Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 668919 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Als ik blauw's post lees is het volgens mij zo:

Stel, Ford wint en heeft zich in het J-segment ingeschreven met de C-Max, S-Max. En in het L-segment hebben ze zich ingeschreven met de Edge en de Kuga. Dan kan de eenheid zeggen ik wil uit het J-segment de S-Max en voor in het ruige gebied wil ik de Egde uit het L-segment.

Er is dus maar één merk dat de aanbesteding wint.
Nee volgens mij kan er per segment gegund worden aan verschillende merken.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: blauwblauw link=msg=1412542 date=1457862900
Verder is te lezen dat men wil afstappen van de eis dat het stopbord verplicht geëintregeerd in de dakset moet zitten. Ook is duidelijk geworden dat men niet meer vast gaat houden aan één type segment voertuig (Touran valt in de huidige aanbesteding onder het J-segment, hier vallen bv ook de Zafira en de C-max onder) maar dat de eenheden zelf de vrijheid krijgen om te bepalen om bijvoorbeeld in de stad te kiezen voor een voertuig uit het C-segment en voor het buitengebied bijvoorbeeld juist een uit het L-segment, dit zal dan uiteraard wel moeten binnen het merk welke de aanbesteding heeft gewonnen en type auto(s) uti de verschillende segmenten waarmee ze zich hebben ingeschreven.
Dit doet mij vermoeden dat er één merk wint, misschien dat blauw ons uitsluitsel kan geven? O0


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Nog even over de e-voertuigen. Is er ergens iets te vinden over de ervaringen elders, Berlijn bijvoorbeeld of New York?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Geef mij de Ford Interceptor maar, nu met bepantsering tegen de zwaarder kaliber wapens. Wie kan daar nu aan tippen, een voertuig dat specifiek gebouwd is voor politie doeleinden? Met speciale stoelen voor de koppel, techniek om de inzittenden veilig te houden (sneak up technology).... zucht, ik blijf dromen  998765

! No longer available

! No longer available
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Mee eens Silque. Maar deze auto's zijn in Nedeland onbetaalbaar door CO2 uitstoot. Je zit zo op een ton.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
En dat past niet in het plaatje van onze milieu secretaris...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Maar dat die auto's zo duur zijn komt toch door de BPM (afhankelijk vd CO2 uitstoot)? En die hoeft de politie niet te betalen. Of mis ik dan iets? :-\


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik weet niet of de uitstoot zo hoog is. De regels in de USA zijn strenger dan in Europa (kijk maar waarom VAG de sjoemelsoftware gebruikte).


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Dat klopt wel weer. Bepaalde voertuigen van politie zijn vrijgesteld van bpm.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: DiNozzo link=msg=1412462 date=1457804158
Meeste laadstations doen er ongeveer 6 tot 8 uur over om op te laden. Door je voertuigen anders in te delen kan je wel zorgen dat er extra voertuigen aan de palen hangen. Kost geld maar het is een mouw die past.
Citaat
De Tesla Supercharger laadt de auto snel op. Supersnel. Superchargers zijn voor het snel tanken onderweg: in 20 minuten laadt de Supercharger de batterij op tot ongeveer de helft.
Bron: https://www.teslamotors.com/nl_NL/models-charging#/onthego

En uit een ervaringsbron heb ik vernomen na een uur is de auto voor 90% opgeladen. Hij heeft de auto nu een anderhalf jaar en heeft een snellaadstation laten aanleggen en gebruikt geen andere methode.
Waarom gebruik ik hem als voorbeeld? Hij heeft zoveel geluidsapparatuur in de auto dat wanneer hij deze laat aanstaan zonder bijladen de auto na vijf uur leeg is, en volgens hem is dat vergelijkbaar met de systemen die een politievoertuig heeft.

Er is maar 1 reden om hem niet te gebruiken wanneer je niet kijkt naar de kosten, dat is de ruimte. Bij normaal gebruik heb je net ruimte voor twee gewone koffers en dan is de laadruimte vol. Natuurlijk kun je de achterbank eruithalen en deze ruimte gebruiken voor apparatuur, maar volgens mij ben je dan minder inzetbaar voor het overige werk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.