijft gewoon in de balk aangezien de eisen waaraan de dakset moet voldoen het zelfde blijven, huidige aanbesteding is namelijk nog van kracht. Het verplaatsen van de stopborden naar de binnenzijde van de auto heeft dus geen enkele meerwaarde omdat vervolgens die vrijgekomen ruimte niet opgevuld zal worden met extra opties.



silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Jammer. Wanneer verloopt de aanbesteding?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: silque link=msg=1403687 date=1454444366
Jammer. Wanneer verloopt de aanbesteding?

Is moeilijk aan te geven. De hele tender is uitgezet. Erg snel gaat het allemaal niet.  Eerste uitkomst is dat voor de nieuwe (flex)ME voertuigen MB wordt met VDL en Abiom opbouw. (Fiat is no2 geworden)

Volgende uitkomst wordt volgens mij die van de motorfietsen. Daarna de opvallende Politievoertuigen. Reken maar dat het zo 2017 wordt voordat de eerste opvallende politievoertuigen uit de nieuwe aanbesteding de weg opgaan.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ah ok, ik had het eigenlijk over de signalering. Maar ik begrijp dat die gekoppeld is aan de aanbesteding van de voertuigen zelf.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: silque link=msg=1403761 date=1454495920
Ah ok, ik had het eigenlijk over de signalering. Maar ik begrijp dat die gekoppeld is aan de aanbesteding van de voertuigen zelf.

Klopt. Voor de nieuwe (flex) ME bussen is dit dus Abiom geworden = Federal Signal /Vama.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Misschien off topic, maar behoort code 3 ook tot een groep fabrikanten of zijn ze (nog) zelfstandig?


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Lees ik goed dat er voor de ME flex voertuigen voor Mercedes Benz is gekozen? Tweede optie Fiat, wat betekent dat?

En zijn er miss nog meer foto's beschikbaar van de nieuwe Touran?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: rutger84 link=msg=1404111 date=1454611036
Lees ik goed dat er voor de ME flex voertuigen voor Mercedes Benz is gekozen? Tweede optie Fiat, wat betekent dat?

Dat betekend dat de nieuwe (flex) ME voertuigen van MB zijn maar dat Fiat heel dichtbij is gekomen. Denk dat iedereen opgelucht adem kan halen dat het MB is geworden en niet Fiat.