Citaat BlauwBlauw
"Compleet onzin LSV. Ten eerste "Bouwt" Abiom geen ME voertuigen, ze leveren enkel de apparatuur. Kennelijk ben je nog nooit bij Modiforce geweest, dan had je kunnen zien dat het pand zeker 6x zo groot als dat van Abiom. Hoe jij er dus bijkomt dat Abiom de LAPV aantallen kan opbouwen zonder te hoeven uitbreiden in beton en mensen ben ik heel benieuwd na. Zelf zeggen ze namelijk dat ze dit helemaal niet kunnen met de situatie zoals die nu is, sterker nog ze willen het niet eens. Wat als je namelijk de aanbesteding wint en over 4 jaar weer verliest? Allemaal risco's en factoren die ook meespelen op je prijsbepaling."
Ah, iets met happen...jep, beet!
Adem in, adem uit....
Je gaat ervanuit dat Abiom dit soort voertuigen allemaal opbouwt in Wijchen. Er zijn meerdere mogelijkheden, met verschillende opbouw stations. Ook Modiforce heeft een inventarisatie gedaan bij carrosseriebouwers om te kijken of er productiecapaciteit weggezet kan worden. O.a. bij Electrostart.
Modifast vind mij niet lief en heb ook niet echt de behoefte om persé het "seal of approval" van ze te krijgen. Dus sla de beurt over om langs te gaan.
De hardwarematige ombouw van de Flex ME voertuigen geschiedt bij VDL Kusters in Venlo. Dit betreft echter niet de inbouw- en opbouw van optische- en geluidssignalen en communicatiemiddelen. De exacte mix van opbouw zal wel uitkristalliseren nadat de eerste POC voertuigen zijn gerealiseerd. Ben redelijk op de hoogte van de aanbesteding...de details volgen later wel.
Aanbestedingen doe ik al een tijd aan mee. Ik hang alleen niet alles aan de grote klok als ik iets win.... veel leuker als mensen er dmv foto's later achter komen.
En waarom ik weet dat Abiom wel voertuigen bouwt? Ik ben er diverse keren binnen geweest voor communicatiemiddelen en MDT inbouw met een bepaalde order voor rode autootjes in het oosten van het land. Aardige mensen trouwens en prima koffie!
Zo bijzonder en speciaal zijn de aantallen nu ook weer niet trouwens. Het ziet eruit als een indrukwekkend aantal, maar heeft een looptijd van 4 jaar. Ook de aanbesteding brandweer valt best mee. Tenminste als je het vergelijk met andere fleet opdrachten. Het is niet een klus die enkel het geweldige Pon kan klaren....