Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 668916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Aanbesteding politievoertuigen

Citaat
Den Haag - De politie gaat een aantal overbruggingsovereenkomsten afsluiten met de huidige leveranciers van haar voertuigen. Reden is dat het niet voor 1 juli 2016 gaat lukken om de vijftien aanbestedingstrajecten af te ronden. Door de overbruggingsovereenkomsten kan het korps toch blijven beschikken over nieuwe en goed onderhouden voertuigen.

De minister van Veiligheid en Justitie gaat de Tweede Kamer inlichten over de opgelopen vertraging en de overbruggingscontracten. Naar verwachting zijn alle aanbestedingen van politievoertuigen afgerond in de zomer van 2017. De overbruggingsovereenkomsten zijn afgesloten tot 1 januari 2018. Op het moment dat een categorie aanbestedingen is afgerond, kan deze uit de overbruggingsovereenkomst gehaald worden. Er geldt een opzegtermijn van drie maanden.

Andere opzet
Er zijn meerdere redenen voor de vertraging. Siep Eilander, directeur Inkoop bij de politie: ‘De nieuwe aanbesteding kent om te beginnen een heel andere opzet. In plaats van één grote aanbesteding voor alle denkbare politievoertuigen, zijn er circa vijftien categorieën benoemd. Zo krijgen niet alleen meer marktpartijen een kans, maar past het aanbod ook beter bij onze eisen. Een aanbieder van hondenvoertuigen zal wellicht niet het beste aanbod hebben van ME-voertuigen. Dat ondervangen wij op deze manier. Aanbestedingen organiseren voor vijftien aparte categorieën vergt echter wel meer tijd.’

Passender aanbod, betere keuzes
Het tweede verschil in de nieuwe aanpak zijn de marktconsultaties die voorafgaand aan elke (deel)aanbesteding worden uitgevoerd. Siep: ‘Ook deze maken het proces langer, maar ze leveren ons veel belangrijke informatie op. Het is onze overtuiging dat het uiteindelijk leidt tot een goed product. De markt vroeg ons ook of we de aanbestedingen van de 15 categorieën iets wilden spreiden in de tijd. Ze starten nu telkens zo’n anderhalve maand na elkaar. Zo hebben de aanbieders meer tijd voor een goede inschrijving. En wij vertrouwen erop dat het aanbod daardoor passender is en wij dus betere keuzes kunnen maken waar onze politiecollega’s lang profijt van hebben.'

Waarom een nieuw proces?
Eind 2014 besloot de minister van Veiligheid en Justitie dat de toen geldende overeenkomsten rond politievoertuigen niet zondermeer verlengd zouden worden als zij afliepen in juli 2016. De reden was dat er bedenkingen waren gerezen over het verloop van deze aanbesteding. Om op tijd nieuwe overeenkomsten te kunnen sluiten, startte daarom begin 2015 een nieuw aanbestedingsproces.

Laatste update: 22-05-2016 | 11:06
Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/mei/22/aanbesteding-politievoertuigen.html


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Je verwacht het niet..................


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Titel van het topic moet aangepast worden  :(


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: HandigeHarry11 link=msg=1425327 date=1463904898
Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25838857/__Politie_zweert_bij_VW__.html

Mooi sensatiestukje gemaakt van een bericht dat de aanbesteding wat vertraging heeft opgelopen en ter overbrugging nog altijd voertuigen aangeschaft worden... :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Citaat van: silque link=msg=1425356 date=1463915079
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de bestickering (los van de striping) op opvallende politie dienstvoertuigen? Ik zie steeds vaker afwijkende stickers en teksten terugkomen, bijvoorbeeld een wagenparknummer, de dienst (OvD, hondengeleider), facebook/twitter etc.
Ik zie zelfs complete achterruiten voorzien van stickers voorbij komen. Wat is nu precies de regelgeving hieromtrent?
Volgens de stripingvoorschriften mag alleen het wagenpark-of roepnummer worden bijgeplakt; dit moet dan aan voor- en achterzijde in de buitenste blauwe baan. Is daat te weinig ruimte, dan mag 1 blauwe baan naar binnen opgeschoven worden. Letters en cijfers in hetzelfde type en afmeting als het woord politie achterop (Frutiger black). Alle overige aanduidingen zijn voor zover ik weet niet toegestaan op de zijden, hoe het op het dak is (ivm luchtherkenning) durf ik niet te zeggen.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: silque link=msg=1425356 date=1463915079
Ik zie steeds vaker afwijkende stickers en teksten terugkomen, bijvoorbeeld een wagenparknummer, de dienst (OvD, hondengeleider), facebook/twitter etc.

Wordt hier het volledige woord uitgeschreven?

Bij ons zijn de hondenvoertuigen, bussen, voorzien van een driehoekige waarschuwingssticker in verband met de hond. Ook bij tourans uit andere regio's zie ik deze vaak op de achterruit zitten.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Iemand meer info over de aanbesteding voor motoren?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: André Welten link=msg=1425417 date=1463944853
Volgens de stripingvoorschriften mag alleen het wagenpark-of roepnummer worden bijgeplakt; dit moet dan aan voor- en achterzijde in de buitenste blauwe baan. Is daat te weinig ruimte, dan mag 1 blauwe baan naar binnen opgeschoven worden. Letters en cijfers in hetzelfde type en afmeting als het woord politie achterop (Frutiger black). Alle overige aanduidingen zijn voor zover ik weet niet toegestaan op de zijden, hoe het op het dak is (ivm luchtherkenning) durf ik niet te zeggen.

Waar kan ik die vinden? Zijn die voorschriften bindend? Wie handhaaft dit?
Ik stoor me aan de politie auto's die steeds meer op reclame auto's gaan lijken.

Citaat van: koenb link=msg=1425419 date=1463945882
Wordt hier het volledige woord uitgeschreven?

Bij ons zijn de hondenvoertuigen, bussen, voorzien van een driehoekige waarschuwingssticker in verband met de hond. Ook bij tourans uit andere regio's zie ik deze vaak op de achterruit zitten.

Ja volledig uitgeschreven, op de transporters althans. Op de Tourans zitten alleen de stickers.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
1: www. striping.nl, 2:ja, 3: Instituut Fysieke Veiligheid. Voor de voorschriften denk ik dat je contact moet opnemen met je wagenparkbeheerder, die kan zeer waarschijnlijk op het besloten deel van de site komen.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Citaat van: koenb link=msg=1425419 date=1463945882
Bij ons zijn de hondenvoertuigen, bussen, voorzien van een driehoekige waarschuwingssticker in verband met de hond. Ook bij tourans uit andere regio's zie ik deze vaak op de achterruit zitten.

Deze sticker hoort officieel op alle hondenwagens. Voor zover ik weet is dit enige tijd geleden opgenomen in de stripingvoorschriften en is dat destijds ook gecommuniceerd. Ik weet niet meer of dit op intranet was of op de striping-website (nu niet meer online).

Betreft de sticker in de foto op deze link: https://i.ytimg.com/vi/XQ3tX_YP9AM/maxresdefault.jpg
Senior GGP / Oost-Brabant