Meeste laadstations doen er ongeveer 6 tot 8 uur over om op te laden. Door je voertuigen anders in te delen kan je wel zorgen dat er extra voertuigen aan de palen hangen. Kost geld maar het is een mouw die past.
De Tesla Supercharger laadt de auto snel op. Supersnel. Superchargers zijn voor het snel tanken onderweg: in 20 minuten laadt de Supercharger de batterij op tot ongeveer de helft.
Bron:
https://www.teslamotors.com/nl_NL/models-charging#/onthegoEn uit een ervaringsbron heb ik vernomen na een uur is de auto voor 90% opgeladen. Hij heeft de auto nu een anderhalf jaar en heeft een snellaadstation laten aanleggen en gebruikt geen andere methode.
Waarom gebruik ik hem als voorbeeld? Hij heeft zoveel geluidsapparatuur in de auto dat wanneer hij deze laat aanstaan zonder bijladen de auto na vijf uur leeg is, en volgens hem is dat vergelijkbaar met de systemen die een politievoertuig heeft.
Er is maar 1 reden om hem niet te gebruiken wanneer je niet kijkt naar de kosten, dat is de ruimte. Bij normaal gebruik heb je net ruimte voor twee gewone koffers en dan is de laadruimte vol. Natuurlijk kun je de achterbank eruithalen en deze ruimte gebruiken voor apparatuur, maar volgens mij ben je dan minder inzetbaar voor het overige werk.